Bridgestone před testem MotoGP v Malajsii

Japonský výrobce pneumatik vstupuje do šesté sezony v pozici jednotného dodavatele pro kubaturu MotoGP v mistrovství světa silničních motocyklů. Rok 2014 je pro Bridgestone nový především díky rozdělení královské kubatury na stroje ve specifikacích Tovární – Open a jejich požadavkům na pneumatiky.

Motocykly specifikace Tovární mají k dispozici pět motorů na sezonu, dvacetilitrovou palivovou nádrž a možnost použít vlastní software řídící elektroniky. Jejich protějšky specifikace Open mají dvanáct motorů na sezonu a palivovou nádrž na čtyřiadvacet litrů paliva. Elektroniku mají jednotnou – řídící jednotku a software Magneti Marelli.
Často zmiňovanou výhodou motocyklů specifikace Open je jejich možnost využití pneumatik měkčích směsí. Úkolem Bridgestone bude během prvního třídenního testu v Sepangu zjistit, jak si na pneumatikách vedou méně elektronicky sofistikované stroje Open ve srovnání s jejich protějšky s označením Tovární.

Bridgestone odhaduje, že časy na kolo v podání motocyklů specifikace Open, budou rychlejší než v případě loňských motocyklů kategorie CRT. To zároveň znamená, že pneumatiky motocyklů Open budou vystaveny mnohem vyšší zátěži, což automaticky vygeneruje vyšší teploty. Bridgestone proto dodá k vyzkoušení víc pneumatik konstrukce 2014 s vyšší teplotní odolností.
K tomu, aby Bridgestone a týmy MotoGP lépe pochopili výkonové charakteristiky nejnovějších motocyklů a pneumatik ve srovnání s loňským rokem, bude pro první test v Sepangu Bridgestone dodávat stejně jak v roce 2013 některé nové specifikace zadních hladkých pneumatik jak pro motocykly specifikace Tovární, tak Open.

„Sepang je pro předsezonní testování vhodným okruhem jednak kvůli počasí, které je tam v této roční době teplé a obvykle bez deště, ale také kvůli jeho charakteru dráhy tvořenou směsí pomalých a rychlých zatáček, dlouhých rovinek a zón s velmi intenzivním brzděním,“ uvedl v předvečer testu Shinji Aoki z vývojové divize Bridgestone Motorsport. „Proto je okruh ideální pro týmy, které si tam můžou vyzkoušet nejnovější komponenty a jejich fungování s pneumatikami specifikace 2014.“

„Bude zajímavé sledovat výkon nových strojů třídy Open a zejména pak, jak velkou zátěž bude představovat výkon Hondy RCV1000R a FTR-Yamahy na pneumatiky. Třebaže jsme již měli příležitost získat data motocyklů třídy Open při loňských testech ve Valencii, test v Sepangu nám nabídne mnohem jasnější pohled na výkon pneumatik těchto motocyklů ve srovnání s třídou Tovární.“


Specifikace asymetrické zadní pneumatiky 2014 bude týmům s motocykly třídy Open dodávány ve směsi měkká a střední, zatímco týmům s motocykly třídy Tovární budou dodány směsi střední a tvrdé. Zadní hladké pneumatiky specifikace pro rok 2014 optimálně kombinují prvky bezpečnosti, životnosti a výkonu, včetně nové konstrukce tvrdé zadní směsi pro větší přilnavost při vysokých náklonech. Přední hladká pneumatika bude pro všechny jezdce testu královské kubatury v Sepangu ve směsi střední a tvrdá. Směs pneumatik do mokra je tvrdá.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist