Chyba týmu? Ne! Pouze riziko, které tentokráte ještě nevyšlo.

Vynikající víkend prožil český tým Cardion AB Motoracing s jezdcem Karlem Abrahamem, tedy s výjimkou závodu a jak to vlastně celé probíhalo, z jeho pohledu.

Chyba týmu? Ne! Pouze riziko, které tentokráte ještě nevyšlo.
Vše začalo výborně už v pátečním volném tréninku. Ten se jel na suchu a Karel Abraham v něm sice skončil až jako desátý, ovšem na nejrychlejšího Hectora Barberu ztrácel pouhých 0.883 sekundy.
Pak přišlo sobotní dopoledne, a po skončení druhého volného tréninku byla u jména Karla Abrahama "1" za čas 1.35.648.  Jistě dalo by se namítnout, že Abaja zajel tento nejlepší čas ještě v době, kdy byla trať "polosuchá". Možná, ale faktem je skutečnost, že poslední Abajovo kolo v tréninku za mokra mělo hodnotu 1.37.669 a bylo tedy na úplně mokré trati 8. nejrychlejším časem celého tréninku.

A přišla odpolední sobotní kvalifikace, opět na mokru. V něm se Abaja dlouho přetahoval s mistrem světa Marco Simoncellim o Pole position, tedy až do té doby, dokud mu fungovaly brzdy na motorce číslo "1". Potom se pokoušel tým závadu v boxu odstranit a Abaja tam zajel celkem 5x. Závadu se ale odstranit nepodařilo a tak Karel Abraham raději v samotném závěru tréninku přesedl na motorku "2", ovšem než se nahřály pneumatiky, tak byl konec tréninku a pro Abaju zbylo "pouhé" 5. místo, kam se ale propadl až v samém závěru celé kvalifikace.
Nedělní warm up Abajovi sice moc nevyšel - až 13. místo, ale Karel Abraham už v jeho třetím kole spadl, když se ho na brzdy snažil předjet další český jezdec Lukáš Pešek. Byl však dlouhý, spadl a Abaju vzal s sebou na zem. 

A přišel nedělní závod, odstartovaný na dvakráte. Při prvním startu se Abaja objevil po prvním průjezdu na 7. místě, pak byl závod přerušen, když spadli Ratthapark Wilairot, Imre Toth, Alex Baldolini a později i Jules Cluzel. 

Pak začalo pršet, ovšem těsně před startem druhého závodu zase pršet přestalo a tak se horečně přezouvalo a měnilo. 

Můžete namítnout, proč tedy nepřezul i Abaja? Výsledky všech mokrých tréninků naznačily, že Abaja má obrovskou příležitost na mokré trati zajet a proto zvolil mokré nastavení. Pochopitelně včetně mokrých pneumatik.
Můžete namítnout, že ostatní jezdci z předních pozic startovního roštu jeli suché pneumatiky a suché nastavení.
Jistě máte pravdu, ale ti všichni - tedy například Simoncelli, Barbera, Bautista či Aoyama bojují o každičký bodík v tabulce MS a jeli tedy raději "na jistotu".

Něco jiného si však myslel český tým Cardion AB Motoracing a sice: "Kluci moc chtěli jet na vítězství. Celé to tedy nastavili na mokro. Kdyby to vyšlo, tak ...", řekl po závodě pan Karel Abraham sr., tedy majitel týmu Cardion AB Motoracing.  

To se dá celkem jasně pochopit a naopak jen na 100 % kvitovat! 

Už jedno staré přísloví totiž říká: "Kdo neriskuje, nepije šampaňské."

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.69
Známkováno: 13x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist