BMW se vážně zabývá vstupem do MotoGP

V rámci prezentace nového skútru BMW v Barceloně hovořil motocyklový ředitel této německé továrny Hendrik von Kuenheim i o vstupu Němců do MotoGP.

BMW se vážně zabývá vstupem do MotoGP
Druhé místo Marca Melandriho při letošní superbikové premiéře na Phillip Islandu bylo pro Hendrika von Kuenheima potvrzením toho, že německá továrna jde správným směrem. Bylo to nejlepší umístění BMW od doby vstupu do WSBK během tří kompletních sezón a celkem 80 odjetých jízd - a doposud pouze 5x třetí místo: "Vstoupili jsme do WSBK, abychom podpořili mladý a sportovní image, který je spojen s motocyklem S 1000 RR. Sice jsme doposud nevyhráli, ale jsme už hodně blízko", řekl v Barceloně týmový šéf.
Von Kuenheim dále potvrdil, že angažmá do MotoGP bude dalším, a zcela logickým krokem: "Jakmile vyhrajeme ve WSBK, tak postoupíme do většího a lepšího seriálu. MotoGP je nejvíce uznávanou a divácky přitažlivou sérií na celém světě. Po závodech Formule 1 je to měřítko kvality pro motocyklový sport. A pokud se podíváme na jednotlivé závody počtem diváků třeba v Jerezu či Assenu, tak neexistuje žádný závod Formule 1, který by se jim jen přiblížil. To znamená, že MotoGP je tou skvělou platformou pro nás a my o tom musíme začít uvažovat. Je to zcela pochopitelný další základní krok".
Ostatně jeden malý krůček už byl uskutečněn. BMW vybavil v CR týmu Forward Racing šasí Suter srdcem S-1000-RR: "Uvidíme, jak pan Suter dopadne. My ho v tom sice podporujeme, ale je to jeho projekt. Náš motor velmi dobře odpovídá novým pravidlům MotoGP.", poukazuje von Kuenheim na pravidla CR a nový platný objem válců 1000 ccm.
Ostatně tento názor Hendrika von Kuenheima potvrzuje svým vyjádřením i Bernhard Gobmeier, vedoucí superbikového projektu BMW, ale ten to vidí ještě z jiného pohledu: "Očekávali jsme a požadovali jsme, že Ducati bude ještě více "zabrzděna". Šance vyrovnaných závodů byla nevyužita, neboť Infront udělal pouze malý krůček, ale ne ten podstatný. Je k zamyšlení, že při tréninku na Phillip Islandu byly v Top-6 čtyři Ducati s jezdci, kteří jinak nevyhrají ani kytici květů (Canepa, Berger - pozn. Bosso). Top-speed je totiž hodně irelevantní, relevantní je naopak, jak rychle projíždíš zatáčkou a jak rychle z ní vyjedeš. My jsme už několikrát měli nejvyšší Top-speed a ...Ducati nebo V4 vyjede ze zatáčky vždy rychleji než řadový čtyřválec. Je to proto, že má více gripu. A u Ducati je to extrémní. Čtyřválce sice vjíždí do brzdové zóny s vyšším Top-speedem, ovšem to znamená jen minimální náskok. Pokud jsi ale v závěsu, tak nemáš šanci předjet. Lepší ovladatelnost motocyklu a trakce jsou daleko důležitější než maximální rychlost. A tak se nabízí celkem správná otázka, zda se za těchto nerovných podmínek závodění vyplatí vůbec v superbicích zůstávat. Ještě jsme o tomto tématu vážně nediskutovali, ale pokud se to bude vyvíjet tímto směrem a Infront nic nepodnikne, tak to bude hodně vážné téma." 

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist