Brno bude zlomovým bodem pro přestupy

Po letní pauze bývá brněnská Grand Prix nejen vstupem do závěrečného klání o tituly, ale v řadě případů i zlomem, co se týká přestupů do následující sezóny.

Brno bude zlomovým bodem pro přestupy
Na začátek si připomeňme aktuální situaci, tedy před Brnem. 
Jisté místo v sedle motocyklů na rok 2010 v kubatuře MotoGP mají jen tři jezdci, Valentino Rossi u Yamahy Fiat, Casey Stoner u tovární Ducati a Marco Simoncelli u týmu Gresini Honda.


A nyní si shrňme další "škatule, škatule hejbejte se", neboli o čem by mohlo Brno také rozhodnout.


Není žádným tajemstvím, že by se do MotoGP chtěl nazpět navrátit Američan John Hopkins, a má pouze dvě varianty: Pramac tým Ducati a Rizla Suzuki. Ta druhá už ale padla, neboť týmový šéf  Paul Denning k tomuto tématu řekl hodně diplomaticky, ale celkem jasně: "Osobně si nemyslím, že John je pro nás ta nejsilnější varianta na rok 2010."

A zatímco právě v Brně by se mohli dohodnout Loris Capirossi a tým Suzuki na dalším roce spolupráce, tak Chris Vermeulen má zaječí úmysly: "Jsem flustrovaný. Očekával jsem od této sezóny rozhodně víc. Tým nevyužil rozhodně všechny šance, jak převést do praxe jednotné pneumatiky Bridgestone a udělat tak ze Suzuki vítězný motocykl. Suzuki mě dostala do světa MotoGP, zažil jsem s nimi pěkné časy, ale také špatné. Můj cíl je být mistrem světa. K tomu ale potřebuji lepší motocykl. Chci sedět na takovém motocyklu, který mi to umožní. Ještě jsem se nerozhodl, ale chci vyhrávat. Nemohu si dovolit ještě jednu takovou sezónu, jako letos. Chci závodit každý víkend o podiová umístění, a né startovat do závodu z předposlední řady." 

Na jeho uvolněné místo by mohl ale přijít třeba španělský vítěz závodu MotoGP Toni Elias.


Do 1. září běží u Ducati opční právo na ex-mistra světa Nicky Haydena. Ředitel závodního oddělení u Ducati, Livio Suppo, vychází z toho, že se smlouva s americkým sympaťákem prodlouží o 1 rok. Ale zároveň říká dost tajemně: "Pro nás je důležité počkat až do Brna." 


Zároveň ale Livio Supo překvapivě potvrdil, co už některé weby přinesly: "Ano jednáme i s Benem Spiesem. Rádi bychom ho viděli na našem motocyklu, zvláště proto, že se on sám doposud nerozhodl, jestli pojede v roce 2010 MotoGP nebo WSBK."

Co by to ale znamenalo v praxi? Ben by musel začít v satelitním týmu, Asparův nový tým je zřejmě z tohoto souboje předem vyloučen a tak zbývá pouze Pramac Ducati. "Máme zájem na tom, aby u nás zůstal Mika Kallio. Ovšem může jet i v jiném týmu, než u Pramac Ducati", říká k celé situaci Livio Supo a možná tím i něco naznačuje.

A co bude s Canepou? Nechá ho Ducati padnout?, když si ho vlastně už dva roky "hýčká".!
Jistě bude zde volný Alex de Angelis, ten už za Pramac Ducati jezdil, nabízí se John Hopkins, Toni Elias a také Gabor Talmacsi se sponzorem MOLem.

Ale také vyšla dost překvapující zpráva:



O slovo se totiž znovu přihlásil Sete Gibernau: "Mám velmi dobré vztahy s Ezpeletou (šéf Dorny) a uvidíme co přinese nejbližší budoucnost".

Fakt je jeden: Zásobit více než 5 jezdců motocykly Ducati nezvládne tato továrna personálně a ani logisticky, což potvrdil už výše několikrát jmenovaný Supo.
Tak počítejte se mnou: Dva jezdci v tovární stáji, určitě jeden za Pramac Ducati (ten druhý jen v případě, že donese penize - třeba Talmacsi nebo Gibernau) a nová stáj Aspar.


Svůj odchod do superbiků vylučuje další americký jezdec Colin Edwards. "Ano, mluvil jsem s Aprilií v Barceloně, ale to je vše. Měli zájem, ale o žádných detailech jsme nemluvili." A k tématu Yamaha Tech3 říká nejlepší satelitní jezdec sezóny 2009 následující: "Vědí, že chci zůstat, takže teď to záleží jen na Yamaze a Hervém (Poncharalem)." 

A proč vlastně k dohodě ještě nedošlo? Jsou pro to tři důvody: 

Co bude dělat Lorenzo! Pokud odejde k Hondě, tak by Edwards zaujmul jeho místo u továrního týmu Fiat Yamaha.
Ten druhý důvod je Ben Spies! Pokud by přestoupil do MotoGP, tak by dle nových regulí MotoGP (nováček nesmí jet v prvním roce za tovární stáj s výjimkou Suzuki, která satelitní tým nemá) musel jet v satelitním týmu a muselo by pro něho tak být rezervováno místo! 
A třetí důvod! Možná si už málokdo vzpomíná, ale vloni podepsal šéf týmu Hervé Poncharal smlouvy na rok 2009 s oběma jezdci (Edwardsem a Toselandem) už během "Dutch TT" v Assenu a najednou oba dva přestali závodit a začali jen "jezdit". A francouzský šéf to tehdy okomentoval slovy: "Stále se musím učit, Ale v budoucnu už takovou chybu nikdy neudělám a smlouvu s jezdci na novou sezónu podepíši až v nejzazším možném termínu". 


Ačkoliv britský jezdec James Toseland by rád zůstal i nadále v současném týmu Yamaha Tech3 Monster, tak to není vůbec jasné, ba naopak. A jeho bývalý týmový spolujezdec, ještě z dob týmu HM-Plant-Ducati, Neil Hodgson, mu naopak radí k odchodu: "Byla by to veká chyba, aby James zůstal v MotoGP a zde jezdil o místa mezi 10 a 14". 

"MotoGP není vůbec žádné potěšení, když jezdíš a bojuješ o 13. pozice", dodává dále Hodgson z vlastních zkušeností. "Co se ve skutečnosti odehrává v týmu, to samozřejmě nevím. Ale z venku je jisté jedno: James ještě nikdy neporazil svého týmového kolegu. Tak snad najde v seriálu WSBK konkurence schopný motocykl a bude znovu vyhrávat. James je bezesporu vynikající jezdec, o tom není třeba pochybovat. Nyní má k dispozici velmi dobrý motocykl a stejné pneumatiky jako Rossi a Lorenzo. Takže by mu závodní jízda měla dělat radost, ale tak to rozhodně nevypadá.", radí svému krajanovi Neil Hodgson.

A kdo že by mohl nahradit Jamese Toselanda: Třeba Hector Barbera nebo Chris Vermeulen.


Jméno a téma Marco Melandri jsme rozebírali už ve včerejším článku k jeho narozeninám, ale snad jen jeden jeho citát: "Jsem zklamán rozhodnutím Kawasaki. Tento motocykl je opravdu dobrý a nedá se srovnat se stejným motocyklem z loňskému roku." A já jen zopakuji, Melandri jede sice v týmu "Hayate", ale na motocyklu Kawasaki-Ninja, který byl pro rok 2009 vyvinut úplně nově. 
Právě Melandri je sice blízko dohody s Faustem Gresinim, ale zájem o něho má jak tým Tech3 Yamaha, tak také LCR Honda.


Francouzský jezdec Randy de Puniet jedná v současnosti jak s týmem Monster Yamaha Tech 3- tak i se svým aktuálním týmem LCR Honda-Team. 

V zásadě by ale chtěl Randy de Puinet zůstat, ale má jednu podmínku: "S lepším materiálem od Hondy bych jezdil permanentně v Top 5. Samozřejmě. že Yamaha má současně lepší motocykl a tak by to pro mě byla velmi dobrá opce." 


Švýcar Thomas Lüthi by měl být jasným "rookiem" v královské kubatuře, neboť Honda panu Eppovi slíbila motocykl od HRC. A sice ten, který doposud jezdil tým Scot Honda. Italská stáj Scot Honda upadla u Hondy v nelibost kvůli Takahashimu a jelikož Honda řekla, že je schopna zásobit v nejhorším příapdě i 8 jezdců, tak by motocykl pro stáj Caffe Latte neměl být problém, pokud tedy budou na straně švýcarského týmu potřebné peníze. 

Honda 2010 - dva jezdci v továrním týmu Repsol Honda (Pedrosa? a Dovizioso?),  Gresini Honda (Simoncelli a Melandri?), LCR (De Puinet, a možná i druhý motocykl (Aoyama?), Caffe Latte (Lüthi). A možná ještě jeden tovární motocykl v barvách Telefonica MoviStar (Lorenzo?).


Vše se ale začne dávat do pohybu, až se rozhodne Lorenzo, Ačkoliv rozhodnutí mělo padnout v Doningtonu, tak právě tam se dohodli Jorge Lorenzo, jeho nový manažér Marcos Hirsch (místo "populárního" Daniela Amatriana) a zástupci Yamahy Lin Jarvis a Masao Furusawa o odložení tohoto termínu a jak uvádí španělský list "AS": "obě strany si ještě vezmou čas k přemýšlení a zhodnocení celé situace".  

A podle stejného listu se šance, že Lorenzo zůstane u Yamahy, zvětšila. Důvodem je skutečnost, že tým nabídne Lorenzovi "lepší sportovní možnosti", a továrna Yamaha pak najde společně s Lorenzem ty "nejlepší podmínky pro jeho další závodění".  

A co to znamená pro ostatní? Tak především pro Pedrosu, že zůstane u Repsolu. Jinak by totiž asi musel trojnásobný mistr světa místo u továrního týmu uvolnit, protože vznik stáje Telefonica MoviStar by se teprve musel zrealizovat. 

Ovšem zároveň to také znamená, že do okamžiku Lorenzova rozhodnutí, musí všichni ostatní prostě vyčkávat..., neboť tento Španěl momentálně udržuje jezdecký trh ve stavu klidu.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.63
Známkováno: 19x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist