Aleix Espargaro: Novodobý Don Quijote?

Už v kvalifikaci nechal o sobě Aleix Espargaró se startovní pozici 12 hodně hlasitě slyšet. A v závodě MotoGP v Kataru pak pěkně potrápil Bena Spiese.

Dvanáct prototypů jede letos MS-MotoGP, Aleix Espargaró pak pilotuje bike Claiming-Rule. To jsou prototypová šasí vybavená vícevyladěnými motory odvozených ze superbiků. Rozdíl mezi prototypem a bikem CR je ale tak velký, že můžeme vlastně mluvit o dvou různých kubaturách.

Ovšem Aleixi Espargaróvi se v kvalifikaci na GP Katar podařilo skoro neuvěřitelné: S motocyklem  ART-Aprilia se dostal do Top-12, Ben Spies naopak s továrním motocyklem Ducati zůstal za branami Q2.

V závodě samotném pak jak Espargaró, tak jeho týmový kolega ze stáje Power Electronics Aspar Randy de Puniet hodně dlouho drželi tempo s Texasanem, který závodí se zraněným ramenem. A v cíli byli oba dva odmávnuti jako nejlepší piloti Claiming-Rule, tedy za Spiesem na pozicích 11. a 12. 

"Opravdu jsem věřil, že proti některým prototypům můžeme bojovat. Náš problém ale je, že jsme na rovinkách příliš pomalí", vysvětluje Espargaró. Konktrétně v případě Spies proti Espargarovi se jedná o rozdílu 20 km/h na topspeedu. Espargaró si tak připadá jako Don Quijote, který ve středověku bojoval neúspěšně proti větrným mlýnům.

Espargaró pokračuje: "Když udělal Spies jezdeckou chybu, tak jsem ho předjel. Jel jsem úplně nadoraz a podařilo se mně ho několik kol udržet za mnou. Pak mě ale na rovince úplně bezproblémově předjel. Pokud se tedy podívám na můj výsledek a výkon všeobecně, tak mohu být spokojen".

Aleix Espargaro, stejně jako jeho týmový kolega Randy De Puniet, se chtějí svými výsledky dostat do zorného úhlu týmových manažérů na příští rok, kdy pojedou nově jak dva prototypové motocykly Suzuki, tak budou k dispozici další čtyři motory Yamaha M1 a také pět produkčních motocyklů Honda RC 213V.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist