Abaja do Japonska neodletěl

Sopka pod islandským ledovcem Eyjafjallajökull ubrala na své aktivitě, a tak se v pondělí částečně otevřel i vzdušný prostor nad Evropou. Velká cena Japonska silničních motocyklů, která se měla jet koncem týdne na okruhu v Motegi, byla ale už v neděli právě kvůli problémům v letecké dopravě na starém kontinentu odvolána. Pojede se v novém termínu 3. října.

Abaja do Japonska neodletěl
Karel Abraham z brněnského týmu Cardion AB v sobotu do Japonska k dalšímu závodu třídy Moto2 už neodcestoval. Naopak doma v Brně čekal na zprávy z Motegi, protože do Evropy se musí vrátit jeho motocykl, který na druhý závod šampionátu zamířil rovnou z Kataru, kde se jela první Grand Prix letošní sezony. 

„Zatím se všechno dojednává, ale další závod mistrovství světa je na programu až první květnový víkend ve španělském Jerezu, a tak věřím, že komplikace už nenastanou a já budu mít stroj po příjezdu do Jerezu připravený v boxech.", říkal doma v Brně Karel Abraham, jezdec domácího týmu Cardion AB Motoracing . 


Jak moc podle tebe naruší přeložení GP Japonska do nového termínu průběh mistrovství světa silničních motocyklů?:
"Podle mne tato změna program šampionátu nenaruší, protože 19.září je na programu Grand Prix na nové trati v Aragonu (jede se místo Grand Prix Maďarska) a další závod se měl jet podle plánu 10.října v Malajsii. Mezitím je tedy dostatečný prostor na vložení GP Japonska, jen do zámoří se vydáme o pár dní dříve. Vychází to dobře.

Jaký chystáš program na neplánované volno: "Doma mám před sebou normální týden, ve kterém si možná zajezdím motokros, a půjdu do školy a taky se vyléčím, jsem trochu nachlazený".

Když se ohlédneš za prvním závodem nové třídy Moto2 v Kataru, kde jsi dojel čtrnáctý a získal dva body, stále tě nejvíc mrzí výsledek kvalifikace?: "Určitě, protože jsem zajel až 23. čas. Ukázalo se, že i v nové třídě zůstaly kvalifikace a postavení na startu klíčové pro konečný výsledek. Japonec Tomizawa zajel devátý nejlepší čas a využil toho. Podal výborný výkon, využil chyb soupeřů, ale především od startu se držel ve vedoucí skupince a to rozhodlo."


Nepřekvapilo tě, že se startovní pole dost rychle rozdělilo do menších skupin, přestože rozdíly v kvalifikaci byly nepatrné?:
"Přiznám se, že jsem před závodem měl trochu obavy z toho, že se vytvoří na trati „vláček“ a pospolu to dojede až do cíle. Nestalo se to, byl to prakticky stejný boj jako ve dvěstěpadesátkách, i když mají nyní jezdci stejné motory, a to je dobře."

V Kataru jsi nebyl spokojen s top speedem. Chystá RSV v tomto směru už v Jerezu nějaké úpravy na motocyklu?: "Změny na aerodynamice stroje se připravují, věřím, že se to už v Jerezu zlepší, ale nové kapoty budu mít k dispozici až při květnovém závodě v Le Mans."

V Jerezu se měly také podruhé losovat motory Honda, uskuteční se to, nebo se termín posune?: To zatím nevím. V Motegi jsem měl startovat se stejným motorem, jaký jsem měl k dispozici v Kataru. Zůstal zaplombovaný a nic se na něm pochopitelně neměnilo."

Jak se těšíš do Jerezu, kde jsi letos při testech zajel třetí nejlepší čas?: "To byly testy a jedno rychlé kolo. Jinak se mi právě v Jerezu, kde jsem jel s dvěstěpadesátkou třikrát, zase tolik nedařilo. Loni jsem spadl a nejlepším výsledkem je tak třinácté místo z roku 2008. Věřím ale, že letos předvedu dobrý výkon a přivezu víc bodů než z Kataru."

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist