Avintia Racing: Hiro Aoyama potvrzen

Španělská stáj Avintia potvrdila, že Hiroshi Aoyama nahradí zraněného Kolumbijce Yonnyho Hernandeze nejen ve finálovém závodě ve Valencii, nýbrž i v celé sezoně 2013, což znamená že Yonny Hernandez a Ivan Silva nemají na příští sezonu doposud motocykl.

"Chtěl bych poděkovat týmu Avintia Blusens, že mně dal šanci vrátit se do MotoGP, tedy do závodní serie, kde jsem dosáhl největších úspěchů", řekl po podepsání smlouvy Aoyama.

Avintia tento rok tvrdě pracovala na vývoji nového motocyklu a dosáhla i velmi dobrých výsledků: "Doufám, že mohu pomoci při dalším vývoji tohoto motocyklu a společně s týmem dosáhnout co nejlepších výsledků. Jsem hodně vzrušený, vrátit se do kubatury MotoGP a vyzkoušet motocykl CR", vysvětlil dále Aoyama.

Japonský ex-mistr světa se dále poděkoval u týmu Honda World Superbike, že mu přes platnou smlouvu umožnil závodit při sezonním finále Grand Prix ve Valencii: "V příštím roce udělám vše pro co nejlepší výsledky, neboť moje poslední roky závodění nebyly pro mě tak dobré a já se těším, že budu schopen plně ukázat svůj závodní potenciál.", řekl dále vysoce motivovaný Hiro Aoyama.

    

Aoyama vyhrál v roce 2009 titul mistra světa v kubatuře do 250 ccm, když předtím s výjimkou tří roků 2006 - 2008 na KTM, jezdil vždy s motocykly Honda o objemu 250 ccm a s ním také získal historicky poslední titul mistra světa této kubatury vůbec.

            

Po zisku titulu absolvoval s týmem Interwetten Honda v královské kubatuře MotoGP hodně těžkou sezonu 2010, kdy byl pronásledován zraněními a dokončil ji až jako 15.
Vloni už se mu dařilo lépe a v týmu Gresini Honda skončil celkově 10., když v Jerezu byl odmávnut šachovnicovým praporkem jako čtvrtý, což je jeho nejlepší výsledek v kariéře vůbec.
V aktuální sezoně vyzkoušel s týmem Ten Kate Honda mistrovství světa superbiků, ovšem bez úspěchu, kdy jeho technickému stylu nevyhovovaly především pneumatiky Pirelli.

Společně se svým bývalým velkým soupeřem z dvěstěpadesátek Hectorem Barberou tak v roce 2013 utvoří stájovou dvojici v kubatuře MotoGP za tým Avintia Blusens, když budou mít k dispozici prototypové se šasím FTR a s motory Kawasaki.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist