Abaja testoval ve Valencii
Text: Jiří Mikšík | Foto: Friedrich Weisse | Zveřejněno: 10.12.2009 | Zobrazeno: 5 523x
Dnešního dne 10.12. testování na okruhu Ricarda Torma se úspěšně zúčastnil i český jezdec Karel Abraham. Jelikož se v poslední době vynořilo hodně dohadů o tom, jak je to vlastně s jeho Aprilkou kubatury Moto2 a další, ničím nepodložené výmysly a fámy, tak zde je chronologicky zaznamenán průběh posledních dnů:
Abychom ale pochopili celou situaci, tak se musíme vrátit o nějakou dobu zpět: Brněnský tým Cardion AB Motoracing jako první nejenže podepsal smlouvu s Aprilií, ale i jako první ji zaplatil. Když se přiblížily první testy, tak se v médiích vyskytly zprávy o ukončení projektu Aprilie Moto2. Po jednání manažéra české stáje pana Karla Abrahama sr. přímo v Noale odjeli mechanici Cardionu do Noale a zde smontovali dohromady motocykl, který je nyní v Noale připraven k okamžitému nastartování. Má to ale jeden háček: Nesmí se s ním odjet nikam na testování a nesmí tedy prakticky opustit továrnu.
Mezitím pochopitelně došlo od různých konstruktérů z Moto2 k řadě nabídek využití jejích šasí a také od hodně renomovaných stájí nabídky pro Karla Abrahama jako jezdce.
Vedení brněnského týmu Cardion AB Motoracing se ale rozhodlo jít svou cestou a zajistilo pro tento test na okruhu Ricarda Torma ve Valencii šasí britské firmy FTR (ta dělala třeba kompletní rámy pro KTM) a na něm dnes také Karel Abraham odjel přibližně 30 okruhů.
K dnešnímu testování řekl velmi spokojený majitel týmu Karel Abraham sr.: „Dostali jsme k dispozici hrubý prototyp, ale Karel si na něho velmi rychle zvykl. Motorka je docela rychlá a Karlovi velmi vyhovovala a to i velikostí. Karel ovšem dnes ještě jezdil na německém Kalexu (používá ho třeba Ponsův tým), aby zjistil rozdíly mezi jednotlivými šasí. Ve Valencii budeme testovat ještě zítra a pak se vydáme na další španělský okruh Almeria.“
Šéfmechanik brněnského týmu odcestuje po testech do Noale, kde vymontuje ze šasí Aprilie jak motor, tak i elektroniku (zde ve Valencii testoval Abaja s normálním kitovým motorem – pozn. redakce) a tyto součástky budou použity už při pondělních a úterních testech v Almerii, pochopitelně se šasím od britské firmy FTR.
Mezitím pochopitelně došlo od různých konstruktérů z Moto2 k řadě nabídek využití jejích šasí a také od hodně renomovaných stájí nabídky pro Karla Abrahama jako jezdce.
Vedení brněnského týmu Cardion AB Motoracing se ale rozhodlo jít svou cestou a zajistilo pro tento test na okruhu Ricarda Torma ve Valencii šasí britské firmy FTR (ta dělala třeba kompletní rámy pro KTM) a na něm dnes také Karel Abraham odjel přibližně 30 okruhů.
K dnešnímu testování řekl velmi spokojený majitel týmu Karel Abraham sr.: „Dostali jsme k dispozici hrubý prototyp, ale Karel si na něho velmi rychle zvykl. Motorka je docela rychlá a Karlovi velmi vyhovovala a to i velikostí. Karel ovšem dnes ještě jezdil na německém Kalexu (používá ho třeba Ponsův tým), aby zjistil rozdíly mezi jednotlivými šasí. Ve Valencii budeme testovat ještě zítra a pak se vydáme na další španělský okruh Almeria.“
Šéfmechanik brněnského týmu odcestuje po testech do Noale, kde vymontuje ze šasí Aprilie jak motor, tak i elektroniku (zde ve Valencii testoval Abaja s normálním kitovým motorem – pozn. redakce) a tyto součástky budou použity už při pondělních a úterních testech v Almerii, pochopitelně se šasím od britské firmy FTR.
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?