Colin Edwards o MotoGP, WSBK a Moto2

Jeden z nejzkušenějších jezdců MotoGP Colin Edwards je známý svými otevřenými názory a nebere si při nich rozhodně servítky před ústa.

Colin Edwards o MotoGP, WSBK a Moto2
V tomto rozhovoru se Colin Edwards zamýšlí nejen nad tím, jaká je vlastně politika v MotoGP. Přečtete si také jeho názor na světový seriál superbiků, o "vrazích" v kubatuře Moto2, ale i co si myslí o Tourist Trophy.

Kapitola 1 - hodnocení MotoGP po první polovině sezóny

"Pokud mám být upřímný, tak stála za hovno. A to hned od prvního závodu. Sice jsme bojovali, ale určitě ne správně. Cítím se velmi dobře, jezdím ty stejné časy, nebo ještě lepší než vloni, máme stejné šasí, stejné pneu. Všechno je stejné jako vloni, jen motor je pomalejší. To je marný boj, ale co máme dělat", je z Edwardsovi řeči cítit velké rozladění.

"Doufám, že pro Lagunu bychom měli dostat nějaké nové díly. Aspoň jsme o to velkého bosse u Yamahy žádali. Pojedeme doma, před naším americkým sponzorem, takže já a Ben musíme zajet co nejlépe. Doufám tedy, že v Laguna Sece budeme poprvé letos konkurence schopní. Problém je v tom, že Honda věděla: Yamaha byla v posledních rocích velmi silná i se svým satelitním týmem a tak prostě dala letos i svým satelitním týmům nové díly. A to udělalo ten obrovský rozdíl proti loňsku. Vloni zde bylo kvarteto a pak ten zbytek startovního pole. Letos pro výpadku Valentina zbyl Lorenzo a pak ten zbytek. Před námi jsou jak satelitní Hondy, tak i satelitní Ducati. Místo čtvrtého, pátého či šestého místa končíme závod jako desátí. Nebo je to snad jinak?",
vidí aktuální rozložení sil v MotoGP jezdec týmu Tech3 Yamaha.


Kapitola 2 - superbiky

"Nemyslím si, že je v současné době v superbicích někdo, kdo by byl schopen Biaggiho porazit, neboť nikdo k tomu nemá tu správnou motorku. Jak my všichni víme, tak současná Aprilia je více či méně vlastně motocykl MotoGP s motorem o objemu 1000 ccm. Takže pro Biaggiho to vypadá hrozně dobře. Není to tedy vlastně žádný závod pořádných superbiků, stačí se podívat jen na Noriho či Fabrizia. Nevím sice úplně přesně, jaká jsou pravidla superbiků, ale vypadají, že jsou momentálně velkou výhodou pro Aprilii. Neumím také posoudit, proč superbiková Yamaha je rychlá v Superpole, ale v závodě už nevydrží", je hodně upřímný dvojnásobný mistr světa této kubatury z let 2000 a 2002.

"Jet v příštím roce R1 je jistě z jedna možností. Ale upřímně, ještě jsem o tom nepřemýšlel, zda zůstat v MotoGP, nebo odejít do superbiků. Mám nyní 36 let a Bayliss, když skončil, tak mu bylo myslím 39. Cítím se skvěle, jsem motivovaný a mám hodně sebedůvěry. Hlavní je, že chci svou kariéru ukončit tak, abych mohl závodit o vítězství. V superbicích to je určitě možné. Zatímco v MotoGP to možné není. Zde jedou nejlepší jezdci světa a ty se musíš snažit s motocyklem "B" nebo "C" jim stačit a to není vůbec jednoduché", vysvětluje rozdíl mezi MotoGP a WSBK zcela jasně americký jezdec satelitního týmu Yamaha a dodává: "Politice v MotoGP totiž nerozumí snad nikdo. Nikdo totiž neví, kdo má k dispozici jaký motor a kdo jaké šasí. Prostě na startovním roštu vidíš 17 lidí a jediným důvodem, proč jsou ti nejrychlejší tak rychlí, je, že to jsou ti nejlepší z nejlepších a že také mají k dispozici ty nejlepší motorky světa".


Kapitola 3- Moto2

"Ještě jsem nejel na motorce Moto2, ale rád bych to zkusil, abych zjistil jaké vlastně jsou. Po technické stránce jsem byl vždy hodně dobrý a tak bych si chtěl udělat vlastní úsudek. Rozhodně ale nechci jet závod Moto2. Ti když totiž odstartují, tak je to jako skupina vrahů, které pustíš na svobodu. Vypadá to šíleně! Na straně druhé, když se podíváš na  Iannoneho či Takahashiho, tak to vypadá úplně jinak, tedy hodně jednoduše. Ale musí být u nich vše na 100%. Dle teorie by se zdálo, že je lepší přechod ze supersportů do Moto2 (třeba Crutchlow nebo Laverty - pozn. redakce), ale úplně přesně tomu tak není. Jsou to prototypová šasí, tedy žádná sériová. Takže je zřejmě jedno, jestli přijdeš z 250-tek nebo ze supersportů. Moto2 prostě musíš umět nastavit, není to žádná supersportová motorka.", říká Colin Edwards.

Kapitola 4 - Tourist Trophy

"Na Isle of Man jsem jel v roce 2002, když jsem byl u Hondy. Byla to tehdy akce pro Joey Dunlopa, ale pouze manifestační jedno kolo. Ale jet tam závod, Ježiš Maria, to nikdy. Na světě není tolik peněz, které by mně to zaplatily. Myslím, že se tam musíš narodit, aby jsi takový závod chtěl jet. Jinak mám ale na Isle of Man ty nejlepší vzpomínky, neboť jsem tam byl se svou paní a zjistili jsme právě tam, že je poprvé těhotná", uzavírá kapitolu TT americký pilot Colin Edwards.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.11
Známkováno: 19x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist