Abajova Ducati a tým představeni v Praze

V hlavním městě České republiky - v Praze - se v kostele Sv. Michala konalo představení českého týmu královské kubatury MotoGP Cardion ab Motoracing s jezdcem Karlem "Abajou" Abrahamem a jeho motorky Ducati Desmosedici GP11.

Abajova Ducati a tým představeni v Praze

Kapitoly článku

Poprvé v historii české motocyklové silnice pojede český jezdec závody královské kubatury MotoGP. Bude jim 21-letý vítěz Grand Prix z Valencie - Moto2 - Karel Abraham z Brna. K dispozici bude mít italský motocykl Ducati Desmosedici GP11 ve svém dosavadním týmu Cardion ab Motoracing.

Na začátek jen několik čísel, co je to vlastně královská kubatura MotoGP. Takže právě skončenou sezónu 2010 vysílalo 200 národních televizních stanic, sledovalo ji 250 milionů televizních diváků a naživo bylo na okruzích dva a čtvrt milionů fanoušků! A tyto závody nyní pojede i Čech Karel Abraham. 
Motocykl v barvách týmu Cardion ab Motoracing nyní dostal svou definitivní podobu a tým s ním a s druhou motorkou (ta je zatím v Itálii) odcestuje na první letošní testy do Malajsie na okruh Sepang Circuit od 1. do 3. února.
"Po druhém testování bychom mohli mít první náznaky, jak by se nám mohlo v sezóně dařit. Rozhodně ale nebereme tuto sezónu jako zkušební, naopak pojedeme určitě naplno.", řekl mj. na dnešní TK jezdec Karel Abraham a z jeho dalších odpovědí pak vybíráme: "Nejvíce si z celého jezdeckého pole MotoGP rozumím s Colinem Edwardsem, tedy ne, že bychom se bavili každý den, ale on je prostě správnej borec. Naopak nevím, kde se vzala ve Stonerovi ta zloba vůči mně, nikdy jsme spolu nepromluvili ani jedno slovíčko, tak opravdu nevím, proč se v létě vyjádřil o mně tak pohrdavě (a hlavně předčasně - pozn. redakce). Jinak motorka je mnohem náročnější na ovládání a na fyzickou kondici - především ruce", řekl také 21-letý sympatický brněnský student.
Kvůli přestupu do třídy MotoGP se také změnil i Abajův tým, kam přibyli další 3 lidé a to track inženýr, telemetrik a technik starající se o náhradní díly: "Se spolupráci s Ducati jsme maximálně spokojeni, každého v týmu považuji za profesionála a dohromady vytvářejí skvěle fungující tým", konstatoval manažér týmu Karel Abraham sr. a dodal: "V Ducati to funguje tak, že každý z týmů Ducati se může podívat na data ostatních jezdců na stejných motocyklech. Zatímco v jiných továrnách vám sice data stáhnou, ale nahlédnout do dat jiných jezdců možno není".

Tým mechaniků Cardion ab Motoracing

Christian Populin (ITA) - track inženýr, zaměstnanec továrny Ducati, ex-mechanik Haydena
Dario Massarin (ITA) - telemetrista, zaměstnanec továrny Ducati
Michele Bubbolini (ITA) - logistika, zaměstnanec továrny Ducati 
Marco Grana (ITA) - šéfmechanik, který se vyučil u Ferrari a s Abajou už pracuje 6 roků
Yannis Maigret (FRA) - mechanik, v týmu od 2007 (přívod paliva, vstřikování a elektronika)
Martin Havlíček (CZE) - mechanik, s Abajou už 10 let, stará se o přední část motocyklu
Martin Nesvatba (CZE) - mechanik, který má na starosti zadní část motocyklu
Pietro Berti (ITA) - mechanik, pneumatiky a řidič týmového trucku

Motocykl Ducati Desmosedici GP11

Motocykl vyrobený v továrně Borgo Panigale v Bologni má karbonový rám a název je odvozený od netypického ventilového rozvodu motoru, takzvaného desmodromického (ventily jsou nejen otevírány, ale i zavírány vačkovou hřídelí). Sedici je pak jednoduše v italštině "šestnáct" a označuje počet ventilů v motoru. 

Srovnání motocyklů Karla Abrahama v kubaturách MotoGP a Moto2


Ducati Desmosedici GP11FTR Moto2
Hmotnost (suchá)150 kg135 kg
Maximální rychlost340 km/hasi 250 km/h
Zrychlení 0-100 km/h2,7 sekundy2,9 sekundy
Motorčtyřválec 800 ccm, výkon 240 koníčtyřválec Honda, výkon 130 koní
Objem nádrže21 litrů21 litrů
 

 

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.33
Známkováno: 18x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist