Aspar potvrdil Espargara a De Puineta

Tým Aspar nasadí do příští sezóny MotoGP dva motocykly CR od Aprilie s jezdci Randy de Punietem a Aleixem Espargarem.

Aspar potvrdil Espargara a De Puineta
Jorge Martinez "Aspar" představil definitivně svůj projekt pro MotoGP na příští sezónu. Místo jednoho satelitního motocyklu Ducati nasadí tento španělský manažer dva motocykly Claiming-Rule. Materiál bude pocházet od Aprilie. Tým Aspar spolupracuje od roku 1996 s touto italskou značkou a dohromady s ní vyhrál celkem čtyři tituly mistrů světa. Naposled to byl historicky poslední titul ve stopětadvacítkách díky Nicolasovi Terolovi. Od roku 2012 začíná nová kapitola MotoGP. Martinez se opět projevil jako předvídavý manažer a od samého začátku sází na budoucnost MotoGP, tedy na pravidla Claming-Rule.

Obě dvě Aprilie budou řízeny Randym de Punietem a Aleixem Espargarem. Francouz testoval v uplynulých dnech tento motocykl Aprilia v Jerezu a spolupracoval tam s týmem Aspar. Už v roce 2005 jezdil De Puniet pro Martineze v kubatuře do 250 ccm. Také Espargaro zná tento tým ze sezóny 2009. Mladý Španěl má za sebou i jednu sezónu MotoGP, když v roce 2010 závodil za stáj Pramac-Ducati.
Po finálovém závodě byl De Puniet prakticky bez práce. Během jednoho dne testu s motocyklem Suzuki sice prokázal svůj nesporný jezdecký potenciál, ale Japonci se rozhodli pro odchod ze světa závodění v MotoGP. Nyní bude francouzský jezdec pilotovat jeden z motocyklů CR: "Jsem velmi šťastný, že se mohu vrátit nazpět do Asparova týmu, kde jsem závodil už v roce 2005 a na tento rok mám velmi dobré vzpomínky. Jako CRT to je pro nás nová výzva. Vím, že budeme konkurence schopný tým a budeme mít k dispozici ten nejlepší možný materiál", řekl po podepsání smlouvy 30-letý jezdec a dále vysvětlil: "Během testů jsme zjistili hodně pozitivního.  CRT je budoucnost MotoGP. Ačkoliv nás čeká ještě hodně práce, tak to bude jistě hodně příjemné. Musíme se do příští sezóny co nejdříve připravit na nové protytypy a zredukovat časový rozdíl na tovární motocykly. Test v Jerezu byl hodně produktivní. Měli jsme dobré počasí a mohli jsme nasbírat hodně důležitých dat. Také naše dosažené časy byly velmi zajímavé. Náš současný motocykl je ale hodně vzdálen tomu, se kterým nakonec vyjedeme do nové sezóny".

Espargaro se vrací po jedné sezóně v Moto2 opět do královské kubatury: "Jsem nadšený, že jsem se dostal do týmu Aspar a že opět pojedu v kubatuře MotoGP. Sezóna 2010 byla pro mě velmi pozitivní sezóna a chtěl jsem dále minimálně ještě jeden rok závodit v MotoGP."

Zajímavé je, že Espargaro měl už smlouvu s Asparem na příští rok pro Moto2, ale Martinez se v samém závěru nakonec rozhodl pro Toniho Eliase a nabídl tak Espargarovi motocykl CR.
"Myslím si, že se svou výškou a s mou váhou mně to lépe půjde v královské kubatuře. Jsem si jistý, že nás čeká dobrý rok a budeme schopni zajet několik dobrých výsledků. CRT je úplně nový koncept a čeká nás ještě hodně práce. Odešel jsem k Asparovi proto, že je schopen nabídnout a dodržet určité garance. Je schopen nové výzvy realizovat. Je to profesionální tým a jsem si jistý, že se nám podaří vyvinout velmi dobrý motocykl. A jsem rád, že jsem v tomto novém projektu integrován hned od začátku", řekl dále starší z bratrů Espargarových, Aleix.

Pro Martineze byly rovněž důležitým faktorem rozhodování skutečné náklady na závodění týmu CRT. Aprilia bude stát okolo 1,3 milionu Euro a dá se za tyto peníze koupit. Na rozdíl od pronájmu motocyklu Ducati za dvojnásobnou cenu. "Jsme rádi, že stojíme hned na začátku nového směru závodění v MotoGP. Víme, že CRT je budoucnost MotoGP. A my jsme jedni z prvních, kteří se této iniciativy také ujmuli. Jako tým chceme postupně růst. První dva roky jsme závodili s jedním pilotem, nyní pojedeme s Randym a s Aleixem ve dvou. Velmi rád vítám nazpět Randyho, na naše společné závodění mám jen ty nejlepší vzpomínky".

"Aleix za nás jezdil už v roce 2009, i když jen dva závody. Chtěli jsme opět spolupracovat s Aprilií, neboť to vždy bylo úspěšné partnerství. Chceme být nejlepším týmem CRT a připravit se co nejlépe na rozhodující krok, tedy na rok 2013", dodal dále Aspar.

Aktuální počet jezdců MotoGP na sezonu 2012, kteří už mají podepsanou smlouvu, je nyní osmnáct. Na jisto se ovšem dá rovněž počítat i s týmem Fausto Gresini Honda: jezdec Michele Pirro? (motocykl FTR-Honda), se dvěma piloty stáje BQR-Blusens CR: jezdci Ivan Silva?, Yonny Hernandez? Chris Vermeulen? (motocykl FTR-Kawasaki) a na poslední volné místo ve 22-členném startovním poli má největší šanci nový tým LaGlisse, jezdící doposud CEV: jezdec Carmelo Morales?, David Salom? (motocykl Suter-BMW).

Náhradní týmy: Grillini Racing: jezdec Federico Sandi (Gapam-BMW), alpha Racing: jezdec zatím nenominován (Suter-BMW?)

Aktuální soupiska jezdců MotoGP na rok 2012

ČísloJezdecTýmMotocykl
1 Casey Stoner (AUS) Repsol Honda Honda RC213V
4 Andrea Dovizioso (ITA) Monster Tech3 Yamaha Yamaha YZR-M1
5 Colin Edwards (USA) NGM Forward Racing CR Suter-BMW
8 Hector Barbera (ESP) Pramac Ducati Ducati GP12
9 Danilo Petrucci (ITA) IODA Racing CR Suter? Aprilia?
11 Ben Spies (USA) Yamaha Factory Racing Yamaha YZR-M1
13 Anthony West (AUS) Speed Master CR Aprilia
14 Randy de Puinet (FRA) Mapfre Aspar CR Aprilia
17 Karel Abraham (CZE) Cardion AB Motoracing Ducati GP12
19 Alvaro Bautista (ESP) San Carlo Gresini Honda RC213V
26 Dani Pedrosa (ESP) Repsol Honda Honda RC213V
29 Stefan Bradl (GER) LCR Honda Honda RC213V
35 Cal Crutchlow (GBR) Monster Tech3 Yamaha Yamaha YZR-M1
41 Aleix Espargaro (ESP) Mapfre Aspar CR Aprilia
46 Valentino Rossi (ITA) Ducati Marlboro Ducati GP12
69 Nicky Hayden (USA) Ducati Marlboro Ducati GP12
77 James Ellison (GBR) Paul Bird CR Suter? Aprilia?
99 Jorge Lorenzo (ESP) Yamaha Factory Racing Yamaha YZR-M1

Doposud nepotvrzeni - bez smlouvy


ČísloJezdecTýmMotocykl
22 Ivan Silva (ESP)? BQR-Blusens CR FTR-Kawasaki
31 Carmelo Morales (ESP)? Team LaGlisse CR Suter-BMW
51 Michele Pirro (ITA)? San Carlo Gresini CR FTR-Honda
68 Yonny Hernandez (COL)? BQR-Blusens CR FTR-Kawasaki

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist