GP Jerez - MotoGP: Sobotní generálka

Okruhu v Jerezu vládne, k velké radosti domácích, jediné jméno.

Moto GP

Jen maličko si pohoršila Yamaha proti včerejšímu dni. Ani není velkým překvapením že všem stále vládne nováček v GP, domácí Jorge Lorenzo. Celá kvalifikace probíhala jednoznačně pod jeho taktovkou a jeho odstup na druhého, který dělá rovných šest desetin, je v takto vyrovnaném poli o parník. Mezi druhým a třináctým je totiž méně než vteřina!
Jorge Lorenzo: „Katar byl sen ale tady je to ještě lepší protože jsem doma. A opravdu vynikající je, jak se mi povedlo zajet poslední kole. Ta před tím nebyla úplně dokonalá, ale to poslední ….! Dobré je že se na motorce cítím dobře a Micheliny fungují také na výbornou. Soupeři jsou silní a zítra na mě bude hon, ale rozhodně pojedu pro pódium.“

Druhý byl Dani Pedrosa na Repsol Hondě. Další španělský mladík a také zástupce „nového“ stylu : „Jsem opravdu šťastný protože jsme se hodně zlepšili na kvalifikačních gumách. Svoje druhé místo jsem ani nečekal, ale na této dráze je opravdu výhoda startovat z první řady. Zítra tady určitě bude fantastická atmosféra, možná tady bude více než 130 tisíc fanoušků. Bude to těžký závod a bylo by fajn kdyby se povedl start.“
Na třetí příčce další Yamaha s Colinem Edwardsem. Colin zažil hodně bláznivý den. Několik horkých chvilek, výlet do štěrku, první řada… Ale určitě spokojenost. 


Nicky Hayden na Druhé Repsol Hondě spoléhá na zítřejší warm-up a doufá že se podaří najít ještě lepší nastavení než dnes. 

Až pátý je loňský vítěz Valentino Rossi : „Cílem byla první řada, ale bohužel kvůli problému s elektronikou v posledním kvalifikačním kole se to nepovedlo. Nedá se nic dělat, ale jsme na dohled a druhá řada proto není tak špatná. Blahopřání Jorgemu, nevím jestli budeme na závodních pneumatikách rychlí jako on, protože určitě má obrovskou motivaci, ale uvidíme. Bude to mazec.“

Nespokojený je pochopitelně Casey Stoner až na sedmém místě. Ducati má na této trati problém najít dobré nastavení a tak se trápí celý tým.


Zklamaný je i osmý James Toseland. Na druhou stranu, omluvou mu je zdaleka ne stoprocentní zdravotní stav. Jak sám řekl, za celý život nebyl tak nadrogovaný jako teď, během léčení bronchitidy.
Konečně trochu zabrali John Hopkins na Kawě a Loris Capirossi na Rizla Suzuce.



1 48 Jorge LORENZO SPA Fiat Yamaha Team YAMAHA 1'38.189 26 28 279.5
2 2 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team HONDA 1'38.789 25 26 0.600 0.600 278.4
3 5 Colin EDWARDS USA Tech 3 Yamaha YAMAHA 1'38.954 22 23 0.765 0.165 276.8
4 69 Nicky HAYDEN USA Repsol Honda Team HONDA 1'39.061 25 26 0.872 0.107 278.4
5 46 Valentino ROSSI ITA Fiat Yamaha Team YAMAHA 1'39.064 23 25 0.875 0.003 276.4
6 14 Randy DE PUNIET FRA LCR Honda MotoGP HONDA 1'39.122 10 22 0.933 0.058 275.2
7 1 Casey STONER AUS Ducati Marlboro Team DUCATI 1'39.286 19 22 1.097 0.164 281.0
8 52 James TOSELAND GBR Tech 3 Yamaha YAMAHA 1'39.334 19 21 1.145 0.048 270.5
9 21 John HOPKINS USA Kawasaki Racing KAWASAKI 1'39.439 22 26 1.250 0.105 278.6
10 65 Loris CAPIROSSI ITA Rizla Suzuki MotoGP SUZUKI 1'39.484 16 23 1.295 0.045 282.2
11 56 Shinya NAKANO JPN San Carlo Gresini HONDA 1'39.559 24 24 1.370 0.075 273.3
12 7 Chris VERMEULEN AUS Rizla Suzuki MotoGP  1'39.704 18 24 1.515 0.145 277.4
13 4 Andrea DOVIZIOSO ITA JiR Team Scot HONDA 1'39.767 15 21 1.578 0.063 275.2
14 15 Alex DE ANGELIS RSM San Carlo Gresini HONDA 1'40.037 22 24 1.848 0.270 268.7
15 13 Anthony WEST AUS Kawasaki Racing KAWASAKI 1'40.088 24 25 1.899 0.051 274.2
16 24 Toni ELIAS SPA Alice Team DUCATI 1'40.286 20 20 2.097 0.198 280.2
17 50 Sylvain GUINTOLI FRA Alice Team DUCATI 1'40.939 20 21 2.750 0.653 276.6
18 33 Marco MELANDRI ITA Ducati Marlboro DUCATI 1'41.027 17 20 2.838 0.088 276.6

250

Lukáš neudržel 7. místo a do závodu odstartuje ze 4. řady
Lukášovi se dnes nepodařilo navázat na skvělý včerejší výkon a zlepšení ostatních závodníků jej odsunulo na celkovou 14. kvalifikační pozici, což je přesto o 2 příčky lepší výsledek než v Kataru. První patnáctka závodníků se vešla do 1,2 vteřiny a Lukáš tak ztrácí jen 1,1 vteřiny na prvního Bautistu a cca 0,3 sekundy na první desítku. Lukáš dnes nebyl dostatečně uvolněný pro podání nejlepšího výkonu. Během kvalifikace pak 2 x vyjel z trati, bohužel napodruhé v jejím samotném závěru, když figuroval na 10. místě. V posledním kole se pak před něj posunuli ještě 4 soupeři.

Lukáši po včerejším výborném dni se ti dnes tolik nedařilo, kde vidíš příčiny?
„Dnes přišel takový standardní den a navíc mi hodně věcí nevycházelo jako včera, a to už od dopoledního volného tréninku. Do kvalifikace jsem pak nastupoval trochu nervózní a to se projevilo na mém výkonu. Ztráta na prvního jen 1,1 vteřiny, ale jen 14. místo je celkem kruté. Byl jsem si vědom, že včera se mi povedlo zajet rychlý čas, samozřejmě jsem ho chtěl zlepšit, ale šel jsem 2krát ven z tratě a pak už jsem neměl na motorce tak dobrý pocit.“

Co zavinilo vyjetí z trati, byly to chyby, nebo jste měli nějaké technické problémy?
„Nešlo mi dobře zařadit, ale zatím nedokážeme říci, zda byly nějaké problémy v převodovce. To ale není teď důležité, podstatné je, že jsem 14. na startu a co udělat proto, aby mi to zítra šlo co nejlépe.“

Včera jsi zajel výborný čas, šel jsi dnes do kvalifikace s nějakou speciální taktikou, která by ti jej pomohla vylepšit?
„Cítil jsem, že čas je velmi dobrý a nebylo jednoduché najít místa, kde bych ho mohl ještě vylepšit. Navíc se mi včera jelo opravdu velmi dobře, dnes jsem byl více nervózní a výkon se mi asi především díky tomu nepodařilo zlepšit ani zopakovat.“

Ztráty na soupeře před tebou jsou velmi malé, zítra tedy bude důležitý start stejně jako v Kataru, souhlasíš?
„Určitě bude důležitý start a první 2 kola a uvidíme, jak se to tam seřadí. Jistě to bude velmi napínavé, protože celé pole je nesmírně vyrovnané.“

Daniel M. Epp:

Včera byl Lukášův výkon výborný, jak hodnotíte dnešní kvalifikaci?

„Je škoda, že Lukáš nenavázal na včerejší výkon, ale jeho včerejší výkon byl nad to, co jsme mohli očekávat. Dnes oba tréninky neprobíhaly tak, jak si Lukáš představoval, a to ho zřejmě trochu vyvedlo z míry, což se na jeho výkonu samozřejmě projevilo. Na druhou stranu 14. startovní místo není špatné, v Dauhá startoval ze 16. místa a mohl dojet osmý. Závod bude dlouhý a je možné, aby Lukáš dojel do top 10, což bychom si přáli.“ 


125

1 38 Bradley SMITH GBR Polaris World APRILIA 1'47.587 11 13 217.7
2 18 Nicolas TEROL SPA Jack & Jones WRB APRILIA 1'48.041 14 14 0.454 0.454 213.8
3 17 Stefan BRADL GER Grizzly Gas Kiefer  APRILIA 1'48.070 11 13 0.483 0.029 219.9
4 1 Gabor TALMACSI HUN Bancaja Aspar Team APRILIA 1'48.113 10 11 0.526 0.043 214.8
5 24 Simone CORSI ITA Jack & Jones WRB APRILIA 1'48.128 14 15 0.541 0.015 211.0
6 51 Stevie BONSEY USA Degraaf Grand Prix APRILIA 1'48.146 14 14 0.559 0.018 212.2
7 63 Mike DI MEGLIO FRA Ajo Motorsport DERBI 1'48.165 11 13 0.578 0.019 217.1
8 45 Scott REDDING GBR Blusens Aprilia Junior APRILIA 1'48.315 12 12 0.728 0.150 211.4
9 99 Danny WEBB GBR Degraaf Grand Prix APRILIA 1'48.333 11 15 0.746 0.018 211.5
10 35 Raffaele DE ROSA ITA Onde 2000 KTM KTM 1'48.345 11 16 0.758 0.012 213.0
11 77 Dominique AEGERTER SWI Ajo Motorsport DERBI 1'48.348 10 14 0.761 0.003 214.0
12 33 Sergio GADEA SPA Bancaja Aspar Team APRILIA 1'48.437 12 13 0.850 0.089 215.6
13 22 Pablo NIETO SPA Onde 2000 KTM KTM 1'48.441 8 14 0.854 0.004 212.4
14 27 Stefano BIANCO ITA S3+ WTR San Marino APRILIA 1'48.481 13 13 0.894 0.040 213.5
15 11 Sandro CORTESE GER Emmi - Caffe Latte APRILIA 1'48.510 8 10 0.923 0.029 209.3
16 12 Esteve RABAT SPA Repsol KTM 125cc KTM 1'48.520 14 15 0.933 0.010 212.4
17 6 Joan OLIVE SPA Belson Derbi DERBI 1'48.688 14 14 1.101 0.168 207.2
18 73 Takaaki NAKAGAMI JPN I.C. Team APRILIA 1'48.783 13 13 1.196 0.095 214.5
19 29 Andrea IANNONE ITA I.C. Team APRILIA 1'48.791 12 14 1.204 0.008 211.1
20 71 Tomoyoshi KOYAMA JPN ISPA KTM Aran KTM 1'48.799 12 13 1.212 0.008 213.3
21 7 Efren VAZQUEZ SPA Blusens Aprilia Junior APRILIA 1'48.907 11 14 1.320 0.108 209.5
22 44 Pol ESPARGARO SPA Belson Derbi DERBI 1'49.177 7 7 1.590 0.270 204.8
23 14 Axel PONS SPA Jack & Jones WRB APRILIA 1'49.357 12 16 1.770 0.180 211.5
24 60 Michael RANSEDER AUT I.C. Team APRILIA 1'49.392 12 14 1.805 0.035 211.8
25 30 Pere TUTUSAUS SPA Bancaja Aspar  APRILIA 1'49.446 15 15 1.859 0.054 211.4

Informace o redaktorovi

TZ - (Odebírat články autora)
Tomas Mysliveček - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist