2011 už na 1000-kách? Vše bude záležet na cenách motocyklů!

Pokud budou "zákaznické" motocykly o objemu 800 ccm na rok 2011 příliš drahé, tak je připraven scénář o změně na motocykly o objemu 1000 ccm už pro příští rok.

2011 už na 1000-kách? Vše bude záležet na cenách motocyklů!
Už nějakou dobu se přemýšlí v odborných komisích MotoGP o tom, posunout aspoň částečně použití motocyklů o objemu 1000 ccm už na rok 2011. V současné době už byly satelitní týmy MotoGP upozorněny, že se mají připravit na předčasné povolení motocyklů tohoto objemu už v příští sezóně. Důvodem je skutečnost, že pokud továrny nenabídnou na rok 2011 redukované ceny leasingu svých motocyklů o obsahu 800 ccm, tak tato změna bude uvedena v praxi už o rok dříve: "Tato možnost rozhodně existuje. A je tedy možné, že motocykly o objemu 1000 ccm uvidíme na závodních drahách už v roce 2011", říká pro GPWeek generální sekretář IRTA Mike Trimby.


Mike Trimby dále potvrzuje, že vše bude závislé na tom, jak drahé budou leasingové ceny jednotlivých motocyklů (Yamaha, Honda a Ducati) a jestli budou satelitní týmy schopny dát dohromady tolik peněz, aby si je mohly dovolit pronajmout. Je totiž jasné, že motocykly o objemu 1000 ccm s motory hodně podobnými sériovým budou o dost lacinější. Doposud se totiž myslelo na  zavedení těchto motocyklů až od roku 2012. 

Faktem je, že švýcarský konstruktér Eskil Suter pracuje momentálně na "Rolling Chassis", které bude s motorem BMW už v červenci testovat a po brněnské Grand Prix v srpnu tohoto roku při oficiálních testech IRTA se poprvé představí v přímém "souboji" se stávajícími motocykly o objemu 800 ccm. 


"Vše opravdu závisí na ekonomické situaci v MotoGP, zda nezávislé týmy si budou moci dovolit platit leasingové částky továrnám. Pokud to ale některé stáje peněžně nezvládnou, tak na to musíme reagovat", říká Trimby a pokračuje: "Pochopitelně, že v roce 2011 pojedou i nadále 800-ky, neboť tovární týmy rozhodně předčasně nepřestoupí na nové motocykly. Ovšem myslím si, že v roce 2012 už na trati žádné motocykly o objemu 800 ccm neuvidíme. Dle našich informací pracují totiž všechny továrny na vývoji nových motocyklů o objemu 1000 ccm". 

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist