1000 ccm brzy přes 350 km/h

Od roku 2012 pojedou v MotoGP opět motocykly o objemu 1000 ccm a piloti počítají s tím, že budou ustanoveny nové rychlostní rekordy.

S motocykly o objemu 1000 ccm se toho v kubatuře MotoGP opět něco změní. Rychlost v zatáčkách bude v porovnání s aktuálními osmistovkami sice o něco nižší, ale zároveň se dá očekávat, že se zvýší absolutní rychlost. Top-Speed bude větší, tovární jezdec Yamahy Jorge Lorenzo, který v Brně při pondělním testu poprvé seděl na litrovém motocyklu, počítá na okruzích s dlouhými rovinkami jako jsou Katar, Mugello a Catalunya s maximálním Top-Speedem přes 350 km/h.

Doposavadní rekordní Top-Speed patří Danimu Pedrosovi, který s motocyklem Honda RC212V dosáhl v Mugellu 2009 neuvěřitelnou rychlost 349,288 km/h. Rekord na motocyklu o objemu 990 ccm je naopak o něco nižší a byl 2004 zaznamenán Lorisem Capirossim při testech v Katalánsku.
Že se bude jezdit rychleji, o tom jsou přesvědčeni všichni Top-piloti: "Když jsem testoval motocykl GP12 v Mugellu, a byl jsem na konci rovinky, tak jsem se musel smát. Je to hrozně rychlé a myslím si, že to je o.k. Možná je 350 už blízko limitu, ale mnoho se nezmění Co se jistě změnilo, je zrychlení při výjezdu ze zatáček", je názoru tovární pilot Ducati Valentino Rossi.
Lídr šampionátu a jezdec HRC Casey Stoner jel v Brně teprve podruhé s litrovou RC213V a je názoru, že se dá a má jezdit ještě rychleji: "Proč by se měla maximální rychlost nějak omezovat? Tato teorie snad platila v minulosti, že čím rychleji, tím je to nebezpečnější. To ale není pravda. S 800-kou přistát na zemi je nebezpečnější než s litrovým motocyklem. Když máš větší rychlost, tak také musíš dříve začít brzdit a proto to není tak nebezpečné. Měli bychom být v situaci, kdy dosáhneme 350 km/h. Vždyť od dob 990-tek šel vývoj dopředu a s novými pravidly o benzínu by to nemělo být zas tak těžké. Prostě skrze pocit, že máme více poweru, bychom měli brzy být u 350 a možná ještě výš. A to bude teprve zajímavé".

Jinak Stoner jel v Brně, na rozdíl od prvního roll-out testu v Jerezu, nové šasí: "V datech po Jerezu jsem viděl, že je několik malých problémů a tak jsme se pokusili je vyřešit. Možná se ale objeví některé další malé problémy. Bohužel šasí z Jerezu zde v Brně nebylo, abychom to mohli porovnat. Jinak motor je opravdu fantastický, máš daleko větší rychlost, takže si nemohu stěžovat. Snad se musí ještě vylepšit systém motorové brzdy a šasí. Jinak jsem očekával, že se dostanu na 1.55, ale testovali jsme toho tolik, že jsem byl na konci už unavený. Přesto jsem si myslel, že pojedu rychleji".
 
"Co se týká konkurence, tak Yamaha bude jistě velmi dobrá. Oni přesně vědí, jak postavit dobrou motorku, což potvrzuje jejich osmistovka třeba na brněnském okruhu. S 800-kou zde jezdíme časy 1.56,8 či 56,6, s litrem je daleko jednodušší dosáhnout tento čas, neboť  je rychlejší na rovinkách", řekl mimo jiné po testech lídr šampionátu MotoGP a tovární jezdec Hondy Casey Stoner.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist