Aktuální stav kubatury Moto2

Dvě jistoty už nová kubatura Moto2 má, tedy jednotné motory Honda a pneumatiky Dunlop. Ale jaké motorky se dají vlastně očekávat v této nové třídě?

A o čem že je vlastně řeč?
V roce 2010 pojedou v mistrovském seriálu MotoGP v tradičních dvěstěpadesátkách i motocykly o obsahu do 600 ccm, vybavené jednotnými motory Honda a jednotnými pneumatikami Dunlop o následujících rozměrech: přední: 3.75 "x 17", zadní: 6.00 "x 17.

Od roku 2011 pak ovšem už pouze motocykly nazvané Moto2.

Co však zatím není jisté, jaké podvozky budou mít týmy k dispozici? Tak se na ně pojďme podívat společně podrobněji: 

Prvním motocyklem této nové kubatury, který vyrazil do závodu, byl motocykl stáje Blusens BQR Moto2 s motorem Honda, který nyní pravidelně startuje ve španělském šampionátu CEV Buckler v kubatuře "Extreme" a to s jezdcem Danielem Rivasem. 

Co je však hodně zajímavé, je cena za kterou si můžete koupit tento kompletní motocykl Blusens  BQR Honda. Dle týmového šéfa Raula Romera je nyní okamžitě ke koupi "ohraničený počet těchto exemplářů" a sice v hodnotě 90.000 Euro, tedy včetně standartních motorů  Honda CBR 600RR, neboli "na klíč".

Toto je motocykl dalšího španělského týmu Siemens LaGlisse, tedy podvozek zkonstruovaný ve Švýcarsku v dílně u konstruktéra Eskila Sutera a vybavený motorem Yamaha. 

A právě tento motocykl by měl už tento víkend startovat při dalším závodě španělského šampionátu ve Valencii. A v sedle s kým jiným, než s "pilotem na telefonu", tedy Italem Robertem Rolfem, který by měl zároveň testovat pneumatiky Dunlop během všech zbývajících závodů CEVu. 

Další španělský jezdec Angel Rodriguez jel letos jak mistrovství světa kubatury 250 ccm (v týmu BalatonRing jako náhradník za Talmacsiho), tak jezdí i CEV. A to ve stejném týmu jako nyní pojede Roberto Rolfo, tedy za Siemens LaGlisse, s motorem Yamaha

V podstatě mezi dvěma šampionáty se nyní pohybuje další Španěl, Aleix Espargaro. V Assenu skončil senzačně na čtvrtém místě ve dvěstěpadesátkách, nyní ve Valencii pojede za tým Yamaha Spain CEV právě v kubatuře Extreme a s motocyklem Moto2. 

Ovšem nespí se ani v Asii. Po neúspěšných a ojedinělých pokusech v královské kubatuře MotoGP (např. s jezdcem Naoki Matsudem) by se malá japonská firma Moriwaki chtěla prosadit aspoň v Moto2. 

Údajně se ale do této kubatury chystá i renomovaný nizozemský tým superbiků a supersportů Ten Kate Honda, testovacím pilotem by měl být ex-mistr světa Sebastien Charpentier z Francie, ale jako s jezdcem do závodů sezóny 2010 se počítá s Turkem Kenanem Sofuoglem.


"Piaggio se chystá do nové kubatury Moto2", potvrdil týmový manager Metis Gilera, Luca Boscoscuro. A dodal: "Aprilia začala vlastně svoje účinkování v šampionátu Grand Prix ve dvěstěpadesátkách s motory Rotax. Takže jsme vlastně byli první továrna, která vyráběla závodní motorky bez vlastního motoru. Proto také můžeme nabídnout motorky třídy Moto2 s jednotnými motory, a to hlavně v případě, když logo "Honda" se nebude objevovat.", vysvětloval dále bývalý jezdec této kubatury Luca Boscoscuro. A dodal: "Aprilia má už hotové plány pro nové šasí, prototyp z Noale by měl být brzy veřejnosti představen."

A pokud jste četli můj předchozí článek, tak také jistě víte, že: "Kenny Roberts potvrdil, že veškerou svou další činnost v motocyklovém silničním sportu zaměřil na novou kubaturu Moto2, kde doufá, že bude moci jet úspěšně MS".

A tak závěrem jen shrnutí, celkem 27 týmů (mezi nimi i současné týmy kubatury MotoGP) a 41 jezdců bylo odsouhlaseno během závodu při Grand Prix Katalánie komisí, která se skládá ze zástupců IRTA, Dorna a FIM. 

Dalších 10 týmů je na tkzv. listině čekatelů, tedy v případě, kdyby se některé vybrané týmy snad rozhodly svou účast v sezóně 2010 neakceptovat, definitivní seznam týmů bude uveřejněn po Grand Prix Portugalska v Estorilu.

A ačkoliv seznam akceptovaných týmů doposud nebyl nikde oficiálně uveřejněn, tak vám vážení návštěvníci tohoto webového portálu můžeme prozradit, že Česká republika bude mít v příštím roce v této kubatuře Moto2 určitě svého zástupce.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (18x):



TOPlist