Bridgestone představil nové označení směsí pneumatik
Text: Petr Czyž | Foto: Bridgestone Motorsport | Zveřejněno: 7.3.2014 | Zobrazeno: 2 806x
Už od prvního závodu sezony 2014 nabídne Bridgestone, jednotný dodavatel pneumatik pro třídu MotoGP, barevné značení jednotlivých směsí předních a zadních pneumatik, které umožní okamžitou identifikaci příslušné směsi použité daným jezdcem.
Barevné označení příslušných směsí pneumatik reaguje na změny v technických předpisech královské kubatury, kde týmy a jezdci na motocyklech specifikací Tovární a Open mají v průběhu závodních víkendů přístup k různým druhům směsí příslušného obutí.
Původní systém označoval měkkou pneumatiku bílým pruhem bez ohledu na směs a specifikaci dané pneumatiky. Nový systém představuje barevné schéma pro každou ze čtyř hladkých směsí pneumatik: extra-měkkou, měkkou, střední a tvrdou.
Extra-měkká směs: Zelená
Měkká směs: Bílá
Střední směs: Černá (bez barevného pruhu)
Tvrdá směs: Červená
Pneumatiky do mokra budou pro závodní víkend ve dvou směsích. Systém značení v tomto případě zůstává stejný, jak tomu bylo doteď – měkčí směs je s bílým pruhem, tvrdší je černá.
Hiroshi Yamada z Bridgestone Motorsport k novému systému značení pneumatik uvedl: „Nový systém značení byl navržen proto, aby fanouškům umožnil identifikovat konkrétní směsi přední a zadní pneumatiky každého z jezdců. Předloni, když byl kompletní startovní rošt na stejné směsi pneumatik, fungoval náš starý systém perfektně.“
„Vzhledem k příchodu CRT a teď, když je startovní rošt rozdělen na Tovární a Open stroje, rozhodli jsme se pro změnu tohoto značení. Loni, byla bílím pruhem označena pneumatika měkké směsi pro každou z tříd a diváci potřebovali vědět, za je jezdec na továrním nebo CRT motocyklu, aby zjistili, jaká je tam použitá směs. Nyní nebude nezbytně nutné znát přesně, který motocykl je v kategorii Tovární nebo Open, protože každá barva jasně určí příslušnou směs pneumatiky daného jezdce,“ dodal Hiroshi Yamada.
Původní systém označoval měkkou pneumatiku bílým pruhem bez ohledu na směs a specifikaci dané pneumatiky. Nový systém představuje barevné schéma pro každou ze čtyř hladkých směsí pneumatik: extra-měkkou, měkkou, střední a tvrdou.
Extra-měkká směs: Zelená
Měkká směs: Bílá
Střední směs: Černá (bez barevného pruhu)
Tvrdá směs: Červená
Pneumatiky do mokra budou pro závodní víkend ve dvou směsích. Systém značení v tomto případě zůstává stejný, jak tomu bylo doteď – měkčí směs je s bílým pruhem, tvrdší je černá.
Hiroshi Yamada z Bridgestone Motorsport k novému systému značení pneumatik uvedl: „Nový systém značení byl navržen proto, aby fanouškům umožnil identifikovat konkrétní směsi přední a zadní pneumatiky každého z jezdců. Předloni, když byl kompletní startovní rošt na stejné směsi pneumatik, fungoval náš starý systém perfektně.“
„Vzhledem k příchodu CRT a teď, když je startovní rošt rozdělen na Tovární a Open stroje, rozhodli jsme se pro změnu tohoto značení. Loni, byla bílím pruhem označena pneumatika měkké směsi pro každou z tříd a diváci potřebovali vědět, za je jezdec na továrním nebo CRT motocyklu, aby zjistili, jaká je tam použitá směs. Nyní nebude nezbytně nutné znát přesně, který motocykl je v kategorii Tovární nebo Open, protože každá barva jasně určí příslušnou směs pneumatiky daného jezdce,“ dodal Hiroshi Yamada.
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?