Cal Crutchlow: "Yamaha nemá peníze"

Rychlý Brit zatím nemá stejný materiál jako Jorge Lorenzo či Valentino Rossi. V článku vysvětluje pilot týmu Tech3-Yamaha, proč tomu tak je. U Hondy je situace úplně jiná, při premiéře v Kataru nastoupí Pedrosa, Marquez, Bradl a Bautista s identickými motocykly Honda RC213V.

Cal Crutchlow: "Yamaha nemá peníze"
Svůj nejlepší čas poslední den testů v Jerezu vzal Cal Crutchlow pouze na vědomí, rozdíly mezi továrními motocykly Yamaha Jorgeho Lorenza a Valentina Rossiho a M1 jeho týmu Tech3 jsou prostě už dopředu dané. Rozdíly, které dle názoru britského jezdce, už nyní jsou dané a budou ještě větší: "Tovární motocykly mají teď jinou zadní část motocyklu, jiné šasí a o každý update, který nyní obdrží, budou ještě lepší. Samozřejmě, kdy by jel Jorge s mou motorkou, tak by se i nadále nacházel ve špici. A také si nemyslím, že bych já s továrním bikem vyhrával".

Crutchlow dále pokračoval úplně přesvědčivě: "Pokud pojedu na Jorgeho motocyklu já, tak budu snad pořád tam, kde jsem nyní. On je určitě závodníkem jiné třídy, stejně i Valentino. Nevím možná se to u Valeho ještě změní, neboť v současné době ještě nezná svůj motocykl perfektně..."

Vypadá to tedy, že mezi Hondou a Yamahou je velký rozdíl. Honda je schopna své satelitní piloty jako Stefana Bradla na začátku sezóny vybavit prakticky stejným materiálem jako své tovární piloty, Yamaha ne. Proč vzniká tento rozdíl?
"Yamaha nemá peníze. To je prostě skutečnost, a tak vázne dodávka nových dílů od dodavatelů. Trvá to už dlouho a není to chyba Yamahy. Když jsem vloni řekl, zůstanu u Yamahy, tak mně odpověděli: Sice nejsi v továrním týmu, ale můžeš spoluvyvíjet nový bike", objasňuje celý problém Crutchlow.

27-letý pilot ale musí nyní poznat skutečnou pravdu a sice že to byly pouze plané sliby: "V současné době z toho nic neplatí, ale já situaci chápu. Nemohou přece ukázat prstem a hle, nové šasí bude stát přede mnou. To vše má hodně společného s hospodářskou situací. V Sepangu jsem to celé nemohl pochopit, neboť jsem šest dní jezdil s loňským motocyklem. To jsem také mohl zůstat doma".

Při testu v Jerezu se dozvěděl Crutchlow pravdu: "Nyní mně byla vysvětlena celá situace. Existuje problém s náhradními díly, které měly být dodány. Kromě jiného se musí určit další směr vývoje, tedy kterým směrem se bude další vývoj ubírat. Jsou zkoušeny dvě různé varianty. Až se to rozhodne, tak se bude tento směr upřednostňovat".

A tak zůstává pouze jedna otázka: "Co se stane v Kataru? Pokud dojedu v Top-5, tak budu hodně šťastný", říká závěrem Crutchlow.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.17
Známkováno: 6x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist