Carmelo Ezpeleta: "Motory Yamaha za 800.000 Euro"

CEO Dorny Carmelo Ezpeleta dosáhl dalšího krůčku ke splnění cíle: Týmy MotoGP budou mít v roce 2014 velký výběr závodního materiálu.

Produkční motocykly Honda pro MS-MotoGP (bude jich ke koupi maximálně pět) by měly stát mezi 1 až 1,2 miliony Euro.

Pouze čtyři prototypy-jezdci pro továrnu (Honda, Yamaha a Ducati) smějí použít v roce 2014 své vlastní Software ve spojitosti s Hardware Magneti-Marelli. Ovšem v takovém případě musí omezit spotřeba paliva na 20 litrů, zatímco jezdci s motocykly Claiming-Rule a piloti zakoupených biků Honda či zapůjčených motorů Yamaha-YZR-M1 mohou mít nádrž o objemu 24 litrů. Ovšem v tomto případě musí použít jednotnou elektroniku od Magneti Marelli.
CEO Dorny Carmelo Ezpeleta prozradil v rámci show Wroom 2013 v Madonna di Campiglio poprvé i ceny za motory Yamaha: "Yamaha bude požadovat za jezdce a za sezonu 800.000 Euro, v tom je započítáno celkem pět motorů a nezbytné revize a také náhradní motory pro testy. Jelikož se za dva podvozky zaplatí přibližně 200.00 Euro, tak celý balíček Yamahy bude stát přibližně jako produkční motocykl od Hondy."

Na otázku, zda uvidíme v roce 2014 stále ještě motocykly Claiming-Rule s prototypovými podvozky a se sériovými superbikovými motory, odpověděl Ezpeleta následovně: "To záleží pochopitelně na samotných týmech. Týmy se musí rozhodnout, zda si koupí motocykly Honda, pronajmou si motory Yamaha, nebo nasadí motocykly CR. V každém případě se tak zaplní výkonnostní mezera mezi továrními týmy a takzvanými týmy Claiming Rule."

Carmelo Ezpeleta dále potvrdil, že pravidla na sezony 2014 až 2016 jsou jasně daná a nyní se jedná o definici na rok 2017: "Počet jezdců na startovním roštu už není problémem, to se podařilo vyřešit. Máme 24 jezdců a to by mělo konstantně také zůstat. Nové týmy, které by chtěly vstoupit do MotoGP se musí spojit s těmi, které už v MotoGP závodí, aby zde byla garance."
Po prvním setkání se superbikovými týmy má Ezpeleta rovněž svou představu, jak by měl vypadat superbikový šampionát v budoucnosti, některé myšlenky jsme už prezentovali v tomto článku, takže je pouze doplníme a shrneme: "Každá zúčastněná továrna musí být schopna dodat minimálně šest biků do maximální ceny 250.000 Euro za celou sezonu", řekl Ezpeleta v Madonna di Campiglio na téma předražených superbikových prototypů typu Aprilia, Kawasaki či BMW. V supersportové kubatuře by jeden motocykl neměl přesáhnout cenu 100.000 Euro, zatímco kubatury Superstock zcela vymizí, neboť pouze suplují už dvě jmenované kubatury superbiků a supersportů. Momentálně ale dělá promotérovi šampionátu problém superbikový kalendář: "Rozhodně nepůjdeme tam, kde není promoter schopen garantovat ani minimum požadované částky, to je jasné", řekl přímo na téma brněnského superbikového závodního víkendu Ezpeleta.

Redukovat počet závodů MotoGP vidí španělský manažer jako kontraproduktivní: "Každý závod GP znamená peněžní příjem pro tým, je to jiné než v SBK. Ale rozhodně nechci tento počet zvyšovat, maximálně jich bude 18 až 19 za sezonu". V každém případě se Ezpeleta bude snažit zachovat paralerně oba šampionáty.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist