"Minibiky" v čínském písmu

Zamotané počasí a zamotaný okruh. I tak je však český jezdec Kuba Smrž po první kvalifikaci na 15. místě průběžné klasifikace.

Kvůli problémům s vrtulníkem rychlé záchranné služby, jenž se nedostal na své pohotovostní místo včas nabral dnešní program prvních volných a následných kvalifikačních tréninků dvou a půl hodinový skluz, jenž se již nepodařilo smazat. Impozantní stavba Shanghai International Circuit loni poprvé hostila závody Formule 1 a letos je na řadě v Číně i světová premiéra motocyklového MotoGP. Zcela nové závodiště je vyprojektováno opravdu v asijském stylu, při troše fantazie připomíná to jejich nesmyslné čínské písmo, vyjádřil se k závodišti Kuba Smrž. „Dvě rychle po sobě jdoucí dlouhé rovinky jsou vystřídány „nekonečnou“ sekcí zatáček, namačkaných v malém prostoru. Skoro jako minibiky ve velkém“. V polovině volného pátečního tréninku začalo pršet a Kuba skončil až jako 22. klasifikovaný jezdec. Situace v již řekněme podvečerní kvalifikaci se naopak obrátila. Mokrá trať postupně osychala a 22-letý český jezdec zajel patnáctý nejrychlejší čas a měl našlápnuto ještě výše.
Jakub Smrž:
„Ve volným tréninku jsem nejdřív musel zajet nový motor a zároveň jsme řešili i jeho nastavení. Než začalo pršet, tak jsem nestihl zajet úplně ideální čas. Kvalifikaci na polomokré trati jsem začal na mokrých gumách, které jsem asi 15 minut před koncem vyměnil za slicky a začal se posunovat ve výsledkovém pořadí ze zatím nekvalifikovaného umístění směrem nahoru. V předposledním kole jsem zajel svůj nejrychlejší čas, když jsem v jedné sekci dokonce jel stejně rychle jako ti nejrychlejší, což mě hodně těší. Poslední kolo jsem měl dobře rozjetý s dvěma „modrýma helmičkama“, ale pak jsem bohužel na třetím úseku lehce upadl na přední kolo. Na počítači se ukázalo, že vidlice byly příliš tvrdé a to způsobovalo problémy při brždění, jízdě v hlubokém náklonu a byl to i důvod pádu. S výsledkem jsem ale i tak spokojený, i přestože však vím, že to mohlo být o hodně lepší. Trať je však velice těžká, něco jako čínské písmo.“

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist