BMW od roku 2012 do MotoGP?

Továrna BMW ještě v únoru dementovala všechny plány o údajném angažování se v seriálu MotoGP. Ale mezitím došlo ve Španělsku k utajené schůzce!

BMW od roku 2012 do MotoGP?
V únoru ještě dementovala BMW všechny své plány o eventuálním příchodu do MotoGP. Od té doby se ale hodně změnilo, ve Španělsku došlo k setkání zastupců Dorny a BMW. 

Ale podívejme se trochu do nedávné historie: V prosinci 2005 slíbil tehdejší šéf motocyklového oddělení BMW Dr. Herbert Diess Carmelu Ezpeletovi, že BMW pojede v roce 2007 s jedním motocyklem o objemu 800 ccm závody MotoGP! 


A dále: Několik let byl u italské firmy "Oral Engineering" ex-Ferrari konstruktérem Mauro Forghierim vyvíjen motocykl o objemu 990 ccm. Tento motocykl testovali jak Luca Cadalora, tak i Jeremy McWilliams. Vývoj stál dle dostupných informací až 30 milionů Euro, ovšem pro nulový efekt. Nyní bude tento motocykl, tedy možná, použit týmem FB Corse s jezdcem Garry Mc Coyem...Ale pojďme nazpátek k BMW!



Plány účasti v MotoGP 2007 odvál vítr. Místo toho se BMW začátkem roku 2009 pustila se čtyřválcem S1000 RR do závodění v superbicích. Tedy do závodů na vedlejším hřišti, které se v porovnání v automobilovém sportu dají srovnat jako závody cestovních automobilů s formulí "1". To ovšem nejvyšší vedení BMW už dnes dobře ví!

Publicita WSBK v médiích není žádná, a přesto do tohoto projektu pumpuje bavorská továrna ročně 15 milionů Euro. Pro porovnání: Daniel Epp potřebuje pro Hiroshi Aoyamu v MotoGP 5 milionů, Hervé Poncharal pro tým se dvěma jezdci (Spies a Edwards) 7 až 8 milionů Euro. 

Tovární jezdci Troy Corser a Ruben Xaus zatím nedosahují předpokládané a požadované výsledky, teprve Corser minulý víkend zajel Top 4, ale dle názorů svých největších šéfů jsou požadavky na Top 5 v každém závodě předpokladem dalšího působení v seriálu. 

BMW už také prokoukla podivnou "souhru" italského promotéra superbiků Flamminiho a továren Aprilia a Ducati ve vztahu k liferantovi jednotných pneumatik Pirelli a vůbec se ji to nelíbí.

Ačkoliv oficiální vyjádření nového motocyklového šéfa BMW Hendrika von Kuenheima v únoru letošního roku bylo k účasti BMW v MotoGP záporné, tak minulý týden se situace změnila. 

Ostatně toto sblížení BMW a Dorny není žádný zázrak: Od roku 2012 pojedou v královské kubatuře MotoGP motocykly o objemu 1000 ccm a k nim mohou být použity superbikové motory BMW S 1000 RR či Aprilia RSV4 - a to zcela za jiných peněžních nákladů.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.25
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist