Abraham: Věřím, že Masarykův okruh bude s Ducati úplně jiný než v nižší kubatuře

Premiéru před domácím publikem v královské kubatuře MotoGP má před sebou český motocyklový závodník Karel Abraham. Jezdec týmu Cardion AB Motoracing do druhé poloviny sezony v nejprestižnějším světovém motocyklovém šampionátu vstupuje na průběžném dvanáctém místě celkového pořadí.

Abraham: Věřím, že Masarykův okruh bude s Ducati úplně jiný než v nižší kubatuře
Abraham, který do šampionátu přestoupil z kubatury Moto2, kromě dvou nedokončených závodů vždy bodoval a celkem čtyřikrát se probojoval do elitní desítky. Nejlepším umístěním jsou dvě sedmá místa ze španělského Jerezu a britského Silverstone. „Musím přiznat, že kdyby mi na začátku sezony někdo předpovídal takové výsledky, byl bych za to vděčný. Ale teď víme, že máme na víc,“ konstatoval jezdec.

Svůj motocykl Ducati Desmosedici GP11 Abraham na domácí trati vyzkouší poprvé. „I když je to moje „domácí“ trať, nemám žádnou možnost na ní trénovat v průběhu sezony. Motorka byla naposledy v České republice v době, kdy na dráze ležel sníh,“ podotkl český závodník. Na premiéru na brněnské trati se těší.
„Zatím mám takovou zkušenost, že na motorce MotoGP jsou okruhy úplně jiné než v Moto2. Takže jsem na Brno zvědavý. Mému stylu vyhovuje, má docela rychlé zatáčky, žádné šikany. Hodně jezdců má s Brnem problém, protože je kopcovité, ale mně se to líbí. I když je to náročné na nastavení motorky i zkušenosti jezdce,“ konstatoval Abraham.

V průběhu sezony Abraham výrazně zlepšil především své časy z kvalifikací. „Mojí slabinou pořád zůstává start a první dvě kola. Věřím, že pokud s tím dokážu něco udělat, můžu bojovat s jezdci, kteří jezdí pravidelně v první desítce,“ uvedl jezdec.
Páteční a sobotní program absolvuje Karel Abraham s motocyklem ve stejné barvě, jakou používá při všech ostatních závodech. Do nedělního závodu ale vyjede s kapotáží v bílém designu. Sněhobílá bude i jeho kombinéza. „Myslíme si, že start prvního českého závodníka v MotoGP na domácí trati je výjimečná událost a alespoň takto na ni chceme upozornit,“ podotkl otec jezdce a manažer týmu Cardion AB Motoracing Karel Abraham st.
Česká republika resp. Československo bude mít svého zástupce na domácí trati v nejsilnější kubatuře po dlouhých dvacetidvou letech. V roce 1989 startoval na Masarykově okruhu Pavol Dekánek z Myjavy s motocyklem Honda v kubatuře do 500 kubických centimetrů. Československý závodník tehdy dokončil závod na dvacátémosmém místě.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 10x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist