Co se týče počasí v Le Mans, člověk nikdy neví, říká Márquez

Do Francie přijíždí Marc Márquez v pozici lídra šampionátu a samozřejmě s odhodláním se poprat o nejlepší možný výsledek. Dani Pedrosa je po úvodních čtyřech závodech sezony průběžně čtvrtý a potřebuje zabrat, aby zachytil jak nástup týmového kolegy, tak především dvojice jezdců Yamahy.

Co se týče počasí v Le Mans, člověk nikdy neví, říká Márquez

Marc Márquez v Le Mans vyhrál závod Moto2 v roce 2011 a o tři roky později slavil vítězství v klání MotoGP. Umístění na stupních vítězů si na konto připsal v roce 2010 (125ccm) a 2013 (MotoGP). Loni do závodu startoval z pole position, ale cílem nakonec projel čtvrtý.

„Dráha v Le Mans se mi líbí, třebaže musíte být připravení na řadu proměnných. Předně je to počasí, člověk nikdy neví jak tam bude. Loni se v den závodu dostala teplota dost nahoru, takže jsme pak v závodu hodně válčili s přední přilnavostí. Déšť tam také není nijak neobvyklý. Navíc dráha má charakter typu brzda-plyn s řadou zatáček, kde je rozhodující brzdění a akcelerace.“

„Uvidíme, zda se nám podaří dostat do podobné situace jak v Austinu, kde byla akcelerace z pomalých zatáček daleko lepší než se původně předpokládalo, nebo zda budeme muset čelit další velké výzvě,“ pokračoval Márquez. „Během posledního testu v Jerezu jsme hodně pracovali s nastavením elektroniky a podvozku, abychom získali větší přilnavost, a také na vyvážení v rámci redukce jízdy po zadním kole.“

„Pokaždé je to o kompromisu, ale myslím si, že jsme pro Le Mans nasbírali užitečné informace. S vědomím, jak dlouhou cestu jsme od zimy ušli a jak rychle jsme byli schopni reagovat na různé situace si věřím a těším se na začátek dalšího závodního víkendu,“
dodal Marc Márquez.

V Le Mans Dani Pedrosa dosáhl celkem sedmkrát na stupně vítězů a z toho jednou vyhrál závod MotoGP (2013) a třikrát slavil vítězství v nižších kubaturách (125ccm-2003/250ccm-2004 a 2005). Loni byla francouzská GP místem návratu Daniho Pedrosy po operaci pravé ruky. V závodu tehdy spadl, ale stačil se zapojit zpátky a cílem projet šestnáctý. „Dráhu okruhu Bugatti si užívám a zaznamenal jsem tam v minulosti také nějaké úspěšné výsledky, nicméně letos tu jsou určité faktory, které je třeba zvážit,“ řekl Dani Pedrosa.

„V posledních pár závodech jsem na rovinkách nedokázal jet na plný plyn, protože se zadní pneumatika příliš protáčela a myslím si, že právě v Le Mans bude hodně záležet na tom, jak velkou přilnavost dráha pneumatice nabídne. Zpravidla to není nějaká extra dráha s ohledem na přilnavost, takže na tomto hledisku budeme muset pracovat a zlepšit ho.“

„V testech v Jerezu jsme se snažili zlepšit cit s motorkou testováním různých věcí jako například odpružení, takže uvidíme, zda nám získané informace budou užitečné po praktické stránce v Le Mans. A nakonec doufám, že k nám bude o víkendu počasí laskavé.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist