Citáty roku 2011

V následujícím článku si můžete přečíst několik vybraných citátů ze světa Grand Prix, které jsem pro vás vybral a sami pak můžete posoudit, zda jsou pravdivé, nebo byly - viděno realitou roku 2011 - buď pouze k zasmání, nebo příliš optimistické...

Citáty roku 2011

Několik citátů na úvod

„Opakuji, že Casey je můj největší soupeř, protože my dva jsme teď nejrychlejší. Rossi je velký sportovec, je populární, vyhrál devět titulů, je opravdu talentovaný a je schopen na Ducati vyhrávat, ale nezapomínejte na jednu věc! Na Ducati dokázal získat titul jen Casey.“, řekl před zahájením sezóny 2011 mistr světa Jorge Lorenzo.


"Lorenzo je mistrem světa a Stoner byl na Hondě při testech opravdu rychlý. Bude to pro Rossiho hodně těžká sezóna, neboť má dva problémy: fyzický se svým zraněným ramenem a technický s novou motorkou. Bylo by pro něho jednodušší, kdyby musel vyřešit jen jeden jediný!", byl hodně blízko pravdy Max Biaggi ještě před začátkem sezóny 2011.


„Rossi je velká postava motocyklového sportu, možná největší v historii a nikdo mu nemůže vzít to, co už doposud dokázal. Jestliže se rozhodl odejít k Ducati, tak to bylo proto, že potřeboval více motivace. Přál bych Itálii, aby to dobře dopadlo. Přesto všechno, co se mezi námi stalo, tak k němu stále chovám nesmírný respekt. Je mně líto, že jsme měli nějaké konflikty, ale nechovám k němu zášť. Spíše naopak, ve skutečnosti – pokud jsem kdy byl špičkový jezdec, tak jsem jím byl díky němu. A on mě respektoval, protože, to je jako se Stonerem, porážet toho nejlepšího Ti pomůže být lepším.“,
byl názoru před sezónou 2011 jeho velký bývalý soupeř Sete Gibernau.

"Náš motocykl byl totiž už vloni na podzim 2010 konkurence schopný, vždyť Casey s ním vyhrál tři závody a ve finále ve Valencii jsme měli startovní pozice jedna a pět. A že je nyní Valentino Rossi se svými obrovskými zkušenostmi mým týmovým kolegou, může mít pouze pozitivní dopad. On a jeho technický tým na čele s Jeremy Burgessem mají všechny schopnosti, aby udělali Desmosedici ještě silnější. Já sám se chci zlepšit ve stejném rozsahu, jak jsem se zlepšil z roku 2009 na sezónu 2010. Jsem na tuto výzvu dobře připraven. S Valentinem jsem totiž vycházel skvěle už v roce 2003 u Hondy. Fanoušci Ducati zažijí letos několik Highlights", těšil se na novou sezónu Nicky Hayden.

„Ve většině případů padal Stoner v průběhu několika prvních kol závodu, ani jednou na jeho konci, což znamená, že za to prostě moc vzal a ne, že ho zradil motocykl. Nechal si na sebe v průběhu prvních šesti-sedmi kol připustit příliš mnoho tlaku a proto padal. Jinak je normální, že každý potřebuje trochu času na to aby pochopil, jak motocykl funguje, jak je postaven. A Ducati je dobrý a úspěšný motocykl, což potvrzují výsledky Stonera. Ovšem v podstatě s ní měl vloni vyhrát mnohem více závodů. A kdyby si ve Valencii nevybral příliš tvrdé gumy, tak by v závodu dominoval stejně, jako tomu bylo v Japonsku a Austrálii. To znamená, že motocykl byl v závěru sezóny na vrcholu. A jestli je tady někdo, kdo opravdu věří tomu, že časy Valentina v testech ve Valenci pravdivě vypovídají o tom, jak na tom jsme, tak je to idiot. Jasně, pokud se budete dívat jen na časy, tak asi nebudete vědět, co si vlastně máte myslet, protože Valentino nejel tak, jak od něj mnozí očekávali. Ale já Vás mohu ujistit, že ty časy nevypovídají o naší skutečné situaci. Teď jen přesně nevíme, jak na tom ve skutečnosti jsme a nedozvíme se to dříve, než bude Valentino úplně v pořádku, nebude za to moci opravdu pořádně vzít.“, viděl hodně optimisticky letošní rok jeho šéf mechanik Jeremy Burgess.

Jednou větou!


"Můj bože, tento motocykl je ale hodně komplikovaný", 
po prvním pádu s Ducati Valentino Rossi.





"Valentino je ten jezdec, který má zkušenosti. A my jsem ti mladí, kterým by on měl ukázat, jak se s ní jezdí", Casey Stoner, zda by neměl dát Rossimu několik tipů, jak se vyhrává s Ducati.



'It's hot!", Paris Hilton při první návštěvě MotoGP.






"My first GP-Superbike-thingy",
hvězda americké rockové musiky Slash, když navštívil závod MotoGP v Le Mans.





"Myslím si, že je to pro něho blamáž, když je v každém závodě porážen dětmi",
Jorge Lorenzo na Rossiho slova, že nyní závodí v MotoGP pouze "Pussys".




"Je se mnou už 20 roků a dobře ví, že jsem blázen",
Colin Edwards o své ženě.



"
Pokud by začalo sněžit, tak bych snad mohl i vyhrát", Valentino Rossi ke svým šancím vyhrát závod na Phillip Islandu.




"RESPEKT a gratulace Caseymu Stonerovi. Závodil na úplně jiné planetě a několik nepoučitelných lidí donutil konečně, aby snad zavřeli pusu.", Paul Denning, Suzuki




"Byl to obrovský zážitek a já jsem si každý sebemenší okamžik obrovsky vychutnával.", Damian Cudlin, když dostal šanci závodit na motocyklu MotoGP na Phillip Islandu.





"Uvažoval jsem všechno sbalit a odcestovat domů, a to jako neporažený", náhradník v týmu Tech 3 Josh Hayes po nejlepším čase ve warm upu ve Valencii.

                                        


"Dnes ráno jsme všichni vyjeli na trať, abychom udělali co nejvíce hluku a rozloučili se tak s Marcem. Jsem si jistý, že nás slyšel a vím dobře, že se mu to líbilo",
Ben Spies k minutě hluku ve Valencii.

Ale sezóna byla dlouhá a zajímavá

„Myslím si, že po Sachsenringu bude schopen Valentino vyhrát svůj první závod. Po tomto závodu je před námi velký posun vpřed. Jsem realista, Vale ještě není stoprocentně v pořádku a na to, aby dokázal zvítězit, musí být. A to bude po Sachsenringu, a myslím, že pak může zvítězit.“, odpověděl Valeho největší kamarád Uccio na otázku, kdy vyhraje Rossi letos první závod s motocyklem Ducati a ostatně se hodně mýlil .

"Vypadalo to sice, jako bych ho k sobě volal, ale to není pravda. Vždy, když chci jet nějaké rychlé kolo, tak se na mě přilepí. Je jako pes, který Tě pořád pronásleduje. Tak jsem mu ukázal gesto rukou, které normálně ukazujeme psovi, když ho chceme udržet u nohy - tedy zůstaň. Valentino mně okradl v Jerezu o vítězství, minimálně o podium. A nebylo to poprvé, co někoho na dráze srazil. Mně se to stalo poprvé, ale takový Sete Gibernau by mohl vykládat. ", říkal o Valem po Jerezu Casey Stoner a dále řekl přímo jemu: "Your ambition outweighed your talent?"

"Rossi je skvělý jezdec, ale podařilo se mu přinést do továrny Ducati tolik zmatku, že už nikdo neví, odkud začít znova od začátku. A snažil se udělat z Ducati Yamahu. Jako příklad uvedu: U Ducati se dříve dalo vyjmout přední kolo úplně jednoduše. Teď se to předělalo na Rossiho přání a je to neuvěřitelně složité. Celý tým byl z těch jeho neustálých novinek úplně na mrtvici. Ze začátku sezony jsme jezdili naši motorku, pak jsme se museli přizpůsobit těm Rossiho novinkám. Takže ten rám (motocykl), co jsme jezdili na testech ve Valencii vůbec nemusí být ten co pojedeme na testech v Sepangu a ten ze Sepangu zase nemusí být ten, s kterým nastoupíme v Qataru. Prostě u Ducati panuje totální zmatek!", okomentoval celou sezónu po jejím skončení český jezdec Karel "Abaja" Abraham.

"Stoner se nezměnil a nikdo v paddocku ho nemá rád. A jeho žena Adriana? Za celou dobu mě nepozdravila, i když třeba každý Čech či Slovák, co pracují v paddocku, tak přijdou prohodit i jen jedno slovo. To její rodiče, když jsem si byl v Austrálii kupovat něco na snídani v supermarketu (bydlíme tam v domcích), tak stáli za mnou ve frontě a hned si se mnou začali vykládat slovensky. Prostě úplně normální lidé, ale ona? No hodí se asi k němu!", řekl o mistru světa Stonerovi a jeho ženě nejlepší současný český motocyklový pilot Karel Abraham.

"Respektuji a vážím si Rossiho, a ani on nikdy neskrýval svůj respekt ke mně. Rozhodně nemohu popřít, že je legendárním jezdcem. “, byl názoru superbikový ex-mistr světa Max Biaggi v rozhovoru pro Radio "Radio2 SuperMax" a dále vysvětlil: "Teď jsme oba mnohem dospělejší a závodíme v rozdílných šampionátech, už dávno nejsme malí kluci a oba dva si vážíme práce toho druhého. Naše vzájemná rivalita přinesla našemu sportu spoustu věcí, v dobrém i zlém. Je ovšem pravda, že Valentino byl můj úhlavní nepřítel po mnoho let.“

“Valentino byl velmi důležitým soupeřem v mé kariéře v MotoGP, a to velmi tvrdým soupeřem, ale já respektuji všechny soupeře stejným způsobem a z nikoho nedělám nějaký idol. Všichni jezdci na startovním roštu jsou schopni Vás porazit v jakýkoliv den. Valentinovi nepřikládám o nic větší důležitost než kterémukoliv ostatnímu jezdci.“, je názoru vicemistr světa Jorge Lorenzo o Rossim.

"Nejsem inženýr, sotva vím, jak se na motocyklu mění kolo. Já jen vím, jak jet na motocyklu co nejrychleji. Charakterizoval bych sám sebe jako citlivého jezdce, který byl schopen neustále sbírat zkušenosti, díky kterým může sdělit své poznatky, které jsou více méně správné. Myslím si, že nový motocykl o objemu 1000 ccm pro rok 2012 bude postaven na základě těchto poznatků.“, říkal o novém litrovém motocyklu Yamaha Španěl Jorge Lorenzo.

"Jorge je ještě „malý zvědavý chlapec". Ještě pořád dozrává. Abych byl upřímný, tak doposud o vývoji motocyklu téměř nic neví," doplňuje ostatně Lorenza Masao Furusawa.

"Motor R1 má už při nízkých otáčkách hodně točivého momentu. Superbike se chová podobně jako motocykl MotoGP o objemu 990 ccm. Prostě "vhodíš" motocykl do zatáčky a snažíš se co nejdříve přidat plyn. Při nízkých otážkách už zadní kolo prokluzuje. S motocyklem MotoGP 800 ccm to je hodně složitější, zatáčky totiž musíš projíždět hodně vysokou rychlostí",
vysvětloval rozdíl mezi motocyklem WSBK a MotoGP vicemistr světa superbiků Marco Melandri.

"Závodit v MotoGP, jenom abych byl jedno startovní číslo, to není důvod zůstat. Už mě to prostě nebavilo! Zde jsem nyní našel novou motivaci a vždy ráno, když se probudím, tak se cítím den ode dne silnější. A také cítím více adrenalinu. Pokud bych se vrátil nazpět do MotoGP, tak jedině s dobrým motocyklem. Už nikdy bych nechtěl jet v satelitním týmu", říká o závodění ve WSBK Marco Melandri.

"Zřejmě je MotoGP náročnější než WSBK", vidí rozdíl mezi WSBK a MotoGP mistr světa superbiků Carlos Checa a dále vysvětlil: "Melandri, Biaggi a já jsme závodili na různých motocyklech a donekonečna experimentovali s elektronikou. Naučili jsme se interpretoval technikům, jak motocykl za různých podmínek a na různých okruzích reaguje a jak ho potom nastavit. A takto získaná data jsme zřejmě schopni pro nás lépe využít. V souhrnu těchto faktorů vidím důvod, proč Melandri, Biaggi a já jsme v současné době vpředu. Jet motocykl MotoGP o objemu 800 ccm s pneumatikami Bridgestone je o hodně těžší, než závodit na superbiku. S motocyklem MotoGP 800 ccm jde totiž vždy o to, až do poloviny zatáčky šimrat maximální potenciál motocyklu. Naopak u motocyklu o objemu 990 ccm je důležité, předem daný výkon motocyklu přenést na závodní trať a pokud se ti podaří tohle, tak to stačí. A my jsme se museli naučit za těchto podmínek závodit."

"Stejně jako v závodě, tak i při takových párty jsem byl rád na samé špici a to až do samého konce. V podstatě jsem se opíjel, abych necítil bolest. A to mě samozřejmě hodně rychle posílalo po životní spirále dolů a dolů! Můj soukromý život se začal vyvíjet hodně špatně, moje kariéra nabrala směr prudce z kopce dolů a já jsem žil jen v bolestech!", okomentoval svůj mezinárodní comeback John "Hopper" Hopkins, který vůbec nezapírá, že byl tím typem, který v neděli večer po závodech rád popil.

"S novým reglementem na rok 2012 pro MotoGP se urychlí i vývoj současného superbikového motocyklu", řekl v polovině sezóny Leon Haslam a dodal: "Pokud by tedy BMW chtělo nastoupit do MotoGP s konkurence schopným motocyklem, tak chci být já tím jezdcem, který bude za jeho řidítky! Chci se sám rozhodnout, zda přejdu dál, tedy do MotoGP. Myslím si ale, že samo BMW bude rádo, že si mě podrží a se mnou pak pojede MotoGP! BMW, jak se zdá, chce závodit v mistrovství světa MotoGP. Samozřejmě, že nejvíc to záleží na tom, s jakým motocyklem. S tím současným superbikovým S1000 RR to nemá vůbec smysl. A také nevím, kdy to chce BMW uskutečnit. Ovšem to, že o tom vůbec mluví, je z mé strany hodně pozitivní."

"Mým snem bylo, jet jednou rychleji se sajdou, než kubatura 500 ccm sólo. Bylo mně jasné, že se to může podařit pouze na hodně zatáčkovité trati, např. na starém Jerezu. V roce 1988 jsem jezdil se šasím Pecostar-LCR a k rukám jsem měl konstruktéra Haralda Bartola. Při kvalifikaci jsem si extra nechal donést z kamionu novou sadu pneumatik, když jsem se v boxu dozvěděl, že jsem jen nepatrně za časem Eddieho Lawsona. Všichni mechanici ze sólo kubatury 500 ccm se shromáždili u betonové zdi a čekali, co se bude dít. Normálně jsme byli asi o 1 sekundu pomalejší než hvězdy půllitrů. Vždyť jsme měli nejen horší motor, ale také o 100 kg těžší motocykl a ještě navíc 70 kg váhy spolujezdce. Ale v Jerezu se to tehdy podařilo!!!", říkal při oslavě svých 60-tých narozenin Rolf Biland, historicky nejúspěšnější sajdkárista světa.

"Na samém začátku u Ducati jsme s Lorisem v některých závodech bojovali mezi sebou. A Loris byl také v několika závodech hodně silný. Ovšem naučil jsem se, že důležité je dívat se jen na svou stranu garáže, neboť nemá vůbec smysl si říkat, proč to jde u nich a u nás ne. To nemá význam. Nyní se koncentruji jen na svou stranu boxu a na sebe samotného. Jsme jen dva jezdci se stejnou značkou motocyklu a to je tak všechno", říká na téma týmového kolegy Daniho Pedrosy Casey Stoner.

"Začátek roku 2007 byl lepší. Tehdy mě nikdo neznal a já byl hodně uvolněný. A také nesmíme zapomenout, že jsme často odstartovali do sezóny velmi dobře, ale pak to šlo z kopce dolů. Doposud vše fungovalo fantasticky, ale my musíme zůstat na zemi a snažit se, aby motocykl fungoval na každém okruhu bezproblémově. Jistě vedu šampionát a jsem tedy pod tlakem. Ale v celém svém dosavadním životě mně pořád někteří lidé dostávali pod tlak. Na straně druhé mě nezajímá, co si o mně myslí jiní. Když nevyhraji letos mistrovství světa, tak se musím zlobit sám na sebe. V posledních třech rocích jsem měl vždy šance na titul mistra světa, ale buď jsem udělal chybu já, nebo nám díru do rozpočtu udělala technika. Prostě se musíme snažit dát do toho opravdu vše a mít na konci sezóny více bodů než ostatní", byl na samém začátku sezóny názoru Casey Stoner.

"Celý loňský rok bylo neskutečné trápení. A problémy se postupně stupňovaly. Po vyhazovu od Matteoniho přišla nedohoda s Katařany, následně mi vypověděl smlouvu i můj hlavní partner Česká pojišťovna… Všichni ode mě dali ruce pryč, musel jsem si pomoct sám. Promotérem seriálu CEV je společnost Dorna, která pořádá i MS. Vidím to tak, že bude dobré být na očích. Jistě, některé věci bych asi dnes udělal jinak. Ale jsem teď svým pánem. Když budu chtít říct blbec nebo hovno, tak mě za to už nikdo nebude kritizovat. Přes zimu jsem různě pracoval. Snažím se přimotat, kde to jde, a všude se něco přiučit. Kdybych měl do třiceti vyzkoušet dvacet prací, tak je vyzkouším. Pomáhal jsem třeba v realitách,“ řekl před letošní sezónou na TK Lukáš Pešek a doplnil: „Stoprocentně budu muset někde pracovat jako doteď, protože tohle pro mě není finančně ohodnocené. Nějaké peníze si vydělat musím. Ležet ve Španělsku na pláži stoprocentně nebudu".

"Úplně jasně - peníze v to nepočítaje - je MotoGP o hodně výš než superbikový šampionát. Je to přece jasné, že Rossi, Stoner, Lorenzo, Spies a Pedrosa jsou absolutně nejlepší motocykloví jezdci současnosti a když chceš závodit s těmi absolutně nejlepšími, tak musíš do MotoGP. Viděl jsem už mnoho závodů MotoGP a nejlepším je jasně Casey Stoner - neuvěřitelně rychlý a s obrovským talentem. Checa, Biaggi, Melandri, Vermeulen, Toseland - ti všichni už byli v MotoGP pouhým křovím a proto nyní musí jezdit superbiky. Proto je můj cíl dostat se do MotoGP. Ovšem dostat se do královské kubatury silničních motocyklů je opravdu hodně těžké. Je to také o politice. Někomu se znelíbí tvůj obličej nebo máš špatnou národnost a najednou máš problém.", má jasný názor o kubatuře MotoGP Eugene Laverty.

Pokud budeme chtít v Jerezu body, tak se budeme muset  setsakramentsky snažit, hlavně pak můj šéfmechanik. Hrozně rád bych poděkoval týmu aspoň za něco, ale bohužel zatím není opravdu moc za co., řekl po prvním závodě letošní sezóny hodně naštvaný Jakub Kornfeil.



"Boj mezi Jorgem a Valentinem byl opravdu velký. Ačkoliv každý z nich měl před druhým opravdu obrovský respekt, tak současně se snažili oba dva toho druhého porazit a to nejen na závodním okruhu. To je nyní také velký rozdíl. Neexistuje totiž problém mezi personálem od Bena a od Jorgeho. Nyní jsme prostě Yamaha a ne Jorge nebo Ben. Když nevyhraje Jorge, tak budu rád, že vyhraje Ben.", říkal před sezónou na téma atmosféry v továrním týmu Yamahy v letech 2009-2010 po odchodu Rossiho manažér Yamahy Wilco Zeelenberg.

"Moje druhá sezóna v MotoGP na motocyklu Ducati byla hodně špatná, bez dobrých výsledků a prakticky už od léta bylo jasné, že pravděpodobnost dalšího závodění v královské kubatuře je hodně malá. Ukázalo se navíc, že sponzorské peníze budou v budoucnosti hrát větší roli, než jezdecké schopnosti, což je reálná situace na jezdeckém trhu. A pro nás Severoevropany je to ještě o trochu těžší", říkal o přechodu z MotoGP do Moto2 Mika Kallio a dodal: "Pokud by jsi jako Fin chtěl jezdit ve finském týmu, tak musíš mít také finské sponzory a to je nereálné, neboť ve Finsku se nejezdí žádný závod Grand Prix".

A už zde byl její konec

"Tato kubatura - myšleno MotoGP - vznikla v časovém období, které bylo charakterizováno velkým ekonomickým rozvojem, a znamenala technologickou výzvu pro všechny továrny a která nebrala vůbec v úvahu cenové relace. To ale nyní skončilo. Chceme mít na startu minimálně 22 motocyklů s redukovanými cenami a maximálně 24. Ovšem já mám momentálně přihlášeno více zájemců, než můžeme vzít!  Privátní motocykly budou stát 750.000 Euro místo těch obrovských sum, které musí týmy investovat nyní. A ve střední kubatuře jsme pro tovární motocykly snížili cenu jednoho motocyklu bývalých dvěstěpadesátek z 1.200.000 Euro na 400.000 Euro za motocykl Moto2", řekl na téma zavedení CRT Carmelo Ezpeleta, a dále vysvětlil: "V roce 2012 pojedou v MotoGP dva typy týmů: tovární týmy a satelitní týmy s továrními motocykly a privátní týmy s motory a motocykly, které budou podobné těm sériovým".

Na téma Moto3 říká CEO Dorny následovné: "Všechny továrny se vrací nazpět. Motory nebudou od jednoho dodavatele, nýbrž od více, ale budou jasně definovány. Musí mít maximálně 14.000 ot/min. a mít naši ECU (Engine Control Unit). Vítězný motocykl se bude lišit od jiného hlavně použitým šasím. Motor bude stát maximálně 12.000 Euro. Musíme zredukovat používanou techniku na minimum. A co se týká specifikace motorů v Moto2, tak od roku 2013 nebudeme mít v této kubatuře už jednotné motory".

"Chceme nasadit do startovního pole MotoGP 2012 dva až tři motocykly. Bylo by samozřejmě pro nás zajímavé, aby se tohoto projektu zúčastnila továrna BMW oficiálně, tedy aby ho podpořila. Zatím má náš motocykl výkon 200 HP, do léta by to mělo být 220 HP. Ovšem my nechceme stavět na maximálním výkonu. Zatímco továrny budou mít k dispozici i 240 HP, tak my s 225 HP a dobrým točivým momentem můžeme být bez problémů konkurence schopní", myslí si o projektu Suter/BMW konstruktér Eskil Suter.

"Nebudeme v žádném případě akceptovat CRT tým s motory Aprilie, které by tak mohly mít výhodu dvojnásobného počtu motorů proti ostatním soutěžícím a o 3 litry benzínu více. To stejné musí platit i pro BMW", opravdu zlatá slova Carmela Ezpelety o tom, že komise Grand Prix dopředu jednoznačně určí, kdo je tým CRT a kdo ne! Aktuální situace: z 9 akceptovaných jezdců jich 5 chce jet s Apriliemi...

Názor roku

Prezident Ducati Gabriele Del Torchio je názoru, že jeho továrnímu týmu MotoGP chybělo v uplnyulé sezóně potřebné štěstí. A především tím míní nováčka tohoto týmu Valentina Rossiho, kterému chyběl faktor: "il fattore C". V přeneseném slova smyslu to znamená určitá porce štěstí.

"Byl to rok vzájemného poznávání", řekl Del Torchio a dále  vysvětlil: "Musíme se naučit poznat Valentinův jezdecký styl a on se musí naučit poznat nás. Společně jsme ale odvedli perfektní job". 



Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 11x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist