Bridgestone nasadí asymetrickou zadní pneumatiku
Text: Petr Czyž | Foto: Bridgestone Motorsport | Zveřejněno: 14.8.2014 | Zobrazeno: 1 540x
Pro jedenáctý závodní víkend sezony mistrovství světa silničních motocyklů nasadí jednotný dodavatel pneumatik pro kategorii MotoGP Bridgestone asymetrické zadní pneumatiky, třebaže nepoměr v počtu pravých a levých zatáček Masarykova okruhu není tak markantní jak na ostatních tratích v kalendáři seriálu Grand Prix.
Závodní dráha Automotodromu Brno představuje zajímavou kombinaci technických zatáček, spojovacích rovinek a změn v převýšení, protože rozdíl mezi nejvyšším a nejnižším bodem dráhy je sedmdesát metrů. Při brzdění do zatáček v sekcích z kopce dolů je velmi důležitá vysoká úroveň odolnosti přední pneumatiky. Od zadní asymetrické pneumatiky se vyžaduje vysoká úroveň přilnavosti pro optimální trakci na rovinkách a odolnost vůči opotřebení na drsnějším asfaltu.
Asymetrické zadní hladké pneumatiky budou v případě jezdců továrních specifikací Hondy a Yamahy ve směsích střední a tvrdá. V případě jezdců Ducati a všech ostatních v kategorii Open jsou tyto směsi měkké a střední. Hlavní směsí předních pneumatik je pro Českou republiku směs měkká a střední, třetí dostupnou směsí je tvrdá. V případě pneumatik do mokra je hlavní směs měkká, alternativou je tvrdá směs.
„Brněnský okruh nabízí celkem drsný asfaltový povrch a změny v převýšení, které vytvářejí značný tlak na pneumatiky, zejména pak na přední,“ uvedl k víkendu v Brně Shinji Aoki z vývojové divize motocyklových pneumatik Bridgestone. „Jsou tam rychlé zatáčky stejně jako kombinace středně-rychlých, takže získat pro motorku ideální vyvážení v nastavení je v tomto ohledu velmi důležité jak pro rychlé časy, tak životnost, která je daná drsnějším povrchem asfaltu.“
„Změny v převýšení vyžadují od přední pneumatiky vysokou úroveň brzdné stability, a stejně tak je nutný dostatečný výkon v zahřátí při ranních jízdách, kdy je ještě celkem chladno. Předpověď počasí hlásí pro nadcházející víkend nižší teploty a právě na základě této předpovědi jsme se rozhodli nasadit jako hlavní směsi měkkou a střední, nicméně tvrdá směs zůstává jezdcům nadále k dispozici.“
Asymetrické zadní hladké pneumatiky budou v případě jezdců továrních specifikací Hondy a Yamahy ve směsích střední a tvrdá. V případě jezdců Ducati a všech ostatních v kategorii Open jsou tyto směsi měkké a střední. Hlavní směsí předních pneumatik je pro Českou republiku směs měkká a střední, třetí dostupnou směsí je tvrdá. V případě pneumatik do mokra je hlavní směs měkká, alternativou je tvrdá směs.
„Brněnský okruh nabízí celkem drsný asfaltový povrch a změny v převýšení, které vytvářejí značný tlak na pneumatiky, zejména pak na přední,“ uvedl k víkendu v Brně Shinji Aoki z vývojové divize motocyklových pneumatik Bridgestone. „Jsou tam rychlé zatáčky stejně jako kombinace středně-rychlých, takže získat pro motorku ideální vyvážení v nastavení je v tomto ohledu velmi důležité jak pro rychlé časy, tak životnost, která je daná drsnějším povrchem asfaltu.“
„Změny v převýšení vyžadují od přední pneumatiky vysokou úroveň brzdné stability, a stejně tak je nutný dostatečný výkon v zahřátí při ranních jízdách, kdy je ještě celkem chladno. Předpověď počasí hlásí pro nadcházející víkend nižší teploty a právě na základě této předpovědi jsme se rozhodli nasadit jako hlavní směsi měkkou a střední, nicméně tvrdá směs zůstává jezdcům nadále k dispozici.“
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?