Částečně nový povrch IMS, asymetrické pneumatiky zůstávají

Povrch části dráhy a charakter několika zatáček “Staré cihelny“ doznal pro letošní rok změn především v položení nového asfaltu. Ten je nyní uprostřed oválu jednotný, což zlepší bezpečnost jezdců, kteří se tam potýkali s řadou nepříjemných změn přilnavosti právě kvůli různým druhům povrchu tratě.

Upravená dráha závodního areálu Indianapolis Motor Speedway má na délku 4170 metrů. Část dráhy, která vede vnitřkem oválu, dostala nový povrch, aby tam jezdci získali konzistentní úroveň přilnavosti a ve třech částech došlo přímo k úpravám uspořádání tratě. Konkrétně se jedná o úseky mezi zatáčkami 2-4, 7-9 a 15-16. Některé z utaženějších zatáček jsou nyní víc otevřené, protože cílem pořadatelů bylo zlepšit bezpečnost a zároveň zatraktivnit závodění.
„Poslední výměna povrchu v Indianapolis Motor Speedway (IMS) znamená, že vnitřní část okruhu má nyní jeden druh asfaltu na rozdíl od předchozích ročníků, kde jich bylo hned několik, což pro jezdce představovalo různé úrovně přilnavosti,“ uvedl Shinji Aoki z vývojové divize Bridgestone Motorsport. „Došlo také k úpravě několika zatáček, ale celkově si okruh zachoval původní charakter s řadou pomalých zatáček.“

„Uspořádání okruhu vytváří vyšší tlak na levou stranu pneumatik a zejména pak jízda úsekem od dvanácté po čtrnáctou zatáčku generuje na levém okraji zadní pneumatiky velmi vysoké teploty. Aby byla zajištěna adekvátní teplotní odolnost, budeme na tomto okruhu nabízet asymetrické zadní pneumatiky s tvrdší gumou na levé straně zadní hladké pneumatiky.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist