Australská premiéra přední asymetrické pneumatiky

Japonský dodavatel pneumatik přichází před australskou Grand Prix s novinkou v podobě asymetrické přední pneumatiky. Zadní asymetrickou pneumatiku už jezdci MotoGP úspěšně používají řadu let, ale pro Austrálii bude její konstrukce připravena přímo na míru australského Phillip Islandu.

Australská premiéra přední asymetrické pneumatiky
Nové technologie v rámci konstrukce a výroby pneumatik umožnily Japoncům vyrobit přední hladkou asymetrickou pneumatiku, která zachovává vlastnosti brzdné stability symetrické pneumatiky, ale s vyšším výkonem v zahřátí a boční přilnavosti. Přední asymetrická pneumatika je složena ze dvou směsí gumy s tím, že jedna z bočních stran je opatřena měkčí směsí. Phillip Island má pět pravých a sedm levých zatáček, takže tato měkčí směs bude na pravé straně pneumatiky.
Rozdělení plochy přední pneumatiky na různé směsi gumy je z toho důvodu, že v případě, kdy jezdec dosáhne náklonu přibližně 30° dojde v pravých zatáčkách k použití zóny měkké směsi, která okamžitě nabídne větší bezpečí a výkon při průjezdu zatáčkou. Pro australskou Grand Prix bude tato asymetrická přední pneumatika v měkké specifikaci. To znamená, že na její levou stranu je použita měkká směs, zatímco na méně používané pravé straně bude směs extra-měkká.

„Díky spojenému úsilí našeho technického centra v Japonsku zde představíme zbrusu nové pneumatiky v rámci přídělu pro víkendovou Grand Prix Austrálie,“ uvedl Shinji Aoki z vývojové divize Bridgestone. „Od loňského závodu na Phillip Islandu jsme na okruhu testovali za různých povětrnostních podmínek, abychom udělali vše proto, aby naše pneumatiky nabídly vynikající životnost a výkon při stále dobrém výkonu v zahřátí a použitelnosti pro jezdce.“

V případě zadních asymetrických pneumatik Bridgestone vyrobil obutí přímo pro účely okruhu Phillip Island.

„Podobné požadavky jsou na Phillip Islandu kladeny také na naše zadní hladké asymetrické pneumatiky, které budou po konstrukční stránce a použité směsi jiné než jaké se používají na ostatních okruzích v kalendáři mistrovství světa. Výsledky testů byly s těmito pneumatikami povzbudivé a už se těšíme až je o víkendu uvidíme v přímo v akci.“

„Naše nová asymetrická přední hladká pneumatika je výsledkem dlouholetého vývojového programu a jsem nesmírně potěšen, že tato nová technologie absolvuje o nadcházejícím víkendu svoji premiéru v mistrovství světa silničních motocyklů,“
dodal Shinji Aoki.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist