Aoyama: Návrat Japonců do královské kubatury

Japonsko má opět stabilního pilota v královské kubatuře. Ovšem Hiroshi Aoyama s bikem CRT-FTR-Kawasaki bude jen těžko dojíždět za normálních okolností na pozicích, která by zajímala média či diváky.

Aoyama: Návrat Japonců do královské kubatury
V minulé sezóně 2012 se musela hrdá motocyklová země Japonsko obejít po dlouhé době bez stabilního pilota v královské kubatuře, neboť Hiroshi Aoyama koncem roku 2011 odešel do MS-Superbike.
Japonskou čest zachránil senzačním umístění s wild card startující ve finále ve Valencii náhradník za Bena Spiese, Katsuyuki Nakasuga s továrním motocyklem Yamaha skončil druhý!

Posledním rokem japonské kvalitní účasti v MS královské kubatury byl vlastně rok 1997, kdy se stal Tady Okada vicemistrem světa, Nobu Aoki skončil celkově třetí a ještě Takuma Aoki a Norick Abe se umístili v Top-7.

Od té doby - viz následující přehled - to šlo s Japonci v královské kubatuře prudce směrem dolů, s výjimkou několika umístění Noricka Abeho, Shinya Nakana, Tohry Ukawy, tragicky zahynulého Daijira Kata či Makota Tamady.

1997 - 2. Tady Okada, 3. Nobu Aoki, 5. Takuma Aoki, 7. Norick Abe
1998 - 6. Norick Abe, 8. Tady Okada, 9. Nobu Aoki
1999 - 3. Tady Okada, 6. Norick Abe, 10. Testuya Harada
2000 - 8. Norick Abe, 10. Nobu Aoki
2001 - 5. Shinya Nakano, 7. Norick Abe, 10. Tohru Ukawa
2002 - 3. Tohru Ukawa, 6. Norick Abe, 7. Daijiro Kato
2003 - 8. Tohru Ukawa, 10. Shinya Nakano
2004 - 6. Makoto Tamada, 10. Shinya Nakano
2005 - 10. Shinya Nakano
2006 - 12. Makoto Tamada
2007 - 17. Shinya Nakano
2008 - 9. Shinya Nakano
2009 - 21. Yuki Takahashi
2010 - 15. Hiro Ayoama
2011 - 10. Hiro Aoyama
2012 - 18. Katsuyuki Nakasuga - jeden závod s wild card, 2. místo ve Valencii

              

2013 se tedy Aoyama vrací do královské kubatury nazpět. Po debaklu v MS-Superbike v týmu Ten Kate a nepříliš výrazných výsledcích na prototypech Honda 2010 a 2011 zůstala tomuto japonskému mistru světa dvěstěpadesátek z roku 2009 jediná možnost, motocykl CR. Aoyama měl sice nabídku továrny Honda jezdit MS-Supersport, ale to by znamenalo přece jen sestup o několik pater dolů.
Japonec tedy pojede v týmu Avintia Blusens s bikem FTR-Kawasaki: "Měl jsem štěstí, že jsem s tímto motocyklem mohl jet jako host ve stáji Avintia Blusens finále ve Valencii, a dojem z týmu byl velmi dobrý", říká 31-letý Japonec.

"Proto jsem šťastný, že jsem v tomto týmu nyní jako stabilní pilot. Naše doposavadní zimní testy mně dávají naději, že můžeme zažít velmi dobrou sezónu", byl názoru při týmové prezentaci na závodním okruhu v Monteblanco Hiro Aoyama, který se při testech v Sepangu dokázal zlepšit o 0.796 sec. a přiblížil se nejlepším pilotům s biky CR opravdu na dostřel.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist