Aprilia plánuje návrat do MotoGP v roce 2016
Text: Petr Czyž | Foto: Aprilia Racing | Zveřejněno: 5.11.2013 | Zobrazeno: 3 331x
Během mezinárodního motocyklového veletrhu EICMA v Miláně, oznámil Roberto Colaninno ze společnosti Piaggio návrat značky Aprilia do prototypového mistrovství světa, která se tak po jedenácti letech vrátí na startovní rošt královské MotoGP s plnou tovární podporou.
V letošním roce vyhrála Aprilia titul pro Výrobce roku 2013 v mistrovství světa produkčních motocyklů WSBK. Nyní nastala fáze příprav na novou výzvu v podobě světového seriálu prototypových motocyklů, kde má Aprilia podobné ambice, jaké si splnila v mistrovství superbiků.
„Před námi jsou dva roky tvrdé práce,“ uvedl Roberto Colaninno. „Cílem je vyhrát, stejně jak jsme to dokázali v mistrovství superbiků.“
V mistrovství světa závodila tovární Aprilia v třídě MotoGP naposledy s tříválcovým prototypem RS Cube v roce 2004 a jejich jezdci byli Jeremy McWilliams a Shane Byrne. Aprilia pak byla prvním výrobcem, který v čtyřdobé éře královské MotoGP odstoupil kvůli finančním důvodům. Později Italy následovali japonští výrobci Kawasaki a Suzuki.
V roce 2012 je Aprilia znovu v královské kubatuře, ale ne jako tovární tým. V nové kategorii CRT nabízí upravenou verzi RSV4 pod názvem Aprilia Racing Technology (ART). Díky španělskému týmu Power Electronics Aspar vyhrála v posledních dvou letech značka ART titul v kategorii CRT. Aprilia rovněž pracuje na aktualizaci motocyklu, který by dokázal čelit konkurenci produkčních strojů Hondy a Yamahy.
Těžkým momentem pro Aprilii, byl ovšem odchod muže číslo jedna Gigi Dall'Igna k Ducati. Projekt Aprilie v MotoGP byl najednou v ohrožení, což si vyžádalo okamžitou reakci ze strany týmů Power Electronics Aspar a Cardion AB Motoracing, jenž podepsali smlouvu s Hondou.
K tomu, aby Aprilia rázně řekla, že to s MotoGP myslí vážně, slouží pravděpodobně toto úterní oznámení o jejich vstupu do MotoGP v roce 2016. Jako továrna bude mít možnost využívat vlastního řídícího software, ale s nádrží jen pro dvacet litrů paliva a s pěti motory na sezonu. Je ale celkem pravděpodobné, že pro rok 2016 můžou technické předpisy vypadat opět trošku jinak.
„Před námi jsou dva roky tvrdé práce,“ uvedl Roberto Colaninno. „Cílem je vyhrát, stejně jak jsme to dokázali v mistrovství superbiků.“
V mistrovství světa závodila tovární Aprilia v třídě MotoGP naposledy s tříválcovým prototypem RS Cube v roce 2004 a jejich jezdci byli Jeremy McWilliams a Shane Byrne. Aprilia pak byla prvním výrobcem, který v čtyřdobé éře královské MotoGP odstoupil kvůli finančním důvodům. Později Italy následovali japonští výrobci Kawasaki a Suzuki.
V roce 2012 je Aprilia znovu v královské kubatuře, ale ne jako tovární tým. V nové kategorii CRT nabízí upravenou verzi RSV4 pod názvem Aprilia Racing Technology (ART). Díky španělskému týmu Power Electronics Aspar vyhrála v posledních dvou letech značka ART titul v kategorii CRT. Aprilia rovněž pracuje na aktualizaci motocyklu, který by dokázal čelit konkurenci produkčních strojů Hondy a Yamahy.
Těžkým momentem pro Aprilii, byl ovšem odchod muže číslo jedna Gigi Dall'Igna k Ducati. Projekt Aprilie v MotoGP byl najednou v ohrožení, což si vyžádalo okamžitou reakci ze strany týmů Power Electronics Aspar a Cardion AB Motoracing, jenž podepsali smlouvu s Hondou.
K tomu, aby Aprilia rázně řekla, že to s MotoGP myslí vážně, slouží pravděpodobně toto úterní oznámení o jejich vstupu do MotoGP v roce 2016. Jako továrna bude mít možnost využívat vlastního řídícího software, ale s nádrží jen pro dvacet litrů paliva a s pěti motory na sezonu. Je ale celkem pravděpodobné, že pro rok 2016 můžou technické předpisy vypadat opět trošku jinak.
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?