Cílem Hondy je zrychlit v zatáčkách

V letošním ročníku motocyklového šampionátu královské kubatury slavila společnost Honda vítězství v kategorii jednotlivců s Marcem Márquezem, soutěž týmů vyhrála tovární stáj Repsol Honda Team a prvenství patří Hondě rovněž v soutěži výrobců. Tento úspěch ale neznamená, že není co zlepšovat. Naopak.

Cílem Hondy je zrychlit v zatáčkách
Během zimní přestávky technici Hondy nemají v plánu a ani nebudou odpočívat, ale intenzivně pracovat na nových zlepšeních. Především se jedná o rychlost v zatáčkách, která je u RC213V nižší než v případě jejich továrního konkurenta tří ladiček YZR-M1.

Toho si je šéf Honda Racing Corporation (HRC) Shuhei Nakamoto vědom a jak v rozhovoru pro Motorcycle News potvrdil, potom, co se jim podařilo zlepšit brzdnou stabilitu, je třeba zapracovat na dalším klíčovém prvku, kterým je rychlost v zatáčkách.

„Yamaha má v zatáčkách mnohem vyšší rychlost, to je jasné,“ řekl Shuhei Nakamoto. „Honda je ale silnější na brzdách, což je pro tento stroj charakteristické. Přes třicet let se Honda snaží vyrobit podobný stroj jaký má Yamaha. Dokonce u dvoudobé pětistovky byla ovladatelnost lepší než u Hondy. Yamaha je v této oblasti stále lepší.“
„Snažíme se na tom zapracovat, ale není to snadné, nicméně je to ten největší rozdíl mezi oběma motocykly. Na tuto oblast se zaměříme, abychom ji zlepšili a to včetně podvozku, zadního ramene a elektroniky,“
pokračoval Shuhei Nakamoto. „V roce 2009 byla naše slabina zřejmá a to stabilita na brzdách. Zaměřili jsme se na to a nyní ji máme stejnou.“

„Co se týče stability na brzdách je na tom Honda dokonce lépe než Yamaha. Rychlost Yamahy v zatáčkách je ale mnohem, mnohem vyšší. Rychlost v zatáčkách se odvíjí od přilnavosti pneumatiky. Yamaha má někde přilnavost lepší než Honda,“
dodal Shuhei Nakamoto.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist