Cardion AB Motoracing v roce 2013 pojede MotoGP s motocyklem ART – Aprilia

Tým Cardion AB Motoracing změní na sezonu 2013 dodavatele závodního motocyklu pro týmového jezdce MotoGP Karla Abrahama. Tým ukončí spolupráci s Ducati a dnes podepsal smlouvu s Luigim Dall´Ignou, technickým a sportovním ředitelem Aprilia Racing, která vyrábí motocykl ART – Aprilia spadající do kategorie CRT – motocyklů kombinujících prototypový rám s motorem založeným na produkčních základech.

Cardion AB Motoracing v roce 2013 pojede MotoGP s motocyklem ART – Aprilia
Prohlášení Karla Abrahama st., manažera týmu Cardion AB Motoracing:
„Náš tým vstupoval v roce 2011 do MotoGP s motocyklem Ducati Desmosedici GP11 a jezdcem, který byl v té době nejmladší ve startovním poli a druhý nejmladší v historii třídy MotoGP. V sezoně jsme dosáhli několika významných úspěchů – Kája dvakrát dokončil závod na sedmém místě, několikrát se do závodu kvalifikoval nejrychlejším časem z motocyklů Ducati. Byl rychlý, velmi rychle si na motocykl zvykl, spolupráce s Ducati byla vynikající, práce inženýrů i vývoj motocyklu na profesionální úrovni.

Na konci sezony Ducati vyvinula koncepčně jiný motocykl pro rok 2012. Bohužel už první zkušenosti s ním nebyly pozitivní, motorku bylo velmi těžké naladit a bylo jasné, že stroj je třeba dál velmi intenzivně vyvíjet. To se sice dělo, ale pouze na úrovni továrního týmu, satelitním týmům byla jakákoliv evoluce zapovězena. Satelitní týmy tak jezdí doteď prakticky na těch stejných motocyklech, které testovaly loni v listopadu. To vede až k absurdním situacím. Například před Brnem jsme dostali nový motor, který ale nepasoval do původního rámu z října 2011. Bylo nutné rám doslova silou upravit a kvůli rozložení hmotnosti bylo nutné jezdce dovážit tříkilovou zátěží! Přístup továrny – zejména hlavního inženýra Filippa Preziosiho – se v průběhu sezony navíc zhoršoval. Zatímco běžná praxe je taková, že se motorka ladí pro konkrétního jezdce, my jsme byli tlačeni do opaku – aby se jezdec přizpůsoboval nastavení diktovanému Ducati. To je pro nás nepřijatelné. Přestože jsme měli na sezonu 2013 opci na motocykl Ducati, rozhodli jsme se ji nevyužít a dát šanci novému partnerovi.
Připravované partnerství s Aprilií vykrystalizovalo z dřívější úzké spolupráce se španělskou stájí Aspar. V nižších kubaturách jsme spolu sdíleli inženýry a vzájemně si pomáhali. Oba týmy v roce 2011 přešly do MotoGP k Ducati, Aspar ale po roce od spolupráce odstoupil a šel právě k ART – Aprilii. My jsme vzhledem k úspěchům pokračovali u Ducati. Po prvních neshodách jsme ale přirozeně zahájili jednání právě s Aprilií. Jezdci tento stroj považují za velmi kvalitní a spolehlivý a především podpora továrny Aprilia umožňuje jezdci a mechanikům týmu podílet se na vývoji a nastavení. Motocykly CRT během letošní sezony zrychlují a věříme, že v nich je budoucnost. ART – Aprilia navíc jednoznačně ukazuje, že je mezi motocykly CRT nejvíce konkurenceschopná.


Rok 2013 pro nás bude rokem testovacím a ladícím. V roce 2014 by měly vejít v platnost nová technická pravidla, která CRT kategorii velice přiblíží továrním strojům.“

Prohlášení Karla Abraham, jezdce MotoGP: "Sezona 2012 je pro nás bohužel krokem zpátky. Je škoda, že spolupráci s Ducati končíme za takovýchto okolností, ale letos prostě nefungovala tak, jak by měla. S Aprilií jsme jednali už delší dobu a já věřím, že to bude dobrá spolupráce. Vnímám to jako nejlepší možné řešení. Čeká nás tvrdá práce, ale pro nás je důležité, že někam povede, že nebudeme přešlapovat na místě. S Aprilií už jsme spolupracovali ve dvěstěpadesátkách a hlavně v poslední sezoně před zrušením kubatury a zavedením Moto2 fungovala naše spolupráce velmi dobře. Doufám, že teď na ni navážeme.“

Co je CRT
• Motocykly CRT stojí na pomezí mezi prototypovými motocykly a závodními stroji založenými na základech produkčních motocyklů, v šampionátu MotoGP jezdí od sezony 2012.
• Motocykl ART – Aprilia má prototypový rám a pohání jej litrový motor Aprilia se základem v motocyklu Aprilia RSV4.
• Obecně jsou motocykly CRT jízdními vlastnostmi srovnatelné s prototypovými motocykly (Honda, Yamaha, Ducati) v jízdních vlastnostech, avšak mají nižší výkon motoru.
• Nejrychlejší jezdec na motocyklu CRT je vyhlašován při slavnostním ceremoniálu společně se třemi nejrychlejšími jezdci absolutního pořadí.
• Šampionát MotoGP postupně přijímá pravidla, která rozdíly mezi motocykly CRT a prototypy srovnávají.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.06
Známkováno: 18x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist