Abraham před novou sezónou

Na poslední předsezónní testy do katarského Doha odlétá se svým týmem náš úspěšný silničář Karel Abraham. Již následující víkend po těchto testech startuje seriál mistrovství světa právě na tomto okruhu.

Druhý rok ve třídě do 250 ccm absolvuje brněnský závodník v týmu svého otce AB Cardion Motoracing a pojede s motocykly Aprilia 250 RSW LE. S motocykly píši schválně, protože na rozdíl od loňského roku bude mít k dispozici stroje dva. Právě tato změna spolu se zkušenostmi z loňského roku řadí Abrahama mezi kandidáty na pravidelný zisk bodů a útoky na první světovou desítku. Toto potvrdil na všech předsezónních testech ve Valencii a v Jerezu, kde se v podstatě stále pohyboval v první desítce jezdců.

V testech soupeřil také s dalším českým jezdcem Lukášem Peškem, jezdícím na stejném stroji. Dá se předpokládat, že v sezóně spolu svedou nejeden souboj, čehož si je vědom i Abraham: „Mohu být sebevíc soustředěný na svůj výkon, ale úplně ignorovat počínání Lukáše nelze. Když v prvních závodech situace zůstane stejná jako v testech, vypadá to na naše souboje. Což by bylo pro naše fanoušky super,“ uvedl Karel po testech.


Přitom při prvních letošních jízdách zažil velmi horké chvilky. Ve Valencii dokonce dvakrát okusil tvrdost tamního asfaltu, když nejprve upadl po podklouznutí předního kola a poté motocykl opustil po highsideru. „Při výjezdu z jedničkové zatáčky jsem zařadil dvojku trochu dřív. V tom však otáčky motoru vylétly na čtrnáct tisíc, což je při druhém převodovém stupni strašná síla, která mě z motorky klasickým highiserem katapultovala.“ Při tomto karambolu si zranil zápěstí, které ho však v Jerezu naštěstí nijak neomezovalo.

Při těchto testech však více zlobilo počasí, když po dva testovací dny pršelo a jezdilo se na osychající trati a poslední den zase zlobila technika. „Během prvních tří hodin se otáčky pokaždé zasekly na dvanácti a půl tisících a dál motor netáhl. Po každém kole jsem se vracel do boxů a snažili jsme se problém řešit. Až potom jsme přišli na to, že není dobrý výfuk.“ Až po úpravě motocyklu Karel i přes nepříjemný highsider zajel svůj nejrychlejší čas. Minulý týden na tomtéž okruhu v Jerezu při oficiálních IRTA testech dokázal zajet první den 1:49.692, což jej zařadilo na desátou příčku ihned za Peška, druhý den svůj čas zlepšil na 1:46.246, což znamenalo místo deváté.


Už v loňské sezóně Karel velmi příjemně překvapil celkovým šestnáctým místem ve třídě dvěstěpadesátek a vše naznačuje tomu, že letos jeho progres bude velmi citelný. Bude to jeho celkově třetí sezóna v seriálu Grand Prix (začínal ve třídě 125 ccm), má k dispozici kvalitní materiál i tým. Sám jezdec, držitel šestého místa v letošní anketě Zlatá řidítka, obdivovatel Rossiho a milovník extrémních sportů, pro úspěch dělá vše. Například změnil i školu, když z Moravského gymnázia přestoupil na gymnázium J. G. Mendla, kde budou vycházet více vstříc jeho individuálnímu studijnímu plánu. Je to ale i na nás, je potřeba nejen pořádně držet palce u televizních obrazovek, ale také podpořit a fandit přímo na brněnském okruhu!

 

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist