Aspar: V roce 2012 se dvěma Ducati?

Týmový šéf španělské stáje Mapfre Aspar Team MotoGP Jorge Martinez začal jednat s továrnou Ducati o druhé motorce pro svou stáj na rok 2012. A jak to vypadá s jinými týmy? O aktuálních zajímavostech kubatury MotoGP na rok 2012 hovoří následující článek.

První fáze přihlášek dle nového reglementu litrových motocyklů v kubatuře MotoGP je už za námi, dle našich informací, přímo od zdroje, se přihlásilo celkem 16 a v prvním kole bylo předběžně vybráno 14 nových týmů, které by chtěly být zapsány jako týmy CRT. Mezi přihlášenými je i tým Sita Ponse, v současné době jezdící závody kubatury Moto2 s pilotem Aleixem Espargarem a se svým synem Axelem Ponsem a s motocykly německé výroby Kalex: "Počítám s budgetem okolo 5 milionů Euro pro tým se dvěma piloty. Nejdříve se ale musím od Dorny a od IRTA dozvědět přesné informace a finanční podmínky, pak se teprve rozhodnu co a jak", říká Sito Pons, který už dříve v královské kubatuře jezdil s takovými piloty, jako byli třeba vítězové závodů Grand Prix Max Biaggi, Tohru Ukawa, Troy Bayliss či Alex Barros.

Novým týmem, vlastně staronovým, by mohla být i stáj manažéra Lucy Montirona, tedy JiR, který momentálně závodí v kubatuře Moto2 s Alexem de Angelisem. Ovšem v minulosti byl tento tým Japan Italy Racing zastoupen v kubatuře MotoGP např. pod názvem Konica-Minolta a piloty Makoto Tamadou či Shinyou Nakanem. "Ano, je to pravda, ovšem já do toho půjdu pouze v případě, že za mnou bude stát továrna. Náš současný dodavatel motocyklů TSR - v závodech Moto2 jezdí pod hlavičkou MotoBi - nasadí při letošní 8-hodinovce v Suzuce vlastní motocykl s motorem CBR 1000 RR a  pak uvidíme", říká Luca Montiron.

O prvních dvou dnech úspěšných testů prototypu Suter BMW Moto1 na okruhu v Estorilu píšeme v tomto předchozím článku. O možnosti, především z finančních důvodů, přeřadit svůj současný tým LCR Honda mezi týmy CRT ovšem vážně uvažuje i Lucio Cecchinello, jezdící v současné době v MotoGP s Toni Eliasem. 


Úplně jiné plány má ovšem Jorge "Aspar" Martinez. Ten začal jednat s továrnou Ducati o druhém motocyklu pro svou stáj na rok 2012. Na otázku, kdo bude druhým pilotem a zda zůstane Hector Barbera, odpověděl Aspar následovně a hodně vyhýbavě: "V každém případě pojedeme jako oficiální tým, tedy ne jako CRT. Barberovi končí smlouva a musí na dráze ukázat, zda si zaslouží i novou na rok 2012 (zatím je Barbera 10. se ziskem 14 bodů). A co se týká návratu Bautisty? Momentálně není sice k dispozici, ale nic není nemožné!"



Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist