Abaja je doma

Na brněnském Automodromu se dnes konalo přijetí čerstvého vítěze z Valencie Karla Abrahama, který se s přítomnými podělil nejen o dojmy z vítězného závodu Moto2 ve Valencii, ale i z následujích testů MotoGP na okruhu Ricarda Torma a navíc také o tom, jaké jsou jeho nejbližší plány.

Na úvod čekal Karla Abrahama speciální dort, připomínající jeho vítězství ve finále ve Valencii.


Karel se také pochlubil vítěznou trofejí, s kterou se nechal pochopitelně i vyfotografovat.


Z celého dnešního slavnostního přijetí jsem vybral některé výroky, které zřejmě ještě nikde ani nezazněly:

Karle, jak vlastně probíhala letošní sezóna:
"První polovina nebyla nic moc. Kdyby mně vyšla i ta, tak jsem mohl být v celkovém hodnocení lepší o 2 až 3 místa."

Nejhorší okamžik sezóny: "Celý její začátek. Po změně šasí to už bylo lepší."

Co Ti utkvělo nejvíce v paměti: "Hrozně dlouhé bylo to poslední kolo ve Valencii, nevěděl jsem, jak blízko či daleko je za mnou Iannone, jestli mám jet defenzivní stopu, nebo úplně na hraně. Pak jsem si říkal, využiji ten malý náskok a jel jsem naplno."

Jaká byla první slova Tvého otce, když jsi vyhrál: "To se nedá ani publikovat!"

Po bronzu v Motegi slíbil otec-manažér, že přestane kouřit. Co bylo po zlatu ve Valencii: "Že začne hubnout, což potvrdil tím, že si dal na oslavu vítězství pořádný kus dortu!"


Své přítelkyni Nikole jsi údajně před startem ve Valencii slíbil, že pokud vyhraješ, že jí koupíš drahé náramkové hodinky: "To je pravda, už jsem je také objednal".

Vraťme se nazpět k poslednímu kolu ve Valencii, byl jsi už spokojen se čtvrým místem, nebo jsi chtěl ještě zaútočit?: "Určitě jsem spokojen nebyl. Do Eliase bych šel, ostatně jsem to zkusil už kolo předtím a povedlo se mně to, on mně to pak ale vrátil. Myslím, že bych předjel i Iannoneho, který ke konci závodu jezdil pomaleji a to hlavně v jednom úseku."

Co Tvůj přestup z Moto2 do MotoGP, nelituješ?: "Před Valencii jsem o tom pochyboval, jestli jsem udělal dobře, a říkal jsem si, aspoň ještě jedno podium jsem mohl udělat. Ale po Valencii už toho nelituji".

Oblíbený a neoblíbený okruh?: "Mám rád Valencii a také Phillip Island, od kterého jsem si ze zámořského turné sliboval nejvíce. Nakonec to byl ale paradoxně nejhorší výsledek. Mám rád Brno, a doufám, že příští rok zde prolomím smůlu. Vůbec ale nemiluji Le Mans."

Porovnej jednotlivé kubatury a vůbec Tvůj názor na Moto2: "Dojet 4 sekundy za vítězem v závodě Moto2 je třeba 10 míst v cíli (Estoril), ve stopětadvacítkách a v MotoGP to ale znamená podium. Startovat zezadu v Moto2 je totiž normální masakr, a naopak zepředu může dobře zajet i ten, kdo zariskuje v kvalifikaci a zajede jen jedno rychlé kolo. Teprve v konci sezóny se to trochu uklidnilo, každý už věděl, kam vlastně patří. Ovšem jinak je Moto2 úžasná kubatura!" 



Pojďme k testům MotoGP, první dojem: "Ducati má obrovský výkon a není vůbec lehké ji zkrotit. Musím se ještě naučit, plně využít její výkon".

Měl jsi k dispozici motorky Haydena a Stonera, jak jsi je využil? "Jezdil jsem pouze Haydenovu, na té Stonerově jsem objel jen asi 3 kola. I když jsou ty motorky identické a třeba se stejně i nastaví, tak jsou přece jen rozdílné. Navíc jsem se nechtěl rozptylovat a chtěl co nejvíce kroužit!"

Testy "Rookies" v Jerezu (24.-26. listopadu): "Tam už pojedu obě dvě motorky a budu je pravidelně střídat."

Jaká je vlastně spolupráce s Ducati: "K mým stabilním mechanikům máme ještě tři od testovacího týmu Ducati (technický ředitel, telemetrista a jeden, který se stará pouze o náhradní díly). Jinak máme samozřejmě data Ducati z loňského roku, takže třeba ve Valencii jsem mohl srovnávat s loňským testování Barbery (Kája jezdil o 1, 2 sekundy rychleji).

Co pojedeš příští rok, motor Big Bang nebo scraemer? "O tom rozhodne vlastně Rossi. Právě dnes se koná v Bologni meeting, kde se rozhodne o druhu motoru. Ten pak dostanou všichni jezdci Ducati."

Náhradní díly, tovární podpora atd. Jak to vlastně funguje?: "Při prvním testu v Sepangu budeme mít všichni stejné motocykly. Pak dostanou tovární jezdci nové součástky a ostatní týmy si je mohou o dva závody později koupit. Ovšem je to o penězích! Třeba jedna nová malinká součástka stojí šílený balík peněz a tým má těch stejných, ovšem starých pět. A co teď, koupit, či nekoupit... A co s těmi starými?"

Jaké budou barvy, ta bílá byla skvělá: "To mně už řeklo mnoho lidí, zřejmě zachováme stabilní modro-bílé barvy s tím, že ubereme trochu modré a přidáme víc bílé!"

A na samý závěr dva dotazy, které nás hodně zajímají!

Co názor Alexe Hofmanna v německé televizi "Sport 1" (ex-DSF), že v roce 2012 budeš oficiálním továrním jezdcem Ducati:
"To vážně řekl? To ví tedy více než já a celý tým!"

Co internetové diskuze o Tobě, dokáží tě rozhodit? "Když jsem byl 15-ti letý, tak rozhodně ano. Nyní je nečtu a když už se k ním dostanu, že jsem na ně upozorněn, tak to neřeším, neboť to stejně nemůžu ovlivnit!"




Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (20x):



TOPlist