125 ccm: Několik zajímavostí před startem

Nejslabší obsahová kubatura přináší vždy velmi napínavé boje a nejinak tomu bude zřejmě i letos. Zde je několik zajímavostí z této třídy.

125 ccm: Několik zajímavostí před startem
Jediná třída v mistrovství světa silničních motocyklů, která se jede nepřetržitě od prvního ročníku šampionátu, tedy od roku 1949, slaví letos už 62. narozeniny. 


Prvním mistrem světa byl Ital Nello Pagani, tím posledním pak Španěl Julian Simon (na snímku). Tyto dvě motocyklové velmoci mají také nejvíce pilotů v letošním startovním poli, ze 27 stabilních jezdců je 8 ze Španělska a 4 z Itálie. 


Španěl Angel Nieto vyhrál celkem 7x titul světového šampiona v této kubatuře, následován Italem Carlo Ubbialim (6x) a jeho krajanem Pierpaolo Bianchim (3x), tři tituly má na svém kontě i Švýcar Luigi Taveri.
 
Ale pojďme do reálné skutečnosti.

Aprilia / Derbi: monopol mezi RSA a RSW


Z 27 členného startovního pole mistrovství světa 2010 pojede 24 jezdců motocykly Piaggio, tedy značek Aprilia a Derbi. Těch 14 nejštastnějších má k dispozici tovární speciály (ne všechny jsou ale produkce 2010): Pol Espargaro, Efren Vazquez, Bradley Smith (na aktuálním snímku), Nico Terol, Marc Marquez, Sandro Cortese, Randy Krummenacher, Quentin Jacquet, Riccardo Moretti, Tito Rabat, Alberto Moncayo, Danny Webb, Jonas Folger a Adrian Martin. Všichni ostatní, včetně našeho Jakuba Kornfeila, se musí spokojit s vývojovou řadou RSW.

Poslední rok s Hondou?


Možná je to poslední rok, co v této kubatuře vidíme na nejvyšší světové úrovni motocykl Honda. Tento motocykl RS125R nasadil do šampionátu tým Interwetten manažera Terrella Thiena, a sedlat ho bude aktuální mistr Evropy této třídy, Němec Marcel Schrötter. Je to motocykl z roku 2007, kdy ho měl v šampionátu další německý jezdec Stefan Bradl. 

Mnoho nováčků na startu při umělém osvětlení


Přibližně 10 jezdců - včetně španělského mistra Alberta Moncaya (na snímku), ovšem i našeho Jakuba Kornfeila, pojede svůj první závod za umělého osvětlení!, a to bez předchozích testů za těchto podmínek (v minulých rocích zde testovaly jak 125-ky, tak 250-ky rovněž za umělého osvětlení, letos jen MotoGP). 

V nových, nezvyklých barvách


První závod nám také nabídne některé stáje, motocykly a jezdce v úplně nových barvách. Největší změnou je zřejmě změna u továrního týmu Derbi "Bolas Rojas", místo tradiční červené uvidíme díky sponzorovi "Tuenti" bílo-modrou kombinaci, jako má tovární "1" Pol Espargaro. Rovněž bílo-červená kombinace nizozemské stáje  Arrieho Molenaara je hodně nezvyklá. A konečně si musíme zvyknout i na dvě různá zbarvení v jednom týmu - Aki Ajo: Red Bull / Repsol pro Marqueze a Avant Intact pro Corteseho.

Lorenzo Savadori je OK


Po těžkém pádu začátkem března je už v pořádku italský jezdec Lorenzo Savadori. Jeho zlomená levá paže byla sice "ozdobena" 2 týdny sádrou, ale italský mistr a mistr Evropy 2008 v sedle motocyklu Aprilia RSW italského týmu Matteoni Racing - moc toho neodtestoval (naposled v Jerezu pouhých 7 kol) - se jinak cítí být OK.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist