Alex Hofmann: CRT by se měly hodnotit zvlášť

K problému zavedení CRT se vyjádřil i současný moderátor TV "Sport1", bývalý jezdec MotoGP a současný testovací jezdec Aprilie Alex Hofmann.

Na svém blogu se o týmech "Claiming-Rule-Team" vyjádřil i Alex Hofmann a jako většinou, není vůbec mimo realitu, ba naopak se s jeho názory dá opět skoro bez výjimky souhlasit:
"Jezdci s motocykly CR v příští sezóně jen málokdy dojedou v Top-Ten. Proto si přeji, aby byla založena zvláštní klasifikace těchto jezdců a tím by se staly i zadní pozice v závodech atraktivnější.

Samozřejmě, že se vyskytují pro a proti názory týkající se předpisů "Claiming-Rule-Team" MS MotoGP 2012. Jako privátní (satelitní) tým jsi v královské kubatuře stejně víceméně odstaven na vedlejší kolej. Vezměme jako příklad Gresiniho: Ten měl s Marcem Simoncellim jednoho továrního jezdce, s kterým se jeho tým mohl vždy nacházet v popředí. A týmového kolegu Hiroshiho Aoyamu jsme našli většinou mezi pozicemi 9 až 12.

Pokud by ale seděl Aoyama příští rok na motocyklu CR, tak by se jeho umístění zase moc nelišily. Optimální ztráta takového motocyklu CR bude 2 sekundy za jedno kolo za absolutní špicí. To se ale podaří pouze takovému týmu CRT, který bude perfektně pracovat a bude mít dostatečné finanční prostředky. Ovšem, aby jsi takové časy dokázal zajíždět pravidelně, tak musíš také hodně investovat a nepomůže žádné lomení rukama.

Samozřejmě, že nebude vůbec nikoho zajímat, kdo krouží okolo 15. místa. A nikoho také nebude zajímat, jestli má tento jezdec jiné technické možnosti nebo jeho tým disponuje menšími finančními prostředky. Claiming Rule musí být pro všechny atraktivnější a hodně důležité by proto bylo, zavést v MotoGP interně vlastní pořadí CRT.

Jistě, i nadále projede pod šachovnicovým praporkem sice jako 15., ale v pořadí CRT by skončil
PRVNÍ! A diváci by byli spokojeni, neboť by bylo zajímavé, jak si vede jezdec na úplně jiné úrovni než tovární pilot, který má blízko k normálním motorkářům.

Fanoušek tak uvidí, že tým CRT, který závodí s motorem BMW, odvozeným od toho, co stojí u něho doma v garáži, skončil v závodě na tom či kterém místě. Pokud pojedou motocykly CR společně jako motocykly MotoGP a komentátor TV občas řekne, že nejlepší motocykl CR je na místě 15., tak to nebude nikoho zajímat.

Dorna má se zavedením CRT jeden úmysl, postupně přestat finančně podporovat týmy v MotoGP. Doposud to fungovalo tak, že každý ze satelitních týmů královské kubatury dostával subvenci až jeden milion Euro ročně. To by nyní nebylo nutné, neboť by se o možnost závodit v MotoGP tlačilo hodně týmů a Dorna by ušetřila. To ale nebude fungovat. A tým CR bude přesto stát dva až tři miliony Euro na jednu sezónu.


Který sponzor investuje takovou sumu, aby jsi skončil v závodě 13. a ztrácel dvě až čtyři sekundy na jedno kolo? Se třemi miliony eur si můžeš koupit pořádnou reklamní plochu na kapotáži továrního týmu a jsi jako firma prezentován na samé špici závodního pole.



Pro televizi a pro fanoušky může být Claiming Rule hodně zajímavé. Dnes nemůže televizní komentátor o jezdci, který jezdí okolo 14. místa, zas tak moc říkat. Pokud ale bude trvat přímý televizní přenos čtyři hodiny, tak bych mohl i já a hodně rád, mluvit o takovém jezdci a týmu a to by mohlo být i pro diváky hodně zajímavé. Ale divák by se "probudil" až v okamžiku, kdy by se jednalo o rozdílné hodnocení", píše na svém blogu o zavedení týmu CRT do MotoGP sezóny 2012 Alex Hofmann.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (9x):



TOPlist