AB Motoracing zvažuje změnu, jednají s Hondou

Mezi týmem Cardion AB Motoracing a továrnou Honda finišují jednání o spolupráci v sezoně 2014. Karel Abraham tak pravděpodobně příští sezonu MotoGP bude jezdit na takzvaném produkčním závodním motocyklu, který částečně vychází z továrního prototypu RC213V. Nyní probíhají jednání o detailech kontraktu, k podpisu smlouvy by mělo dojít během několika týdnů.

AB Motoracing zvažuje změnu, jednají s Hondou
„Bylo to pro nás mnohem těžší rozhodnutí než v loňském roce, kdy spolupráce s Ducati nefungovala. S ART máme velice korektní spolupráci, ze strany továrny Aprilia byl zájem, abychom u nich zůstali, a my jsme to intenzivně zvažovali. Klíčové pro nás je získat na příští sezonu maximálně konkurenceschopnou motorku a na výběr bylo v podstatě ze čtyř možností – využít nabídku Yamahy, která uvolní do MotoGP své prototypové motory, Hondy, která nabízí kompletní stroj, vrátit se k Ducati, nebo zůstat u ART. Tam jsme ale požadovali záruku, že bude pokračovat nastavená spolupráce a Aprilia se bude soustředit na další vývoj motorky, tak aby zůstala konkurenceschopná i po vstupu dalších strojů od Yamahy a Hondy,“ vysvětluje manažer týmu Cardion AB Motoracing Karel Abraham st.

„Honda je pro nás velmi lákavá, ale naší podmínkou bylo, abychom mohli zůstat u našich tradičních dodavatelů některých součástek. Honda nám v tomto vyšla vstříc, čímž jsme se v jednání posunuli hodně dopředu a uzavřeli jsme předběžnou dohodu,“ doplnil šéfmechanik týmu Marco Grana. „Nyní vyjednáváme detaily smlouvy. Než smlouvu podepíšeme, je potřeba doladit desítky klíčových věcí.“
Motocykl, který by měl mít Karel Abraham příští rok v MotoGP k dispozici, se od mistrovských strojů továrního týmu liší v několika podstatných detailech. Používá například konvenční systém ovládání ventilů pružinou místo modernějšího pneumatického ovládání, které mají prototypy. Motocykl také nebude vybaven nejnovější bezztrátovou převodovkou a bude využívat jednotnou elektroniku Magnetti Marelli.

Cardion AB Motoracing bude na motocyklu dál používat podvozkové součástky Öhlins a brzdy Brembo místo komponentů značek Nismo a Showa, které nabízela Honda. V praxi by měl motocykl stát na pomezí současných prototypových strojů a produkčních motocyklů CRT. Abrahamovými největšími konkurenty tak budou kromě jezdců na stejných motocyklech obdobně koncipované motocykly od Yamahy a satelitní motocykly Ducati.

V případě uzavření kontraktu Karel Abraham motocykl poprvé otestuje v listopadu po skončení posledního závodu sezony ve Valencii. „Pro mě i pro tým to bude velká změna, ale doufám, že k lepšímu. Skoro celou kariéru jsem jezdil na italských strojích, jen na druhou půlku sezony 2010 jsme měli britskou FTR, na které jsem vyhrál ve Valencii. Tak třeba to bude i tentokrát krok správným směrem,“ věří česká jednička MotoGP Karel Abraham a závěrem dodal: „S ART se mi nebude loučit lehce, je to výborná motorka a dokázal jsem se s ní sžít lépe než s předchozí Ducati. Bohužel motorově pořád nemůže konkurovat prototypům, i když z motorek CRT je s přehledem nejlepší.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist