Bradl do MotoGP? S Pramacem nebo s Kieferem?

Německý jezdec Stefan Bradl je jedním z momentálně hodně uvažovaných jezdců na doplnění kubatury MotoGP v souvislosti s novými pravidly a zavedením motocyklů o objemu 1000 ccm resp. se zavedením týmů CR.

Bradl do MotoGP? S Pramacem nebo s Kieferem?
Německý jezdec Stefan Bradl je jistě jeden z těch nadějných jezdců, kteří by mohli z Moto2 přejít do královské kubatury. Naposled na sebe upozornil při závodě Moto2 v Le Mans, když se ze 35. místa na startovním roštu probojoval až na 9. místo v cíli.


Majitel týmu Pramac-Ducati, Paolo Campinoti říká: "Stefan je jistě jedním z těch mladých a hodně nadějných jezdců ve třídě Moto2. V roce 2008 byl ještě velmi mladý a přesto dosáhl ve stopětadvacítkách skvělých výsledků (4. celkově, dva vítězné závody Grand Prix a další čtyři podiová umístění). Proto ho od této doby sledují týmy MotoGP, nás pochopitelně nevyjímaje. V každém případě je u nás pod drobnohledem. Sezóna 2010 nebude pro nikoho v Moto2 jednoduchá, kubatura je zbrusu nová. Ale Stefan jistě v této dlouhé sezóně využije svých zkušeností". 


Ovšem úmysl přejít se Stefanem Bradlem do kubatury MotoGP má i jeho letošní tým Kiefer Wiesmann Racing. A současný týmový šéf Stefan Kiefer pozoruje "hemžení" okolo Bradla se zvláštním záměrem. "Je to ještě hodně předčasné, ale je jasné, že Německo potřebuje jednoho jezdce v MotoGP. Výborné výsledky v tréninku se musí obrátit ve výsledky v závodech, aspoň v jednotlivých Grand Prix. Pokud by se to podařilo, tak můžeme od poloviny sezóny o něčem takovém uvažovat. Pokud bude Stefan 15., tak se o něho nebude pochopitelně zajímat nikdo. Pokud ale bude dobrý, tak se pokusíme dát dohromady odpovídající management pro MotoGP".


Samozřejmě, že Stefan Kiefer dobře ví, kolik stojí třeba dle Lucia Cecchinella (šéf týmu LCR Honda) závodění Randy de Puineta. Že je to hodně drahý špás, který se pohybuje okolo 5 milionů Euro a z toho 2,7 milionů se vydá za leasing dvou motocyklů Honda. 


"Nyní potřebujeme pro naše dva jezdce (Bradl a Leonov) řádově 1,4 milionů Euro", říká týmový šéf Kiefer. 

Ovšem od roku 2012 by se mohly náklady dle Cecchinella pro týmy "Claiming Rule" v MotoGP snížit o 1 milión Euro.

 "To znamená, že jeden jezdec v MotoGP bude stát 3 milióny. I taková suma je sice hodně velká, ale je to suma, na kterou si můžeme troufnout. Neboť 1 milion nám přidá Dorna. Prostě a jasně: Chceme Bradla udržet v našem týmu a společně udělat ten závěrečný krok do MotoGP! Pokud se ale Stefan rozhodne jinak, tak mu nebudeme stát v cestě", říká Stefan Kiefer.


Papa Helmut Bradl (vicemistr světa dvěstěpadesátek 1991 a vítěz 5 závodů Grand Prix této kubatury) byl nejdříve hodně skeptický, když slyšel o plánech svého syna o přestupu do MotoGP, později se ale vyjádřil docela pragmaticky: "Byl jsem totálně překvapen a říkal jsem si, je to příliš brzo. Ale zřejmě bude pro něho smysluplnější, když bude jezdit v MotoGP proti 16 hotovým závodníkům, než proti 40 divočákům v Moto2".

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.80
Známkováno: 5x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist