AB Cardion Grand Prix České republiky - závod

Po proměnlivém počasí, které na Masarykově okruhu panovalo během pátku a soboty, na souboje pilotů při Grand Prix České republiky koukalo i sluníčko. A rozhodně se nenudilo!


Jako první vyrazili na trať samozřejmě piloti třídy do 125 ccm. V první zatáčce byl na čele Bradley Smith, následován Nicolasem Terolem a Gáborem Talmacsim. Za vedoucí trojici se zařadil Stefan Bradl, který startoval ze třinácté pozice. Hned v prvním kole spadlo mnoho jezdců, mezi nimiž byli například Raffaele De Rosa nebo Tomoyoshi Koyama. Z našich kartařů do závodu nejlépe odstartoval Karel Pešek na 26. místě. Do poloviny závodu startovní pole v podstatě drželo pohromadě, ale postupně na čele odjela skupinka ve složení Bradl, Talmacsi, Terol, Mike Di Meglio a Joan Olivé. Když chybělo osm kol do cíle závodu, postupně si na čele začal budovat náskok Stafan Bradl. Jediným, kdo se aspoň trochu snažil mu jeho cestu za premiérovým vítězstvím znepříjemnit, byl Mike Di Meglio. Poslední kola za ním jezdil necelou jednu vteřinu, ale když viděl, že mladý Němec si náskok v pohodě kontroluje, spokojil se s dvaceti body za druhé místo a Bradl si tak při svém dvaatřicátém startu v mistrovství světa připsal premiérové vítězství. O třetí místo se utkali Talmacsi a Olivé, který si nakonec dojel pro zelený věnec. Do bojů o body se nakonec zapojil i náš nejúspěšnější pilot Lukáš Šembera, kterému na sedmnáctém místě k vytouženému bodu chyběly necelé dvě vteřiny! Karel Pešek se během závodu pohyboval kolem 25. místa, ale pro pád v závěru závodu cíl neviděl. Michal Prášek a Andrea Toušková dojeli v závěru pole se ztrátou jednoho kola.
Mike Di Meglio si upevnil náskok v čele šampionátu, kde má nyní 186 bodů. Jeho největší konkurent Simone Corsi totiž dnes dojel až desátý a ztrácí na Francouze 44 body. Třetí je po dnešním vítězství Stefan Bradl (126 b.), který na čtvrté místo odsunul Gábora Talmacsiho (122 b.). Následují dva Španělé, pátý Joan Olivé (110 b.) a šestý Nicolas Terol (102 b.).


Výsledky třídy do 125 ccm

1 S. BRADL GER Grizzly Gas Kiefer Racing 41'05.176
2 M. DI MEGLIO FRA Ajo Motorsport + 0.881
3 J. OLIVE SPA Belson Derbi + 4.070
4 G. TALMACSI HUN Bancaja Aspar Team + 4.118
5 N. TEROL SPA Jack & Jones WRB + 7.048
6 B. SMITH GBR Polaris World + 9.334
7 S. CORTESE GER Emmi - Caffe Latte + 12.813
8 P. ESPARGARO SPA Belson Derbi + 16.491
9 A. IANNONE ITA I.C. Team + 17.637
10 S. CORSI ITA Jack & Jones WRB + 17.855
11 S. REDDING GBR Blusens Aprilia Junior + 18.964
12 S. GADEA SPA Bancaja Aspar Team + 29.920
13 E. RABAT SPA Repsol KTM 125cc + 38.445
14 D. AEGERTER SWI Ajo Motorsport + 54.637
15 R. LASSER GER Grizzly Gas Kiefer Racing + 54.797
16 P. NIETO SPA Onde 2000 KTM + 55.723
17 L. SEMBERA CZE Matteoni Racing + 56.786
....................
30 M. PRASEK CZE Roha'c & Fetja Motoracing 1 Lap
31 A. TOUSKOVA CZE Eurowag Junior Racing 1 Lap


Not classified
K. PESEK CZE Czech Road Racing jnr.



Výkon Lukáše Šembery diváky naladil na závod třídy do 250 ccm, kde jsme měli dvě želízka v ohni, jejichž cílem byl boj o pozice v Top ten. Oběma našim zástupcům se úvod závodu povedl a krátce po startu Lukáš Pešek figuroval na skvělém šestém místě a Karel Abraham pak na místě třináctém. Nejrychleji od startu odpálil Marco Simoncelli a velmi dobře odstartoval i Thomas Luthi, který ze druhé řady vyjel hned za Simoncellim. Následovali Alex Debon, Mika Kallio, Mattia Pasini a Lukáš Pešek. První zklamání pro české fanoušky přišlo ve druhém kole, kdy po highsideru a následném pádu skončil Karel Abraham. Krátce poté se Lukáš začal propadat startovním polem a zastavil se až na čtrnácté pozici, na níž protnul cílovou pásku. O pouhé jedno kolo déle než Abraham vydržel v závodu Thomas Luthi, který vyjel při nájezdu na stadion mimo trať a havaroval. Postupem času se vepředu utvořila čtveřice jezdců, v níž byli Debon, Simoncelli, Bautista a Kallio, který však tempu prvních třech nestačil a postupně se z vedoucí skupiny propadal. Nahradil jej však Hector Barbera, který se „docvaknul“ za jezdce bojující o vítězství. Ještě tři kola před cílem závod vypadal rozhodnutý a rozestupy mezi vedoucím Debonem, druhým Simoncellim a třetím Bautistou byly celkem stabilizované. V kole předposledním se však tito tři opět sjeli a na první pozici šel Simoncelli. Jen málokdo věřil tomu, že Ital neprojede vítězně cílem, ale ten se během posledních dvou zatáček v ostrém souboji se svými španělskými soupeři propadl až na třetí pozici za vítězného Debona a druhého Barberu.
Marco Simoncelli si na čele šampionátu upevnil vedení (180 b.) před Mikou Kalliem (164 b.). Po dnešním vítězství je na třetím místě Alex Debon se 139 body, o pouhý bod méně má čtvrtý Alvaro Bautista. Pátý je Hector Barbera (126 b.) a šestý Mattia Pasini (117 b.). Naši jsou opět těsně za sebou, Karel Abraham je s 25 body patnáctý a o jednu pozici a bod za ním je Lukáš Pešek .



Výsledky třídy do 250 ccm

1 A. DEBON SPA Lotus Aprilia 41'08.168
2 A. BAUTISTA SPA Mapfre Aspar Team + 0.280
3 M. SIMONCELLI ITA Metis Gilera + 0.325
4 H. BARBERA SPA Team Toth Aprilia + 0.827
5 M. KALLIO FIN Red Bull KTM 250 + 1.249
6 Y. TAKAHASHI JPN JiR Team Scot 250 + 13.713
7 M. PASINI ITA Polaris World + 13.826
8 H. FAUBEL SPA Mapfre Aspar Team + 16.026
9 R. LOCATELLI ITA Metis Gilera + 19.084
10 A. ESPARGARO SPA Lotus Aprilia + 20.692
11 R. WILAIROT THA Thai Honda PTT SAG + 29.495
12 J. SIMON SPA Repsol KTM 250cc + 29.772
13 H. AOYAMA JPN Red Bull KTM 250 + 31.944
14 L. PESEK CZE Auto Kelly - CP + 36.314
15 A. BALDOLINI ITA Matteoni Racing + 43.751
16 E. LAVERTY IRL Blusens Aprilia + 46.564
17 F. LAI ITA Campetella Racing + 55.591
18 F. SANDI ITA MAtteoni Racing + 55.704
19 D. PRADITA INA Yamaha Pertamina Indonesia + 1'24.324
20 T. WIRSING GER Racing Team Germany + 1'39.423
21 R. GOMEZ SPA Blusens Aprilia + 1'59.990


Závod třídy MotoGP byl očekáván hlavně kvůli pokračování souboje Valentina Rossiho s Casey Stonerem. První kola skutečně naznačovala, že diváci budou svědky podobného dramatu, jako tomu bylo v Laguna Seca. Stoner nasadil ihned po startu ohromné tempo, které byl schopen akceptovat pouze Vale. Už v prvních kolech měli veliký náskok, ale v pátém kole se odehrálo něco, čeho jsme byli svědky v roce 2001 v souboji Valentina Rossiho s Maxem Biaggim. Zde také Biaggi vedl a Rossi jej stálým tlakem dohnal k chybě a následnému pádu. Podobné situace jsme byli svědky i dnes, kdy Stoner právě pod tlakem Valentina v jedné ze zatáček po vlastní chybě havaroval. Sice motocykl zvedl a nastartoval, ale opřel jej o svodidla a závod pro něho skončil. Rossi jel naprosto neohroženě vpředu a závod vyhrál s náskokem patnácti vteřin.Diváci si ale rozhodně nemohli stěžovat na nudu. Zajímavé na brněnském závodě bylo to, že o přední pozice bojovali jezdci, které letos vpředu nebylo moc vidět. Druhé místo obsadil po startu ze třinácté pozice Toni Elias, který si snad konečně zvykl na divokou Ducati. Na stupních vítězů je doplnil italský veterán Loris Capirossi. Svůj první start na tovární Hondě proměnil ve čtvrté místo Shinya Nakano, což také rozhodně málokdo čekal. Ještě větším překvapením byl výkon Anthony Westa, který se celý závod pohyboval pod stupni vítězů a nakonec si dojel pro páté místo. Šestý skončil jeho krajan Chris Vermeulen a na sedmé místo se po skvělém finiši probojoval Marco Melandri. Závod skvěle začal pro Johna Hopkinse, který se zpočátku pohyboval ihned za vedoucí dvojicí a na konečné jedenácté místo se propadl se vlastně až na konci závodu, kdy po dlouhé pauze určitě chyběla fyzička. Jorge Lorenzo, který se na start postavil až po udělení vyjimky (nesplnil kvalifikační limit) dojel pro šest bodů za desáté místo. Dani Pedrosa si po svém návratu připsal pouhý jeden bodík za místo patnácté. Naprosto propadli jezdci na Michelinech, když nejlepším byl Andrea Dovizioso na devátém místě.
Valentino Rossi zvýšil náskok na čele šampionátu na padesát bodů (237 b.) před druhým Casey Stonerem, třetí zůstává Dani Pedrosa (172 b.), čtvrtý Jorge Lorenzo (120 b.), pátý Andrea Dovizioso (110 b.), šestý Colin Edwards (102 b.). O tři body méně má sedmý Chris Vermeulen, Nicky Hayden má po brněnské absenci 84 bodů a je osmý.



Výsledky třídy MotoGP

1 V. ROSSI ITA Fiat Yamaha Team 43'28.841
2 T. ELIAS SPA Alice Team + 15.004
3 L. CAPIROSSI ITA Rizla Suzuki MotoGP + 21.689
4 S. NAKANO JPN San Carlo Honda Gresini + 25.859
5 A. WEST AUS Kawasaki Racing Team + 29.465
6 C. VERMEULEN AUS Rizla Suzuki MotoGP + 30.608
7 M. MELANDRI ITA Ducati Marlboro Team + 36.453
8 A. DE ANGELIS RSM San Carlo Honda Gresini + 36.750
9 A. DOVIZIOSO ITA JiR Team Scot MotoGP + 38.822
10 J. LORENZO SPA Fiat Yamaha Team + 39.573
11 J. HOPKINS USA Kawasaki Racing Team + 39.610
12 S. GUINTOLI FRA Alice Team + 40.892
13 J. TOSELAND GBR Tech 3 Yamaha + 1'11.490
14 C. EDWARDS USA Tech 3 Yamaha + 1'21.133
15 D. PEDROSA SPA Repsol Honda Team + 1'37.038
16 R. DE PUNIET FRA LCR Honda MotoGP + 1'38.407

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist