Chybí nám rychlost, říká Crutchlow

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
PacienT.cz (687) napsal 03.10.2013 v 17:03+1

Vlastní cesty si můžou hledat až budou mít gumy jen na svou motorku. Dokud budou jezdit na stejné pneumatice, tak musí dosáhnout stejného vyvážení a tuhosti motorky, jinak nemají šanci.
Nemyslím si, že by bylo tak složité to pochopit.
Mimochodem, ani Rossi neříkal, že to nakonec musí být hliník, chtěl ho především proto, že výroba nového rámu trvá podstatně kratší dobu, než u karbonu s tím, že až se teda zjistí, jak ta motorka musí být vyvážena a jakou tuhost má rám mít, tak se klidně zase může z karbonu udělat.
Přesto, já si myslím, že i když je to pro produkční motorku výborný koncept, tak se na závodní motorku, kde je jiné nastavení na každý okruh hodně podstatné, zkrátka nehodí.
Jak by chtěli dosáhnout stejných vlastností jako u deltaboxu jen "krkem" našroubovaným na motoru, o zadní kyvce nemluvě, to teda fakt nevím.

PityGPX (949) napsal 03.10.2013 v 16:01-4

Místo toho aby pan Ezpeleta se nezabýval takovýma krawinama jako novačkovské pravidlo, 4 motorky od továrny, 24 max jezdců na roštu MGp, tak by měl udělat pravidlo že všechny motorky budou z hliniku a bylo by to pro všechny příjemnější, místo takových kravin, kt. za svou éru "vymyslel".

desmo69 (638) napsal 03.10.2013 v 15:39-1

Nuvolari, "dnes je ta technika na takové úrovni.." tohle říkali už v 19. století..Vždy je co zlepšovat a zrovna karbon je hodně zajímavej materiál. Japonci s hliníkem sbírali několik let zkušeností. Ducati karbon vzdala prakticky po pár měsících a myslím že hlavně proto, že se to hold jednomu jezdci nelíbilo. Pokud se nepletu tak i Preziosi chtěl na karbonu dál pracovat.

Nuvolari (2329) napsal 03.10.2013 v 15:26+2

A já si myslím, že dnes je ta technika na takové úrovni, že hledání vlastních cest je v tomto oboru pasé. Prostě Japonci vedou, ostatní můžou následovat nebo se jít bodnout.
Vlastní cestu můžou hledat v prodejních modelech, například nikdo pořádně nedělá lehký silniční dvouvál, který trošku jede, takový Gladius nebo ER6 jsou těžké mašiny. Ale hledat vlastní cesty na závodní úrovni při současných reglementech?

desmo69 (638) napsal 03.10.2013 v 13:45

Nuvolari, nikdo neříká že hliník je špatnej. Záleží ale kdo ho dělá. Slovy Haydena:
The American was keen to point out that the small manufacturer has traditionally succeeded in all aspects of racing by blazing their own path than attempting to copy their Japanese rivals, and that a return to innovation may be what is needed.

atlacatl (11) napsal 03.10.2013 v 13:20+1

podle mě, na to koliok tam proteče peněz, a kolik jezdců "pohořelo" není dobrá

PityGPX (949) napsal 03.10.2013 v 12:58

Jo, odpovězte SPV jesetli je Ducati špatná motorka nebo není, tato otázka už byla položena i v min. diskuzích.

Nuvolari (2329) napsal 03.10.2013 v 12:37-1+2

desmo69: možná jsem to nedokončil - samozřejmě, že tím myslím, že Ducati je převálcuje, až se vrátí ke kořenům a zbaví se posledních zbytků nákazy, kterou tam Rossi zavlekl.

Nuvolari (2329) napsal 03.10.2013 v 12:35+2

desmo69: takže změna na Al deltabox u Ducati je špatně? To běž vysvětlit inženýrům u Hondy a Yamahy, jak to všechno mrší. Fakt by se měli Japončíci zamyslet, jestli nepřejít na karbon nebo trubky, protože jinak jim beznadějně ujede vlak a Ducati je převálcuje!

PacienT.cz (687) napsal 03.10.2013 v 12:13+2

@SPV 11:51: No to je novina. To přece ví všichni. Ze stejného důvodu z toho padal tak často i Stoner.
Nicméně - podstatný je jeden fakt. Totiž jaký vývojový skok za poslední 4 roky zaznamenali u Hondy a Yamahy a jakou stagnaci u Ducati.

SPV (816) napsal 03.10.2013 v 12:00

Když tak rádi porovnáváte Haydena, že mu to na Ducati nešlo. Tak jak vysvětlíte, že v roce 07 byl s TOVÁRNÍ hondou až na 8. místě a 08 na 6., a s karbonovou Ducati 10 (prý tou úplně nejhorší) byl taky na 6. místě?!?!? Takže Ducati byla podobná Hondě, nebo zase ne? Navíc Honda musela být taky špatná motorka, protože za celou éru 800 dokázal jen jediný vyhrávat Pedrosa, a Dovi získal jen 1 vítězství. Takže navlas stejná situace jako u Ducati. Prosím, řekněte mi, proč byla tedy, jen podle vás, špatná jen Ducati ???

SPV (816) napsal 03.10.2013 v 11:51

Pacient: Jeden moudrý muž nedávno řekl, že u Ducati se musí nechat prvně dobře zahřát gumy. Pokud se na začátku tlačí na pilu a gumy ještě nejsou zahřáté, tak se padá. Takže zřejmě proto padal i Rossi.

SPV (816) napsal 03.10.2013 v 11:50-2

Proč jsem dostal tolik mínusek???

atlacatl (11) napsal 03.10.2013 v 10:19+1

tak to mě moooc zajímá! mužeš mi přiblížit at se o tom dovím víc? ja ho totiž u Ducati tak moc zase nesledoval, kde a kdy?
o koncepčních problémech při řešení problému u Duc. mluvil svého času i Stoner pak i Rossi ted i Dovi, tak???

desmo69 (638) napsal 03.10.2013 v 10:03-2+1

atlacatl, jo takže změna koncepce rámu nevyšla od Rossiho jo? S hliníkovým rámem přišel kdo? Zajímavý že Hayden navrhl že by se měla Ducati zamyslet nad návratem karbonovýho rámu kterej měl dle něho velkej potenciál a při testech v Jerezu s ním tenkrát zajel 1:38.01..o 1.5sec rychlejší čas než v kvalifikaci. Testoval ho pořádně jen jednou po tom co si Rossi zlomil malíček. Pak ale pan Rossi řekl žádnej karbon tak žádnej karbon.

atlacatl (11) napsal 03.10.2013 v 08:24-1+2

zajímavé, článek o problémech Yamahy a znovu máme na talíři Ducati. Pánové a dámy (jestli to čtete) už několikrát bylo řečeno a napsáno, že již za "poloboha" Stonera šli inženýři Ducati vlastní cestou vývoje bez akceptování připomínek jezdců. Rosi k Ducati zmatek nepřinesl, přinesl svou koncepci která byla v předešlém období u YAMAHY uspěšná, a co na to páni inženýři? Neakceptovali to, dělali polovičaté nebo žádné rozhodnutí, ale to vše už bylo řečeno a napsáno tak proč to opakovat.
Zdá se mi že tady nejde o motorky jako takové ale o nevraživos ke všemu co je spojeno se jménem Rossi, a i kdyby už nejezdil líp jak čtvrtý, fakt je ten že ty tytuly má a nemá je zadarmo, prokázal že umí! At se Vám to líbí nebo ne!

PityGPX (949) napsal 03.10.2013 v 08:20

Diskuze dobrá, jen jednu věc: Opravdu nesrovnávejte bike Ducati 990cc a Ducati 800cc resp. 1000cc. To jsou úplně jiné motorky. Na té litrové motorce Ducati 990cc byl úspěch docela "hračkou" udělat protože na špici, resp. konkurovat nejlepším dokázali jezdit Marlboro jezdci dá se říci celkem v pohodě. Viz ten rok 06 kdy opravdu se jim dařilo, hlavně Capimu. A navíc, pokud na litrové motorce dá podium X A U S (2004 katar) tak to je co říct. A pokud poidum na 1000cc Ducati nedá žádný špičkový jezdec ve formátu Dovi, Hayden, apod tak asi chyba je v motorce. Není přece možné aby na litrévé staré dukně dal Xaus podium a na nové ducati nedali top jezdci.

Tzn opravdu jedna věc: motorka 990cc dukna (03 - 06) má společného s Duknou (07 - 13) jen nápis DUCATI na nádrži! Jinak to jsou TOTALNE jiné motorky. Konec konců je to vidět na tom Capirossim. V 06 v pohodě boj o titul až do finale (škoda toho zranění, jinak by ho mohl získat?, navíc dabl ve Valencii) a 07 Capi byl víceméně až na závěr sezony neškodný jak mandelinka po postřiku protože první podium dal až v Turecku a jeho výsledky pak byly okolo 7. místa zatímco Stoner vyhraval závod za závodem ))

Takže opravdu nemůžete srovnávat litrovou duknu s tou osmikulem :) To prostě nejde, to je úplně jiná koncepce, stačí se podívat na fotky že tam je rozdíl jak prase ve tvaru



Tak a Palec11, do mě!

Marex (2570) napsal 02.10.2013 v 20:00-4+3

Pacient: No jo, jenže to jsou pořád ty následky Valentinova vývoje. Nemoohou ze dne na den všechno předělat. To se musí postupně. Šroubek po šroubku. Například nová Sedici má v plánu na sezonu 2014 vyměnit všechny současné šroubky za šroubky s opačným závitem (i v židlích technika u PC). Bude se to jmenovat Sedici Evo 14. Na sezonu 2015 už to bude zcela jiný bike, protože všechny šroubky vymění za karbonové závlačky.

PacienT.cz (687) napsal 02.10.2013 v 17:30+1

@SPV: Tak šup sem s tím tajemstvím, protože pokud znáš odpověď, tak si ji měl sice poslat už před čtyřmi roky Stonerovi a nemusel si celý svět tuto otázku marně klást, ale jak se říká, třeba pozdě ale přece.
A ta srovnání - vloni byl Rossi šestý a Hayden devátý, letos je Dovi zatím osmý a Hayden znovu devátý.

Marex (2570) napsal 02.10.2013 v 17:17

SPV: Protže neumí jezdit a je to druhořadý jezdec?

Marex (2570) napsal 02.10.2013 v 17:15-2+2

Capi: Jojo. Rossi pohnojil vítězný bike. Ostatně od doby, co Vale odešel, je to hned vidět a Ducati se zlepšuje a zlepšuje. Úspěch střídá úspěch a sláva značky a jezdců je téměř nadpozemská. I Hayden je teď zjevně lepší, než když jezdil spolu s Rossim.
Teď navíc Rossi pohnojil i Yamahu a kvůli němu a jeho vývoji Kotrbová asi neobhájí titul.

SPV (816) napsal 02.10.2013 v 16:03-5+1

Capi65: říct, že Rossi ji pohnojil, je celkem silné slovo. lepší je říci, že na ní neuměl zajet, a že jen přinesl do Ducati zmatek, jak řekl sám Karel Abrahám, a že pošpinil její jméno. Jak řekl Pacient, chyba je samozřejmě i na Ducati. Je ale třeba vidět i fakta, a ta jsou taková, že Rossi byl na začátku roku 2011 schopen jezdit s Ducati podobnou modelu 2010 okolo 4-6 místa, tedy podobně jako dnes s Yamahou. Dokonce i ztrátu měl 10-20s na vítěze. Tedy podobně jako letos s Yamahou. Loni byl Rossi s Ducati celkově 6. Letos bude nejlépe 4. Pokud tedy člověk přesedne z Ducati na prvotřídní materiál posune se o 2 pozice v šampionátu, nebo to tak není?
Paciente: Říci, že si Rossi nezvykl na Ducati kvůli věku není úplně na místě. Lepší je říci, že jeho ambice převýšily jeho talent... Docela by mě zajímalo, jestli víš, proč Rossi na Ducati padal na přední kolo?

DOMINATOR (1260) napsal 02.10.2013 v 14:40

Capi65
Ty si myslis kdyby Stoner jezdil v teto době na dukně že by vyhraval??

PacienT.cz (687) napsal 02.10.2013 v 12:08+5

Zaprvé je pravda to co říká Kubyk002, s tím že by se ovšem nemělo zapomínat na to, že na tom Capirossi v roce 2006 vyhrál 3 krát a byl celkem 8 krát na bedně a ve Valencii byli s Baylissem 1 - 2
//www.motogp.com/en/riders/Loris+Capirossi
Takže Stoner si prostě sedl na mašinu, která na tom v té době byla v kombinaci s pro ně pečenýma gumama hodně dobře. Tím nechci říci, že by Stoner nebyl výjimečným jezdcem, to jistě je, ale zázraky dělat taky neumí.
Zadruhé Dovi teď sám potvrdil, že ty lidi prostě něví, co s tím mají dělat. Kdyby taky věděli, tak by to buďto vyřešili už v roce 2011 a nebo měli přece už vloni od poloviny roku čas dělat na tom něco, do čeho by jim nekecal nějaký "felčar", když už věděli, že jde pryč. Nebo né?!?
Takže kecy jak jim to Stoner vyvinul a Rossi zkur*** jsou úplně mimo mísu. To že se Rossi asi neumí moc přizpůsobit, to je jednak zřejmě pravda a taky na to má ve svých letech trochu nárok, ale "nepřizpůsobil" se ani Dovi (nejezdí na Dukně ani to co na ní jezdil Rossi) a Cal ho podle mě bude následovat jako přes kopírák.
Dokud s tím v Ducati něco výraznějšího neudělají, tak se nezmění nic.

PityGPX (949) napsal 02.10.2013 v 09:30-1

Kubyk: správne, i Capi vyhrál, byl to ale závod flag to flag takže mu pomohli povětrnostní podmínky (?).

omg (1412) napsal 02.10.2013 v 06:17-1+2

Capi65 ...ty jsi velice špatný vypravěč synku

Kubyk002 (109) napsal 02.10.2013 v 00:10-1+6

Gresini a Capi65...Ano, Ducna bývala výborná motorka, když na ní jezdíval Casey, ale potom se přešlo zpět z 800ccm motoru na 999ccm motory, to evidentně Ducně nepomohlo a hlavně když upravovali a zlepšovali tak si to dělali podle sebe, ne co jim řekli jezdci, a bohužel teď když mají základ na 2 věci, tak už z toho nic neudělají...prostě z ho*na guláš neuděláš (pokud nejsi Babica)... A i sám Capirossi prohlásil, že Desmodici 2011 byla nejhorší motorka na které kdy jel, takže ji Vale nepohnojil, pohnojili si ji sami Taloši...a navíc s Ducnou nedokázal vítězit jen Casey, ale i Capirex, který v roce 2007 kdy byl Caysey mistr, vyhrál 1 závod a 4x byl na bedně :)

Capi65 (111) napsal 01.10.2013 v 22:50-11+4

gresini: Ano, Stoner na ni uměl, ale pak přišel Rossi a totálně ji pohnojil...

gresini (4458) napsal 01.10.2013 v 21:17-3

nevím proč mám pocit,že se hodně dlouho(a spíš vůbec ne),nebude opakovat u jiných jezdců na dukně to. co s ní dokázal Stoner.Není přece možný aby s ní dokázal zajet jenom on-nějak to nechápu-s ním ta mašina jezdila výborně a teď taková bída.

Marex (2570) napsal 01.10.2013 v 15:36-4+5

Mamba: Bohužel ti musím dát za pravdu!!! Cal by si měl tyhle pozice užívat, protože pokud před ním hromadně nespadne klubko jezdců, tak s Ducati to lepší už nebude.

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist