Abraham zahájil GP Assenu skvělým sedmým místem

Jen jeden ze dvou naplánovaných tréninků odjeli v Nizozemí jezdci MotoGP. V prvním deštivém tréninku obsadil český závodník Karel Abraham sedmé místo. Ovšem Karel Abraham a Ducati se dohodli na podepsání smlouvy na rok 2012 s opcí na 2013.

Abraham zahájil GP Assenu skvělým sedmým místem
Assen - čtvrtek
První měřený trénink byl na okruhu v Assenu zahájen za lehkého deště nabírajícího na intenzitě. Karel Abraham přesto postupně zrychloval a zajížděl časy na úrovni úřadujícího mistra světa Jorge Lorenza. Za ním zaostal o 0,418 sekundy a obsadil sedmé místo, které si zajistil časem 1.50,413. 

„S výsledkem tréninku jsem spokojený, ale štve mě, že jsme nejezdili odpoledne. Potřebovali jsme vyzkoušet hodně věcí a takto na to budeme mít méně času,“ řekl Karel Abraham po skončení tréninku, když se také dozvěděl, že byl druhý měřený trénink zrušen kvůli olejové skvrně na trati.
Karel Abraham s Top speedem 269,1 km/h své Ducati Desmosedici GP11 patřil k nejrychlejším jezdcům a na prvního Marca Simoncelliho ztratil pouhých 1,377 sekundy.

Velká cena Nizozemska, která je pro Karla Abrahama jubilejní 100. Velkou cenou v mistrovství světa silničních motocyklů, zítra pokračuje kvalifikací, kterou můžete sledovat od 13:30 na televizní stanici Nova Sport.

Karel Abraham a rok 2012
Karel Abraham bude i v příští sezóně závodit na motocyklu Ducati, neboť jeho tým Cardion AB Motoracing podepsal s Ducati smlouvu na rok 2012 s opcí na rok 2013. Jedenadvacetiletý historicky první český závodník v MotoGP bude v roce 2012 závodit na motocyklu Ducati Desmosedici GP12 s novým litrovým motorem. 

„Ducati je vrchol preciznosti. To nejlepší, na čem jsem kdy jel. Je to brutální motorka.
Příští rok s litrovým motorem bude ještě silnější a jezdci nedá nic zadarmo. Bude to
těžké, ale těším se na to,“
konstatoval Karel Abraham.
Pokračování spolupráce mezi Ducati a Cardion AB Motoracing je zcela samozřejmé i
podle šéfa projektu Ducati v MotoGP Alessandra Cicognaniho, který říká: „Jsme rádi, že budeme s týmem Cardion AB Motoracing dál spolupracovat. A jsme rádi, že jsme ti, kteří
s Karlem Abrahamem prošlapávají jeho cestu v MotoGP a jsou u jeho postupného
zlepšování, “
a pokračuje: „Karel je v MotoGP nejmladší a ještě nováček. Ale závod
od závodu se zlepšuje a ukazuje, jaký má talent,“.
 
V týmu Cardion AB Motoracing v současnosti působí tři pracovníci Ducati, kteří
doplnili dlouholeté členy Abrahamova týmu. „Spolupráce s Ducati je výborná, nemůžu
říct jediné špatné slovo. Lidé od Ducati přidělení k našemu týmu jsou špičkoví
profesionálové a myslím, že spolu s našimi mechaniky, kteří Káju znají doslova od
jeho dětských let, tvoří skvělou partu profesionálů,“
uvedl manažer týmu Karel
Abraham starší.

Karel Abraham do MotoGP nastoupil po šesti letech závodění v Mistrovství světa.
V šestnácti letech začínal v kategorii 125ccm, po dvou letech přestoupil do 250ccm a
poslední sezonu po změně pravidel jezdil v Moto2. Výčet jeho úspěchů pochází právě
z poslední sezóny. Během ní stanul jednou na pódiu a zvítězil v posledním závodě
sezóny ve Valencii. 

V průběžném pořadí šampionátu MotoGP je Karel Abraham, který je nejmladším
jezdcem v nejsilnější kubatuře, na desátém místě, ve čtyřech ze šesti závodů se
probojoval do elitní desítky, jeho dosud nejlepší umístění jsou dvě sedmá místa
z Jerezu a ze Silverstone. 

V Assenu Karel Abraham odstartuje do sté Grand Prix ve své kariéře. „Když se
podívám na své soupeře a vidím mezi nimi lidi, kteří dokázali být na pódiu tolikrát,
kolikrát já odstartoval, tak to ve mně budí obrovský respekt. Sto Grand Prix je krásné
číslo, ale věřím, že jsem ještě stále na začátku kariéry,“
říká česká motocyklová
jednička.

TOP TEN stovky Abajových závodů 

Největší úspěch:
 Jednoznačně loňské vítězství ve Valencii. V posledním kole jsem bojoval o třetí místo s Tonim Elíasem. Toni mě předjel, při pokusu dostat se na druhé místo ale udělal chybu a vyjel z dráhy. Zpomalil tím i Iannoneho a Simona, přes které jsem se dostal
na první místo. Do poslední chvíle jsem byl pod obrovským tlakem, ale o to byl ten
pocit po průjezdu cílem úžasnější. 
Největší zklamání: Velmi mě mrzelo, že jsem loni nemohl loni startovat v Brně. V sobotu jsem měl pád, který mě mrzel o to víc, že jsem za něj úplně nemohl. Ještě v neděli ráno jsem byl na vyšetření a chtěl jsem za každou cenu jet. Doktoři mi to ale zakázali. Věřil jsem, že můžu dojet na body. 

Nejhorší závod: Nejjednodušší by bylo říct, že špatné závody jsou ty, ve kterých člověk spadne. Ale já myslím, že mnohem horší jsou ty, ve kterých špatně dojede a ví, že měl na víc. Často jsem to zažíval, když jsem jezdil ve stopětadvacítkách. 

Nejhorší pád: V Šanghaji v roce 2005 v prvním tréninku ve stopětadvacítkách. Bylo to opravdu tvrdé a bolestivé, navíc jsem se v první chvíli nemohl hýbat, takže jsem měl opravdu
strach. Odvezli mě na medical clinic, naštěstí všechno dobře dopadlo.

Nejlepší přátelé: Jednoznačně kluci od nás z týmu. Jsou pro mě jako rodina, s některými z nich se znám od dětství a stále jsou se mnou. Myslím, že v tom je moje velká síla a díky nim jsem tam, kde jsem. 

Nejoblíbenější okruh: Philip Island v Austrálii. Líbí se mi okolí, je tam skvělá příroda, je to u moře, jediná nevýhoda je, že tam při našem závodu bývá hodně zima a fouká tam vítr. Ale snad se změní termín a budeme tam jezdit, když je lépe. I když to tam mám rád, nevydržel
bych tam žít celý rok, protože je to příliš velká samota. Ale na týden je to příjemné. 

Nejméně oblíbený okruh: Paradoxně Brno. Trať je sice výborná, ale co se týče výsledků, tak jsem mě v Brně vždycky pronásleduje obrovská smůla. Svoji roli hraje i to, že je to moje domácí Grand Prix a člověk je pod obrovským tlakem. A přiznávám, že nemám moc rád Le
Mans. Hlavně když zaprší, tak je to loterie, protože na dráze jsou čtyři druhy povrchu
a každý klouže jinak. 

Nejtěžší soupeř : Rok od roku se mění. Ve stopětadvacítkách jsem první rok bojoval se Saschou Hommelem, ve 250 to byl Jules Cluzel. Letos zatím nevím, ale pomalu se začíná
formovat taková skupina, se kterou pravidelně jezdím a bojuju. Je v ní Alvaro
Bautista, Hector Barbera, Loris Capirossi, všichni velmi těžcí soupeři.
Nejoblíbenější motorka: Ducati je vrchol preciznosti, to nejlepší, na čem jsem kdy jel, je to brutální a výborná motorka. Ale nejtěžší bylo jezdit na 250ccm. Člověk si musel pořád hlídat otáčky, dávat pozor na plyn, abych ji nezadřel. Mechanikům se to taky líbilo, protože každou
chvíli rozebírali motor do šroubku. 

Nejhloupější otázka: Hloupá otázka je jakákoliv, když je stokrát zopakovaná


Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.14
Známkováno: 7x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist