Bridgestone chce v Austrálii testovat

Po problémech japonského dodavatele pneumatik, které měl během australské Grand Prix s životností hladkého obutí motocyklů třídy MotoGP, je Bridgestone nepochybně schopen do příštího roku vyrobit speciální konstrukci pro Austrálii, ale vyžaduje na Phillip Islandu test přímo s jezdci královské kubatury.

Bridgestone chce v Austrálii testovat
Problémy s opotřebením zadních hladkých pneumatik, které se přehřívaly a trhaly, nakonec změnilo nedělní schéma závodu královské kubatury, který se jel s povinnou zastávkou v boxech a na poslední chvíli byl z šestadvaceti kol (původně sedmadvacet) zkrácen na devatenáct.

„Rozhodnutí Ředitelství závodu snížit počet kol závodu přišlo na základě našeho doporučení, kde bylo omezení u zadní hladké pneumatiky na maximálně čtrnáct kol, což byl výsledek analýzy, kterou jsme provedli v sobotu,“ uvedl Shinji Aoki z vývojové divize Bridgestone Motorsport. „S maximální snahou o bezpečnost jezdců jsme je v neděli ráno požádali, aby na tvrdší směsi zadní pneumatiky jeli v zahřívacím tréninku delší jízdy, abychom zjistili, zda nedošlo ke změně, která by ovlivnila životnost pneumatik.“

„Analýza, kterou jsme následně provedli jasně ukázala, že maximum pro pneumatiku bude deset kol a celý závod devatenáct. Zdá se, že zlepšení nastavení jednotlivých motocyklů umožnilo jezdcům ještě zvýšit výkon, což se následně odrazilo na zatížení pneumatik, které bylo dokonce větší než v sobotu.“

K čemu vlastně o víkendu na Phillip Islandu došlo, Shinji Aoki komentoval slovy: „Věděli jsme, že je na dráze nový povrch, a i když jsme na tuto změnu reagovali speciální extra-tvrdou směsí zadní hladké pneumatiky, zlepšení stavu povrchu způsobilo naše problémy. Ještě musíme prohlédnout použité pneumatiky a podívat se na telemetrická data týmů, abychom dospěli k nějakému závěru, celkově byl ale problém ve vysokých teplotách pneumatik, jenž před tímto víkendem, byly na tomto okruhu bezprecedentní.“

„Snížení počtu nerovností v zatáčkách znamenalo, že pneumatiky udržovaly větší kontakt s povrchem, což generovalo vyšší teploty. Když se podíváte na nejlepší kolo letošního závodu, tak je přes dvě sekundy rychlejší než loni, což jen ukazuje, o kolik tam byla vyšší trakce a potenciál pro vyšší teploty, který nový povrch nabízí. Vyšší teploty jsme u pneumatik předpokládali a také se na to připravili, ale tyto extrémní teploty, které se tu vyskytly, byly daleko za našim očekáváním.“

Japonský výrobce pro příští rok připraví speciální konstrukci, ale potřebuje na dráze Phillip Islandu testovat, což do této chvíle nebylo možné nebo alespoň ne s jezdci světového šampionátu. „Z toho co nyní víme o stavu okruhu Phillip Island je zřejmé, že ještě před říjnovým závodem budeme potřebovat testovat. Protože Phillip Island v současnosti není využíván pro oficiální IRTA testy nebo privátní testy týmů, jednáme nyní o způsobu, jak tu v příštím roce testovat alespoň s některými jezdci MotoGP, a to ještě před říjnovou Grand Prix Austrálie.“

„Co se týče Bridgestone, tak jsme si jisti, že pokud budeme začátkem roku na Phillip Islandu testovat s továrními jezdci, můžeme pro tento okruh vyvinout pneumatiku, která zvládne kompletní délku závodu, což je v tomto případě sedmadvacet kol. Pro nás to bude velká výzva, na které budeme intenzivně pracovat. Vyrobit novou hladkou pneumatiku, která bude mít dostatečnou životnost a tepelnou odolnost vůči novému povrchu a ještě nabídne potřebnou úroveň přilnavosti a dobrý výkon v zahřátí, jenž Phillip Island vyžaduje, bude prioritou inženýrů technické divize Bridgestone v Japonsku,“
dodal Shinji Aoki.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist