Colin Edwards nebyl vůbec spokojen s bikem 2012

Zkušený americký pilot Colin Edwards nenechal na svém loňském motocyklu Suter-BMW jedinou niť suchou. Ovšem výrobce šasí Eskil Suter si to také nenechal líbit a vzápětí kontroval.

Colin Edwards věděl už při loňských jarních testech, že ho s motocyklem Claiming-Rule 2012 nečeká vůbec jednoduchá situace: "Pokud bychom museli závodit s tímto současným motocyklem, tak by to byla 100% ostuda", říkal dvojnásobný superbikový šampion před zahájením sezony, když motor BMW S 1000RR zasazený do podvozku Suter nechtěl vůbec "spolupracovat" s elektronikou Bosch.

Ovšem «Texas Tornado» Edwards získal hned při premiéře GP-Katar čtyři mistrovské body za dvanácté místo. Značka BMW si tak připsala první mistrovské body po 41 letech, Edwardsův předchůdce se jmenoval Hans-Otto Butenuth (10. místo při TT 1971).
Přesto Edwards neustále nadával hodně hlasitě na svůj bike CR: "Brzdy jsou dobré, ale motocykl jako celek je hromada hoven", nebral si americký pilot vůbec servítek před pusu při GP Německa na Sachsenringu na otázku, kde jsou tedy ty největší problémy.

Po GP-Mugello zkoušel při testech i jiné motocykly a tým Forward Racing přemýšlel o změně na FTR-Honda, ART-Aprilia nebo BQR-Kawasaki. Ovšem jakákoliv změna byla vázána na hodně vysoké peněžní požadavky.

Eskil Suter naopak při naší GP v Brně otevřeně řekl, že Forward Racing mu dluží 430 000 Euro, takže musel omezit vývoj motocykly: "Navíc Colin není žádné Tornado, nýbrž jen hodně mírný  vánek", vyjádřil se švýcarský konstruktér a svůj výrok dokumentoval na telemetrických datech z prvního testu tohoto motocyklu v Brně 2011: "Mika Kallio byl tehdy v každé zatáčce rychlejší než Colin o rok později".
Tým několikrát vyčítal Colinu Edwardsovi, že se příliš orientoval na kvality Yamahy-M1 a její vyjímečné elektroniky, kterou měl Američan k dispozici od roku 2005 do konce 2011 nejdříve v továrním týmu a později v Tech3. 38-letý jezdec pojede v sezóně 2013 s motocyklem FTR-Kawasaki, zatímco Ital Danilo Petrucci a náš Lukáš Pešek budou mít v týmu Came Iodaracing s novou elektronikou Magneti Marelli vybavený motocykl Suter-BMW specifikace CR.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist