Bridgestone před víkendem v Texasu

Okruh Circuit of The Americas (COTA) patří s 5515 metry dlouhou dráhou k netechničtějších místům v kalendáři motocyklového šampionátu. Změny v převýšený, nejdelší rovinka v celém seriálu nebo kombinace pomalých a rychlých zatáček dělá z tohoto okruhu velkou výzvu jak pro jezdce a jejich motocykly, tak pro samotné pneumatiky.

Bridgestone před víkendem v Texasu
Rychlé zatáčky vyžadují od pneumatik velmi dobrou boční přilnavost a stejně tak je důležitá přilnavost střední části pneumatik, protože je na této dráze řada míst, kde se intenzivně akceleruje. Jezdci na rovince dlouhé 1200 metrů dosahují rychlostí téměř 350 kilometrů za hodinu, takže vynikající stabilita přední pneumatiky je nutná pro oblast intenzivního brzdění v nájezdu do dvanácté zatáčky.

Zatížení obou stran zadní pneumatiky je na Okruhu Amerik přibližně podobné, nicméně vysokorychlostní pravotočivé zatáčky v úseku od šestnácté po osmnáctou a v zatáčce číslo šest dokáže zahřát pravou stranu na vyšší teploty než v případě levé a to má dráha v Austinu víc levých zatáček než pravých.
Pro jezdce kategorie Open, a to včetně jezdců Ducati, je k dispozici měkká a střední směs asymetrické zadní hladké pneumatiky. Jezdci z kategorie Tovární mají možnost využít směsi střední a tvrdé. Vzhledem k tomu, že je v Austinu velmi důležitý cit s přední částí motorky, Bridgestone připravil měkkou a střední směs.

„Letos to bude teprve druhá návštěva Okruhu Amerik v Austinu, jehož působivé uspořádání představuje pro vývoj pneumatik úžasnou výzvu,“ uvedl Shinji Aoki z vývojové divize Bridgestone Motorsport. „COTA je okruhem s jízdou proti směru hodinových ručiček a samotná dráha je technická díky směsi ostrých, pomalých zatáček a rychlejších, mnohem otevřenějších sekcí.“

„Kombinace těchto rysů vyžaduje velkou důvěru od přední části, protože udržet si dobrou rychlost v zatáčkách je tady důležité. Proto naše přední pneumatiky musí nabídnout dobré vlastnosti v rámci přilnavosti při vysoké stabilitě,“
pokračoval Shinji Aoki. „Zadní pneumatiky musí rovněž zajistit dobrou trakci při výjezdu z pomalejších zatáček. Rychlé zatáčky na pravou ruku jsou pro pneumatiky kritické, takže je připravena asymetrická zadní pneumatika s o něco tvrdší gumou na její pravé straně.“
Tisková zpráva to sice nezmiňuje, ale do Austinu by měl Bridgestone přivést střední směs zadních hladkých pneumatik ve specifikaci 2013. Japonský výrobce se pro toto řešení rozhodl, protože nebyli schopni garantovat kompletní příděl střední směsi pneumatik specifikace 2014 po celý závodní víkend a to kvůli problémům s výrobou. Na základě analýzy dat z předchozího ročníku, neměly pneumatiky specifikace 2013, tedy pneumatiky bez zvýšené teplotní odolnosti žádné problémy, takže stejným obutím budou o víkendu zásobeny všechny týmy MotoGP. Podle Bridgestone je Austin jediným místem v kalendáři, kde budou ještě k dispozici specifikace pneumatik 2013.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist