Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Chlapci neřešte, prostě ve F1 to bylo tak, že Pirelli testovala kdysi s toyotou, kt. už ve F1 nejezdila. Když to šlo ve F1, tak to určo pude na stjený způsob v MGP.
Až se někdy potkám s Turkem tak se ho na to zeptám jak probíhají pirelli testy aby nebyl zvýhodněn žádný tým :)
mike99,
1. jednu motorku? Takže v případě pádu by byla mise Capirex-Bridgestone-Asutrálie úplně zbytečná. Dvě motorky jsou samozřejmostí
2. po sezóně už to není Bradlova Honda jak jsi psal, ale prostě Honda, tak proč píšeš Bradlovu? Mohli klidně nějakou testovací verzi 0 z loňska pokud ju nesešrotovali.
3. bez přítomnosti týmu? V sobotu garantovali 14 kol ale po tom co týmy zlepšili v neděli nastavení dokázali garantovat jen kol 10. Jak by Loris bez přítomnosti týmu (sám že by se vydal s motorkou na vozíku do Austrálie?) se základním setupem jak říkáš, dostal aspoň na takovou rychlost že by to něco vypovídalo o výdrži pneumatik? Nebo by to pak odhadem dopočítali? S přítomností aspoň testovacího týmu Hondy je naprosto jasný že by to pozděj využili na závodní víkend, což by se ostatním továrnám asi nelíbilo.
Prostě nesmysl
"Jinak ve F1 je to zajímavé, Pirelli na odzkoušení xkrát testovalo s nějakou toyotou, ktera driv byla ve formuli1 ale už se stáhla, takže f1 prostě si vzala starý monopost kt. už nikdo nemá a testuje, takže tady by mohli vzít zase starou suzu, kawu a testovat!" presne moja rec
Jednotne pneu: NIE!
1. skoc s tym nazorom do Ducati a povedz im ho. Alebo staci ak to povies Nickymu, on Ti to uz vysvetli ako prave Ducati doplatila na toto pravidlo.
2. motorka sa stavia na pneumatiky co stoji asi dost penazi, pretoze nemas moznost najskor postavit motorku, ktora funguje a nasledne jej prisposobit pneumatiky...musis len prerobit motorku.
3. je sice super, ze Mr. Manazer vybavil pre timy gumy zadarmo, ale ak sa menia gumy pocas sezony (2012), tak na to musia reagovat timy a prekopat celu masinu, co zase zvysuje naklady.
desmo69:
1. jeden jazdec (Capirex) = jedna motorka. Takze naco motorky?
2. preco ma prist pan Ezpeleta k Luciovi? Ty ako MotoGP odbornik nevies, ze prototypy sa po skonceni sezony vratia spat k fabrike?
3. a ako to zabezpecit, aby nebol nikto zvyhodneny? Tak, ze jediny kto bude tu gumu testovat bude Loris Capirossi bez pritomnosti ludi z timov.
Predpokladam, ze teraz sa spytas, ze ako ma Loris testovat gumy, ked tam nebude mat tim.
Predsa na zaciatku zavodneho vikendu kazdy tim pracuje so zakladnym setupom, ktory postupne upravuju, aby ich jazdec zrychloval. Myslim si, ze Lorisovym cielom ma byt (spolocne s B) vytvorit pneumatiku, ktora vydrzi celych 27 kol a nie sa snazit prekonat tratovy rekord.
Zaroven, ked bude guma fungovat len so zakladnym setupom, tak po jeho uprave od jednotlivych timov (pocas zavodneho vikendu) to bude este lepsie.
A pre objektivitu moze aj Yamaha a Ducati poskytnut Lorisovi motorku, aby to vyskusal na vsetkych motocykloch
Pity: Já bych zase bral variantu, kdy by se výrobci pneu prali o přízeň jezdců před každou race. :) Sice je to nereálný,ale představ si, že by si jezdec před závodem určil, na jakých pneu se pojede. To by bylo současně MS pneu. Otázkou je, jestli by do toho někdo z výrobců chtěl jít?!
Josef: pěkné, ja bych akorát dal omezení že objem musí byt do 990cc a jednotné pneu. Zbytek dle libosti! :) Možná bych dal i jednotný software od Dorny ať se MGP stane levnějším :)
Nejhorší "pravidla" v historii sportu V prvním roce bych to viděl na 30 bazmeků s rozestupama v závodě v řádech hodin. V dalším roce na 5 strojů a třetí ročník by se nejel.
Pity, tak ještě jednou a pomalu, aby to všecí pochopili
Technické předpisy pro Mistrovství světa silničních motocyklů královské třídy:
a)- motocykl je jednostopé motorové vozidlo
b)- motocykly soutěží dle určeného objemu atmosferického motoru
Toť vše, nic víc, nic míň, vše ostatní povoleno. Jak jednoduché a prosté a věř, že nikdy by nebyl žádný protest
mike99---nemyslím jiného výrobce, ale snad oproti prototypům nějakou směs navíc, ale jak říkám odkaz nemám.
Josef58: a řekni své pravidla pro třídu motogp, jaké bys ty dal dvě pravidla, líbí se mi!
Jinak když už testovat tak, ať tam testují ve stejnou dobu jako tam porbíhají of. wsbk testy před sezonou (aspon bude sranda)
Jinak ve F1 je to zajímavé, Pirelli na odzkoušení xkrát testovalo s nějakou toyotou, ktera driv byla ve formuli1 ale už se stáhla, takže f1 prostě si vzala starý monopost kt. už nikdo nemá a testuje, takže tady by mohli vzít zase starou suzu, kawu a testovat!
jednodntý dodavatel pneu v MGP je krokem v před, za tím si s tojím protože jak tvrdím: když to jde ve F1, ve wsbk, proč to nejde v MGP?
Pirelli by to zvládla, udělat pneu pro MGp, byli by to dobré pneu, kt. by se jezdcům libilo, mohli by driftovat!
bridgestony jsou až moc hi-tech a občas už špatné, stačí si vzpomenout na assen 2012, kde jel s yamahou spies a měl pneu na sračky, tenkrát z toho byla blamáž.
mike99, aha takže ono je to všechno vlastně tak jednoduchý. Stačí když přijde Ezpeleta k Cecchinellovi a řekne mu ať dodá motorky Bridgestonu Však Cecchinello za pronájem zaplatil nějakých třeba 3mil € tak proč to jen tak ze srandy nedát Lorisovi aby si zajezdil na nových pneumatikách.
A co kdyby tam pršelo jak říkáš? Tak tam celý tým aji s Lorisem jel přes půl zemegule zbytečně. A co kdyby nepršelo? Tak bude mět LCR výhodu že testovali s Lorisem.
Jak to zařídíš aby všichni byli spokojeni a nikdo nebyl znevýhodněn?
Ako pise SPV vo svojom prispevku o 11:53 , tak fesaci z Bridgestonu objavili Ameriku, ked zistili, ze na novom a hladkom povrchu je motorka rychlejsia ako na tom starom hrbolatom
A ze by tam chceli testovat s nejakymi jazdcami MotoGP? Ak tam nepojdu vsetci, tak sa najde niekto, kto bude tvrdit, ze ten ci onen ma vyhodu, lebo tam testoval s Bridgestone.
A zase ak tam pojdu vsetky timy MotoGP a budu cestovat cez pol zemegule a bude tam prsat, tak to budu len zase vyhodene peniaze.
Mala rada na zaver: vyuzite sluzieb Lorisa Capirossiho a nech mu Mr. Manazer dohodi trebars Bradlovu Hondu a mozu testovat od rana do vecera
josef58: pokial viem, tak Bridgestone ma zmluvu este aj na rok 2014. Ci myslel si nieco ine s tymi pneu?
Kevin34-...,,A právě že jezdci mají své zástupce při jednání před závodem,tak podmínky odsouhlasili asi všichni"...bývávalo-v dnešní době může říct na plnou hubu svůj názor max.Vale,Dani,Jorge-zbytek je rád že může jezdit. Holt za vším jsou jen prachy.
AKRO: tady nejde o Bridgestone konkrétně. Stejný problém postihl i Dunlop a vloni na Monze Pirelli. Prostě tyto "nehody" ukazují vývojářům cestu. Stejně tak, když sebou Abaja flákne, tak jeho kombi PSI jede do Tlumačova na expertizu, aby se sám výrobce přesvědčil, že to dělá správně a co je naopak potřeba vylepšit.
Mě se moc líbí,že před ještě nedávnem se tu diskutovalo kdo má lepší gumy a kdo horší(hlavně co se týkalo diskuzí o Rossim)a že se ukáže kdo je jak dobrý až budou mít všichni jednotné jako mají v nižších třídách.A ejhle..zas je to špatně..
Desmo. Mas pravdu! Kategorie crt se rusi. Zanikne ale i ve skutecnosti, nebo jen na papire? Ty rozdily zustanou, jen se meni regule ohledne elektroniky. Ja bych si tipnul, ze vsichni prijmou jednotny software.Honda uz to udajne zkousela.
Zazi - Bridge? No právě jak píšeš, zrovna ty předvedly v Austrálii životnost, nad kterou zůstával rozum stát! Teď si přestav, dát je na motorku... Vydržely by 200 km?
Mně přijde vyjádření a vysvětlení celé situace pana Aokiho zcela logické a pochopitelné. Radost z toho nemají, ale z ostudy kabát mají. Bohužel.
Je potřeba si uvědomit, že jde stále o vývoj, o posouvání hranic fyzikálních možností, zjišťování kudy cesta vede a kudy ne. Z těchto poznatků ve výsledku těžíme my všichni, kdy nám stačí vytáhnout z kešeně 6 táců a obout si komplet motorku do špičkových bezpečných gum s životností nad kterou zůstává rozum stát.
AKRO,
snad od příštího roku nejen rozdíl v motorech a litrech, ale snad i v pneu, ale nechtěj ode mne odkaz, prostě jedna poni povídala .
Maslím, že devastace prototypů nejhrubšího zrna Ví někdo o něčem podobném?, já tedy NE.
Kevin34
takže dle tebe máme být vděčni Kalousovi, že když "rozumí" penězům, tak díky jemu ta malá "firma čr" se drží na nohou? . A co takhle po Albánii , nebo kom, u nás "nejrozvinutější otrokářský systém" v Evropě?
Něco mi to připomíná.
Kevin34 - Kde píšu, že ten kdo by to po hrobníkovi převzal by neměl rozumět penězům? Zalistovací poplatek jak elegantně nazývá SPZka své bezohledné dření majitelů okruhů o peníze, dovede vybrat asi každý...Tady jde spíš o techniku, jaké mají motorky mít vybavení atd! Ne vymyslet paskvily CRT a aby nedostaly každý závod kolo, tak se musí zpomalit továrny debilním přikazem 20 litrů proti 24 litrům paliva a 5 motory proti 12 motorům u CRT. A je toho mnohem víc!
Akro:Nezlob se...Kdyby tam byl člověk,který rozumí motorkám a ne penězům,tak už se třeba MotoGP vůbec nejede protože by zkrachovalo...Nebo si pořád myslíš,že člověk který nerozumí penězům dokáže udržet byť jen malou firmu na nohou??Tím nechci Espeletu obhajovat,ale nemůžu ho ani obviňovat protože do toho houno vidím...
desmo69,
nezlob se na mě, ale ja neuvěřitelné, jak okamžitě dovedeš obhájit každý SPZkův zvratek, ikdyž jsi ještě "včera" o něm neměl ani šajnu. Opravdu jsi vyjímečný.
SPV, proč ne? Elektronika, rám, tlumiče, kapoty atd. jsou sériový? A jak bys to nazval? Pokud bys sám doma vzal motor z R1 a dal do rámu ze dřeva, bubnový brzdy, elektronika vlastní..tak bys to nazval jak? Upravenou Yamahou R1 asi ne že?
JP má pravdu, že aktuální MotoGP se jede na 2 kategorie, protože se vyhlašuje jak nejlepší prototyp, tak nejlepší CRT. Zmatek kolem CRT byl velký, a nakonec se ukázalo, že to ani CRT není. A produkční Honda není produkční závoďák! Je to prototyp, který Honda šikovně dala do kategorie CRT, od příštího roku NE-MSMA. Na opravdu produkčních závoďákách by nebylo nic špatného.
Desmo: ohledně NE-MSMA - motorka s upraveným motorem ze sériové motorky by něměla být prototyp ne?
Chlapci neřešte, prostě ve F1 to bylo tak, že Pirelli testovala kdysi s toyotou, kt. už ve F1 nejezdila. Když to šlo ve F1, tak to určo pude na stjený způsob v MGP.
Až se někdy potkám s Turkem tak se ho na to zeptám jak probíhají pirelli testy aby nebyl zvýhodněn žádný tým :)
mike99,
1. jednu motorku? Takže v případě pádu by byla mise Capirex-Bridgestone-Asutrálie úplně zbytečná. Dvě motorky jsou samozřejmostí
2. po sezóně už to není Bradlova Honda jak jsi psal, ale prostě Honda, tak proč píšeš Bradlovu? Mohli klidně nějakou testovací verzi 0 z loňska pokud ju nesešrotovali.
3. bez přítomnosti týmu? V sobotu garantovali 14 kol ale po tom co týmy zlepšili v neděli nastavení dokázali garantovat jen kol 10. Jak by Loris bez přítomnosti týmu (sám že by se vydal s motorkou na vozíku do Austrálie?) se základním setupem jak říkáš, dostal aspoň na takovou rychlost že by to něco vypovídalo o výdrži pneumatik? Nebo by to pak odhadem dopočítali? S přítomností aspoň testovacího týmu Hondy je naprosto jasný že by to pozděj využili na závodní víkend, což by se ostatním továrnám asi nelíbilo.
Prostě nesmysl
PityGPX: s Tvojim prispevkom suhlasim tak 50/50
"Jinak ve F1 je to zajímavé, Pirelli na odzkoušení xkrát testovalo s nějakou toyotou, ktera driv byla ve formuli1 ale už se stáhla, takže f1 prostě si vzala starý monopost kt. už nikdo nemá a testuje, takže tady by mohli vzít zase starou suzu, kawu a testovat!" presne moja rec
Jednotne pneu: NIE!
1. skoc s tym nazorom do Ducati a povedz im ho. Alebo staci ak to povies Nickymu, on Ti to uz vysvetli ako prave Ducati doplatila na toto pravidlo.
2. motorka sa stavia na pneumatiky co stoji asi dost penazi, pretoze nemas moznost najskor postavit motorku, ktora funguje a nasledne jej prisposobit pneumatiky...musis len prerobit motorku.
3. je sice super, ze Mr. Manazer vybavil pre timy gumy zadarmo, ale ak sa menia gumy pocas sezony (2012), tak na to musia reagovat timy a prekopat celu masinu, co zase zvysuje naklady.
desmo69:
1. jeden jazdec (Capirex) = jedna motorka. Takze naco motorky?
2. preco ma prist pan Ezpeleta k Luciovi? Ty ako MotoGP odbornik nevies, ze prototypy sa po skonceni sezony vratia spat k fabrike?
3. a ako to zabezpecit, aby nebol nikto zvyhodneny? Tak, ze jediny kto bude tu gumu testovat bude Loris Capirossi bez pritomnosti ludi z timov.
Predpokladam, ze teraz sa spytas, ze ako ma Loris testovat gumy, ked tam nebude mat tim.
Predsa na zaciatku zavodneho vikendu kazdy tim pracuje so zakladnym setupom, ktory postupne upravuju, aby ich jazdec zrychloval. Myslim si, ze Lorisovym cielom ma byt (spolocne s B) vytvorit pneumatiku, ktora vydrzi celych 27 kol a nie sa snazit prekonat tratovy rekord.
Zaroven, ked bude guma fungovat len so zakladnym setupom, tak po jeho uprave od jednotlivych timov (pocas zavodneho vikendu) to bude este lepsie.
A pre objektivitu moze aj Yamaha a Ducati poskytnut Lorisovi motorku, aby to vyskusal na vsetkych motocykloch
Pity: Já bych zase bral variantu, kdy by se výrobci pneu prali o přízeň jezdců před každou race. :) Sice je to nereálný,ale představ si, že by si jezdec před závodem určil, na jakých pneu se pojede. To by bylo současně MS pneu. Otázkou je, jestli by do toho někdo z výrobců chtěl jít?!
Josef: pěkné, ja bych akorát dal omezení že objem musí byt do 990cc a jednotné pneu. Zbytek dle libosti! :) Možná bych dal i jednotný software od Dorny ať se MGP stane levnějším :)
Nejhorší "pravidla" v historii sportu V prvním roce bych to viděl na 30 bazmeků s rozestupama v závodě v řádech hodin. V dalším roce na 5 strojů a třetí ročník by se nejel.
Pity, tak ještě jednou a pomalu, aby to všecí pochopili
Technické předpisy pro Mistrovství světa silničních motocyklů královské třídy:
a)- motocykl je jednostopé motorové vozidlo
b)- motocykly soutěží dle určeného objemu atmosferického motoru
Toť vše, nic víc, nic míň, vše ostatní povoleno. Jak jednoduché a prosté a věř, že nikdy by nebyl žádný protest
mike99---nemyslím jiného výrobce, ale snad oproti prototypům nějakou směs navíc, ale jak říkám odkaz nemám.
Josef58: a řekni své pravidla pro třídu motogp, jaké bys ty dal dvě pravidla, líbí se mi!
Jinak když už testovat tak, ať tam testují ve stejnou dobu jako tam porbíhají of. wsbk testy před sezonou (aspon bude sranda)
Jinak ve F1 je to zajímavé, Pirelli na odzkoušení xkrát testovalo s nějakou toyotou, ktera driv byla ve formuli1 ale už se stáhla, takže f1 prostě si vzala starý monopost kt. už nikdo nemá a testuje, takže tady by mohli vzít zase starou suzu, kawu a testovat!
jednodntý dodavatel pneu v MGP je krokem v před, za tím si s tojím protože jak tvrdím: když to jde ve F1, ve wsbk, proč to nejde v MGP?
Pirelli by to zvládla, udělat pneu pro MGp, byli by to dobré pneu, kt. by se jezdcům libilo, mohli by driftovat!
bridgestony jsou až moc hi-tech a občas už špatné, stačí si vzpomenout na assen 2012, kde jel s yamahou spies a měl pneu na sračky, tenkrát z toho byla blamáž.
//www.infullgear.com/blog/wp-content/uploads/2012/07/rossi-tyre-copy.jpg
//www.infullgear.com/blog/wp-content/uploads/2012/07/spies-gomma-assen-zoom.jpg
tak co na to kua říkáte? Není lepší tyto pneu prostě odstranit a zadat si např. Pirelli, u kterýych takové obrázky ve světě wsbk ještě nikdo neviděl?
Jednonté pneu: ANO
proč? Důvod: F1, WSBK, IDM, BSB. Všude to klape, proč ne v MGP?
D D
jak se nepeče podle Valeho, je to na houno
Nabídnul bych továrnám testovací víkend navíc a možná by se to pořešilo samo.
mike99, aha takže ono je to všechno vlastně tak jednoduchý. Stačí když přijde Ezpeleta k Cecchinellovi a řekne mu ať dodá motorky Bridgestonu Však Cecchinello za pronájem zaplatil nějakých třeba 3mil € tak proč to jen tak ze srandy nedát Lorisovi aby si zajezdil na nových pneumatikách.
A co kdyby tam pršelo jak říkáš? Tak tam celý tým aji s Lorisem jel přes půl zemegule zbytečně. A co kdyby nepršelo? Tak bude mět LCR výhodu že testovali s Lorisem.
Jak to zařídíš aby všichni byli spokojeni a nikdo nebyl znevýhodněn?
Ako pise SPV vo svojom prispevku o 11:53 , tak fesaci z Bridgestonu objavili Ameriku, ked zistili, ze na novom a hladkom povrchu je motorka rychlejsia ako na tom starom hrbolatom
A ze by tam chceli testovat s nejakymi jazdcami MotoGP? Ak tam nepojdu vsetci, tak sa najde niekto, kto bude tvrdit, ze ten ci onen ma vyhodu, lebo tam testoval s Bridgestone.
A zase ak tam pojdu vsetky timy MotoGP a budu cestovat cez pol zemegule a bude tam prsat, tak to budu len zase vyhodene peniaze.
Mala rada na zaver: vyuzite sluzieb Lorisa Capirossiho a nech mu Mr. Manazer dohodi trebars Bradlovu Hondu a mozu testovat od rana do vecera
josef58: pokial viem, tak Bridgestone ma zmluvu este aj na rok 2014. Ci myslel si nieco ine s tymi pneu?
RGbiker:
Kevin34-...,,A právě že jezdci mají své zástupce při jednání před závodem,tak podmínky odsouhlasili asi všichni"...bývávalo-v dnešní době může říct na plnou hubu svůj názor max.Vale,Dani,Jorge-zbytek je rád že může jezdit. Holt za vším jsou jen prachy.
AKRO: tady nejde o Bridgestone konkrétně. Stejný problém postihl i Dunlop a vloni na Monze Pirelli. Prostě tyto "nehody" ukazují vývojářům cestu. Stejně tak, když sebou Abaja flákne, tak jeho kombi PSI jede do Tlumačova na expertizu, aby se sám výrobce přesvědčil, že to dělá správně a co je naopak potřeba vylepšit.
Mě se moc líbí,že před ještě nedávnem se tu diskutovalo kdo má lepší gumy a kdo horší(hlavně co se týkalo diskuzí o Rossim)a že se ukáže kdo je jak dobrý až budou mít všichni jednotné jako mají v nižších třídách.A ejhle..zas je to špatně..
Desmo. Mas pravdu! Kategorie crt se rusi. Zanikne ale i ve skutecnosti, nebo jen na papire? Ty rozdily zustanou, jen se meni regule ohledne elektroniky. Ja bych si tipnul, ze vsichni prijmou jednotny software.Honda uz to udajne zkousela.
Zazi - Bridge? No právě jak píšeš, zrovna ty předvedly v Austrálii životnost, nad kterou zůstával rozum stát! Teď si přestav, dát je na motorku... Vydržely by 200 km?
Mně přijde vyjádření a vysvětlení celé situace pana Aokiho zcela logické a pochopitelné. Radost z toho nemají, ale z ostudy kabát mají. Bohužel.
Je potřeba si uvědomit, že jde stále o vývoj, o posouvání hranic fyzikálních možností, zjišťování kudy cesta vede a kudy ne. Z těchto poznatků ve výsledku těžíme my všichni, kdy nám stačí vytáhnout z kešeně 6 táců a obout si komplet motorku do špičkových bezpečných gum s životností nad kterou zůstává rozum stát.
AKRO,
jak říkám, něco mi to připomíná
AKRO,
snad od příštího roku nejen rozdíl v motorech a litrech, ale snad i v pneu, ale nechtěj ode mne odkaz, prostě jedna poni povídala .
Maslím, že devastace prototypů nejhrubšího zrna Ví někdo o něčem podobném?, já tedy NE.
Josef58 - Kradousek a Chrápalberg nám dali zabrat jak nikdo předtím! On Kradousek penězům rozuměl a pro své kamarády jich měl vždy dost...
Kevin34
takže dle tebe máme být vděčni Kalousovi, že když "rozumí" penězům, tak díky jemu ta malá "firma čr" se drží na nohou? . A co takhle po Albánii , nebo kom, u nás "nejrozvinutější otrokářský systém" v Evropě?
Něco mi to připomíná.
Kevin34 - Kde píšu, že ten kdo by to po hrobníkovi převzal by neměl rozumět penězům? Zalistovací poplatek jak elegantně nazývá SPZka své bezohledné dření majitelů okruhů o peníze, dovede vybrat asi každý...Tady jde spíš o techniku, jaké mají motorky mít vybavení atd! Ne vymyslet paskvily CRT a aby nedostaly každý závod kolo, tak se musí zpomalit továrny debilním přikazem 20 litrů proti 24 litrům paliva a 5 motory proti 12 motorům u CRT. A je toho mnohem víc!
Akro:Nezlob se...Kdyby tam byl člověk,který rozumí motorkám a ne penězům,tak už se třeba MotoGP vůbec nejede protože by zkrachovalo...Nebo si pořád myslíš,že člověk který nerozumí penězům dokáže udržet byť jen malou firmu na nohou??Tím nechci Espeletu obhajovat,ale nemůžu ho ani obviňovat protože do toho houno vidím...
Největší problém je, že SPZka rozumí jen penězům a motorkám vůbec!
Jakej zvratek? Že označení prototyp nezáleží jen na motoru nebo že se žádnej mistr crt a produkčních motorek vyhlašovat nebude?
desmo69,
nezlob se na mě, ale ja neuvěřitelné, jak okamžitě dovedeš obhájit každý SPZkův zvratek, ikdyž jsi ještě "včera" o něm neměl ani šajnu. Opravdu jsi vyjímečný.
SPV, proč ne? Elektronika, rám, tlumiče, kapoty atd. jsou sériový? A jak bys to nazval? Pokud bys sám doma vzal motor z R1 a dal do rámu ze dřeva, bubnový brzdy, elektronika vlastní..tak bys to nazval jak? Upravenou Yamahou R1 asi ne že?
JP má pravdu, že aktuální MotoGP se jede na 2 kategorie, protože se vyhlašuje jak nejlepší prototyp, tak nejlepší CRT. Zmatek kolem CRT byl velký, a nakonec se ukázalo, že to ani CRT není. A produkční Honda není produkční závoďák! Je to prototyp, který Honda šikovně dala do kategorie CRT, od příštího roku NE-MSMA. Na opravdu produkčních závoďákách by nebylo nic špatného.
Desmo: ohledně NE-MSMA - motorka s upraveným motorem ze sériové motorky by něměla být prototyp ne?