Cal Crutchlow: Nejlepší čas a odpověď Rossimu

Tento Brit překvapil včera během posledního dne testů v Jerezu všechny Star. Hodně tohoto pilota Tech3 zarazilo hodnocení od Valentina Rossiho a také kritizuje přístup Yamahy k jejich satelitnímu týmu.

"Valentino Rossi mě překvapil, když řekl, že jsem jediný superbikový jezdec, který umí jezdit v Jerezu rychle! Tak dobře, musím odpovědět, že jsem svůj jezdecký styl upravil směrem MotoGP. Moje jezdecké reflexy ale zůstaly věrny superbikům. Co se týká toho stylu, tedy aspoň v některých zatáčkách, tak pokud to porovnám s Jorge Lorenzem a pokud tedy myslím taky na Valentina, tak máme podobný styl. Možná se na motocyklu trochu více pohybuji, ale to je tím, že jsem menší. Pokud porovnáš data, tak je to hodně podobné, jedině ve druhé zatáčce jsem delší dobu na brzdě. Při lepších podmínkách jsem zde byl schopen zajet hodně nízký čas 1:38.", říká Poleman Cal Crutchlow.

Tento čas nezajel ostatně nikdo, Cal ale všechny šokoval nejen s nejlepším časem v posledním dni testování, ale vůbec nejlepším časem všech tří dnů. A to s motocyklem, aspoň dle jeho vyjádření, kterému chybí hodně velký krok k bikům Rossiho a Lorenza: "Nemáme žádné updaty, od Sepangu jsme nic nedostali a také nepředělávali nastavení. Snad jen trochu co se týká nastavení Anti-Wheelie, ale jinak nic....Na nějakou změnu jsme ani neměli čas, na tomto okruhu se měnily podmínky každým okamžikem. Tři dny a pouze 70 kol na suchém povrchu. Měli jsme nějaké staré věci, které jsme chtěli přezkoušet, ale nebyl čas. Před Katarem jsme nechtěli nic riskovat, trať byla hodně špinavá, teplota vzduchu na h....".

Pilot týmu Tech3-Yamaha dále lapidárně konstatoval: "Jezdil jsem konstantní pravidelné časy, a cítil jsem se komfortně. Možná že jiní soupeři byli až na limitu. Každý závod bude těžký, a jak bude sezóna trvat více a více měsíců, tak se bude zvyšovat rozdíl mezi námi a továrními motocykly. Už nyní je rozdíl hodně velký. Náš závodní materiál není špatný, ale ne tak dobrý, jaký mají tovární piloti. Co se týká šasí, tak jsme o tři kroky nazpět. Pokud jsem tomu dobře v Sepangu rozuměl, tak to o Jorgeho dělalo v Sepangu dvě desetiny rozdíl, u Valentina dokonce pět desetin. A pro mě nebylo nic...A lidé od Yamahy mně řekli: "Nyní máš něco na první čtyři závody".
Crutchlow, který vloni dlouho spekuloval o tovární smlouvě s Yamahou nebo s Ducati, musí prostě akceptovat nevýhody satelitního týmu Tech3: "Nyní je aspoň všechno jasné. Nedostal jsem žádné updaty a tak se ani v budoucnu nebudu po nich ptát. A také to už nebudu komentovat. Můj tým dělá na mé straně boxu ten nejlepší job. Už neřekneme nic, prostě budeme jezdit na motocyklu".

Test MotoGP - Jerez, Španělsko, testy IRTA, přehled časů po 3 dnech
1- Cal CRUTCHLOW - GBR - Monster Yamaha Tech 3 - YAMAHA - 1:39.511 min.
2- Valentino ROSSI - ITA - Yamaha Factory Racing Team - YAMAHA - 1:39.525 +0.014 sec.
3- Jorge LORENZO - SPA - Yamaha Factory Racing Team - YAMAHA - 1:39.540 +0.029
4- Dani PEDROSA - SPA - Repsol Honda Team - HONDA - 1:39.630 +0.119
5- Stefan BRADL - GER - LCR Honda MotoGP - HONDA - 1:39.975 +0.464
6- Marc MARQUEZ - SPA - Repsol Honda Team - HONDA - 1:40.130 +0.619
7- Andrea DOVIZIOSO - ITA - Ducati Team - DUCATI - 1:40.322 +0.811
8- Andrea IANNONE - ITA - Energy T.I. Pramac Racing Team - DUCATI - 1:40.331 +0.820
9- Nicky HAYDEN - USA - Ducati Team - DUCATI - 1:40.370 + 0.859 +0.859
10- Alvaro BAUTISTA - SPA - GO&FUN Honda Gresini - HONDA - 1:40.686 +1.175
11- Michele PIRRO - ITA - Ducati Test Team - DUCATI - 1:40.881 +1.370
12- Randy DE PUNIET - FRA - Power Electronics Aspar - ART - 1:40.971 +1.460 (CRT)
13- Bradley SMITH - GBR - Monster Yamaha Tech 3 - YAMAHA - 1:41.134 +1.623
14- Aleix ESPARGARO - SPA - Power Electronics Aspar - ART - 1:41.218 +1.707 (CRT)
15 - Hector BARBERA - SPA - Avintia Blusens - FTR - 1:41.376 +1.865 (CRT)
16- Claudio CORTI - ITA - NGM Mobile Forward R. - FTR KAWASAKI - 1:41.443 +1.932 (CRT)
17- Danilo PETRUCCI - ITA - Came IodaRacing - IODA-SUTER - 1:41.529 +2.018 (CRT)
18- Ben SPIES - USA - Ignite Pramac Racing Team - DUCATI - 1:41.702 +2.191
19- Hiroshi AOYAMA - JPN - Avintia Blusens - FTR - 1:41.772 +2.261 (CRT)
20- Lukáš PEŠEK- CZE - Came IodaRacing Project - IODA-SUTER - 1:41.791 +2.280 (CRT)
21- Karel ABRAHAM - CZE - Cardion AB Motoracing - ART - 1:41.864 +2.353 (CRT)
22- Yonny HERNANDEZ - COL - Paul Bird Motorsport - ART - 1:42.050 +2.539 (CRT)
23 - Bryan STARING - AUS - GO&FUN Honda Gresini - FTR-HONDA - 1:42.107 +2.596 (CRT)
24 - Colin EDWARDS - USA - NGM Mobile Forward - FTR KAWASAKI - 1:42.154 +2.643 (CRT)
25- Michael LAVERTY - GBR - Paul Bird Motorsport - PBM - 1:42.470 +2.959 (CRT)

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):



TOPlist