Co nového v Moto2!

Motocykly Moto2 budou nejen o víkendu závodit v seriálu CEV v Albacete, ale předtím tam také testovali. Ovšem nejen o tom je následující článek.

Největším magnetem nedělního závodu formule Extreme na trati Albacete bude souboj dvou jezdců na motocyklech kubatury Moto2, španělského pilota Aleixe Espargara z týmu Yamaha Spain a japonského jezdce Shuheie Aoyamy z týmu Blusens BQR.


Mimochodem právě tento japonský pilot - ačkoliv původně nezaměstnaný - nebude mít ke konci sezóny 2009 ani jeden víkend volný. 
Nejenže pojede na okruzích Albacete 29.9., Catalunya 11.10., Jerez 15.11. a Valencia 22.11.,
všechny čtyři zbývající závody španělského mistrovství, kdy bude mít k dispozici nové pneumatiky Dunlop, ale naskočí i do šampionátu Grand Prix ve dvěstěpadesátkách a to ve všech zbývajících závodech - Estoril, Phillip Island, Sepang a Valencia.
"Mladý" Aoyama už letos jel doma v Motegi (6. místo) za privátní japonský tým ProHarc a nyní od Estorilu pojede v německé stáji Racing Team Germany místo neúspěšného švýcarského mladíka Bastiena Chesauxe (17 let) - 28. místo a 1 bod - motocykl Honda RS250RW.


V Německu byl oficiálně představen projekt “MotoGermany“, v jehož čele stojí bývalý jezdec Grand Prix Dirk Heidolf, a který vznikl spojením dvou stájí “Racing Team Germany” a "Team G-Lab". Zatímco "G-Lab" jezdil závody IDM, tak Racing Team Germany startoval v MS Grand Prix ve třídě do 250 ccm. 

Hlavní závodní náplň nového týmu se bude odehrávat ve třídě Moto2 - jezdec Arno Tode a do 125 ccm - pravděpodobně s jezdcem Marcelem Schrötterem, mistrem Německa, který na Sachsenringu s "wild card" startoval z 1. řady startovního roštu. Mimochodem Marcel Schrötter je svěřencem Toni Manga. 

Tento projekt uvítala jak Dorna - kvůli pořádání Grand Prix Německa na Sachsenringu, tak především televizní společnost DSF, která všechny závody MotoGP přenáší na svém satelitním kanálu. 

Jezdec Arno Tode je mistrem Německa v supersportech 2008 a k dispozici by měl mít motocykl, který bude vybrán ze třech následujících značek: Kalex, Moriwaki nebo Suter (rozhodnutí by mělo padnout v říjnu). 


Pomalu to začíná být tak trochu trapné. Od roku 2010 budou dvěstěpadesátky pomalu přeorganizovány v Moto2. Zatímco šasí může být prototypové a pocházet od různých firem, tak motory budou jednotné a sice od japonské Hondy. 

Původní termín dodání nových motorů zněl - konec listopadu tohoto roku. Pak se jeden z největších bossů Hondy, víceprezident HRC Nakamoto, vyjádřil v tom smyslu, že se to trochu protáhne, ale do prvních testů bude vše v pořáadku. 

Nyní se ale objevily problémy, motory sice už běží v dílnách, jeden by měl vydržet ca 1500 km, ale mají problémy právě se spolehlivostí. Takže nový termín je dán - během března a do té doby je bude HRC nadále vyvíjet a testovat.

"Motor Moto2 bude k dispozici teprve v březnu", potvrdil vše týmový šéf Tech 3, Herve Poncharal, který rovněž povede příští rok svůj tým v této nové kubatuře a dodal:. "Ale neměl by to být takový problém, motor pro GP se bude hodně podobat motoru CBR 600, takže týmy mohou testovat s těmito motory."

Týmy Moto2 mohou testovat celou zimu, na ně se zákaz testování nevztahuje.


Švýcarský exmistr světa stopětadvacítek, Thomas Lüthi, pojede v roce 2010 kubaturu Moto2. Ovšem zatím nemá tým a teprve ho hledá. Jedno je jisté, šéfem týmu určitě nebude Daniel Epp, který potvrdil, že žádný vlastní tým Moto2 nechce. Otázkou je, zda dosavadní hlavní sponzor "Emmi Caffè Latte" zůstane Lüthimu věrný i po této hodně nepřesvědčivé sezóně a zda dosavadní týmový manažér Terrell Thien a šéftechnik Mauro Noccioli budou schopni bez pana Eppa tento tým ukočírovat především finančně. Nebo si bude muset Lüthi koupit místo v nějakém jiném týmu Moto2.


Do Moto2 ale míří i tradiční tým menších tříd, tedy "Team WTR San Marino". Spolupracuje s firmou  "ADV Advanced Technology di Monaco". Manažér týmu Loris Castellucci nasazuje letos do závodů Grand Prix (mimochodem v seriálu Grand Prix je tento tým nepřetržitě už 6 let) ve dvou třídách mladého francouzského pilota Johanna Zarca (125 ccm - 18. místo se ziskem 24,5 bodů) a italského pilota Alexe Baldoliniho (250 ccm - rovněž 18. místo a rovněž 24 bodů). 

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist