Aoyama už vyzkoušel pneumatiky Michelin
Text: Petr Czyž | Foto: HRC, Drive M7 Aspar | Zveřejněno: 14.1.2015 | Zobrazeno: 2 692x
Japonský závodník Hiroshi Aoyama už sice není součástí jezdeckého pole MotoGP, ale jeho novou rolí je od letošního ročníku pozice zkušebního a vývojového jezdce Honda Racing Corporation (HRC). Protože Japonec v průběhu roku bydlí ve Španělsku zajel si zazávodit kousek na sever do Andorry (Andorran GSeries BPA) a při této příležitosti se pochlubil prvními dojmy z testování na pneumatikách Michelin.
Francouzský výrobce Michelin bude jednotným dodavatelem třídy MotoGP od roku 2016 a proto bude letos velmi důležité připravit prototypové motocykly na tuto vcelku zásadní změnu. Hiroshi Aoyama je nyní testovacím jezdcem Hondy a jeho úkolem bude na tuto změnu připravit litrovou RC213V.
Před zákazem testování Japonec ještě loni vyzkoušel obutí Michelin v Sepangu, kde jezdil model Hondy 2015 a na toto téma teď hovořil s motogp.com, kde mimo jiné uvedl: „Jak na motorce, tak s pneumatikami jsem se cítil příjemně. Myslím, že jsem s HRC začal velmi dobře. Podmínky byly tropické, což nikdy není snadné, ale už teď byl výkon pneumatik v celku dobrý.“
„Samozřejmě je třeba vše zanalyzovat a zkusit se zlepšit jak na straně podvozku, tak motocyklu a rovněž pneumatik. Máme jeden rok k tomu, abychom se pneumatikám Michelin přizpůsobili, takže uvidíme,“ dodal Japonec.
Trojice tří sad oficiálních IRTA testů MotoGP v Sepangu a Kataru má každá po čtyři dny. Jeden den z každé sady je věnován testům pneumatik Michelin a to v případě prvního testu v Sepangu a Kataru jen s jezdci továrních týmů a pouze ve druhém testu v Sepangu se všemi jezdci pod smlouvou. Zákaz testování končí 31.ledna 2015.
Před zákazem testování Japonec ještě loni vyzkoušel obutí Michelin v Sepangu, kde jezdil model Hondy 2015 a na toto téma teď hovořil s motogp.com, kde mimo jiné uvedl: „Jak na motorce, tak s pneumatikami jsem se cítil příjemně. Myslím, že jsem s HRC začal velmi dobře. Podmínky byly tropické, což nikdy není snadné, ale už teď byl výkon pneumatik v celku dobrý.“
„Samozřejmě je třeba vše zanalyzovat a zkusit se zlepšit jak na straně podvozku, tak motocyklu a rovněž pneumatik. Máme jeden rok k tomu, abychom se pneumatikám Michelin přizpůsobili, takže uvidíme,“ dodal Japonec.
Trojice tří sad oficiálních IRTA testů MotoGP v Sepangu a Kataru má každá po čtyři dny. Jeden den z každé sady je věnován testům pneumatik Michelin a to v případě prvního testu v Sepangu a Kataru jen s jezdci továrních týmů a pouze ve druhém testu v Sepangu se všemi jezdci pod smlouvou. Zákaz testování končí 31.ledna 2015.
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?