Požár zničil kompletní vybavení testujících týmů MotoE

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
IvanDvoutakťák (5065) napsal 20.03.2019 v 10:57

Jediný přijatelný bicykl pro "jednostopou mládež" s pedálama
je *** Fire Horse *** od Poliniho ...
A "elektriky" je na něm taky dosť ...

Rosička (982) napsal 19.03.2019 v 18:44

Článek, se zatím neaktualizuje a i když šetření snad nebylo ukončeno, jinde se píše, že požár způsobil zkrat v mobilní nabíjecí stanici, kde se následně vznítila velkokapacitní baterie v ní.

IvanDvoutakťák:K tomu videu s Babišem, jsem opravdu zvědavá, jak to dopadne s těmi Kraslicemi (jak na to naráží). Je tam dá se říci neustále seismologická aktivita, neboť je tam oslabena zemská kůra. Jinak jsou Kraslice významné zimní sportovní středisko. Jak se k tomu "australané dostali" Shodou okolností dnes v poště byl leták abychom si koupili "elektrokolo" - letěl do koše!

IvanDvoutakťák (5065) napsal 19.03.2019 v 15:52

Jakoby ty materiály Li-baterek byly palivem i okysličovadlem (jako u heterogenních paliv raket) a ani v případě, že se zamezí přístupu vzduchu(kyslíku), t.j. ponořením do vody, hasební pěnou, nebo zasypáním pískem, "to" hořet nepřestává ...

IvanDvoutakťák (5065) napsal 18.03.2019 v 12:35+1

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/v-cesku-je-jen-400-dobijecich-stanic-babis-a-spol-v-mlade-boleslavi-resi-jak-podporit-elektromobily-68562?dop-ab-variant=8&seq-no=1&source=hp

Rosička (982) napsal 17.03.2019 v 18:30+1

Na baterii do elektromobilu je třeba 8-12 kg kobaltu, cena je srovnatelná se stříbrem. Kongo (kde je 60% světové produkce) od prosince 2018 cenu ztrojnásobilo. Těží se tam strojově ale využívájí se tam děti (7 letí), kteří lezou do nebezpečných děr a je jich několik desítek tisíc Přemýšlím, jestli k životu potřebuji mobil , tam je kobalt totiž taky Je to hrůza v 21. století!

soccer (480) napsal 16.03.2019 v 07:54

To video od Ivana 2T, jak se tam bezuspesne snazi uhasit toho elektroskoka, to je ukazka naproste beznadeje...

Nedavno se taky objevila informace, ze sama TESLA doporucuje pro uhaseni jejich aut je zaplavit vodou, nejlepe je ponorit do nadrze plne vody...

Skvely, nebudem mit zplodiny a pak ani pitnou vodu...

KARING (245) napsal 16.03.2019 v 00:53-1+2

Rosička - Po delší době s tebou souhlasím! E-křápy na vrcholové závody nepatří a i ten požár není žádná škoda. právě naopak se ukázalo jak je ten E-šunt nebezpečný a co smradu a smogu vznikne od těch dieselových nabíjecích agregátů kde se ty E- nesmysly nabíjejí několik hodin!

Skrunch (1403) napsal 16.03.2019 v 00:04

Chlapci zřejmě přetížili síť. By se na hodinách mohli kudly ostřit..

JEFFzx13 (489) napsal 15.03.2019 v 22:37+1

dobre jim tak at chcipnou

TDM851 (4095) napsal 15.03.2019 v 21:39

Nikdo Tyto baterky bouchají velice často. Při nahrazení za klasický olověný akumulátor je potřeba zkontrolovat dobíjení. Při přebíjení to umí vybuchnout pod zadkem.

Rosička (982) napsal 15.03.2019 v 19:58+1

Nikdo: Můj názor si vytvářím z dostupných informací, jestli tvrdíš, že názory jezdců zveřejněných 14. 3. v 18:19 na GPOne.com jsou vytržené z kontextu a naznačuješ, že snad není čeho se obávat co se týče závodů E, kéž bys měl pravdu Ale většina zveřejněných názorů jsou převážně negativních. Uvidí se

maverick25 (52) napsal 15.03.2019 v 16:17+1

A beztak všechny ty E motorky nabíjeli naráz z nějakýho staršího rozvaděče a prostě to upekli.Jenom to nesmí jít do medií ať nejsou za ko..oty

maverick25 (52) napsal 15.03.2019 v 16:15

Nikdo: videl jsem horet klasickou motorku a videl jsem horet pouze elektromobil .Intenzita i rychlost hoření byla v druhém případě výrazně vyšší.

Nikdo (123) napsal 15.03.2019 v 16:02

Probůh, Rosičko, co to povídáš? Ty názory jezdců jsou 1. vytržené z kontextu a 2. míchají několik věcí dohromady.
Výsledek požáru je, že bylo zničeno vše, co bylo v tom objektu. Nikdo zatím neví příčinu, ale problém je, že objekt očividně nebyl protipožárně zabezpečen, to prostě nemá nic společného s baterkami nebo elektromobilitou.
A to, že baterka vybouchne? Už to někdy někdo na těch motorkách viděl? Nebo u aut? Jsou kusé zprávy o mobilech, ale srovnejte to s tím, kolik motorek shoří v MotoGP za sezonu. Tam stačí jiskra. Tvrdit, že baterka je horší než nádrž s benzinem... To je hodně utažené za vlasy.
Diskuse mi připomíná argumentaci, proč lidi nedávají očkovat děti. Argumentaci plnou hloupostí, domněnek a pocitů. O fakt se tam neopírá nikdo.

Rosička (982) napsal 15.03.2019 v 15:37-1+1

Laik jako já, by si myslel: elektro motory snad můžou být z hlediska životního prostředí vhodné do běžného provozu. ALE, po přečtení např. dnešního vyjádření Melandriho a ostatních z WSBK, kteří elektr. motocykly v závodech považují za mnohem nebezpečnější než ty jejich už si to nemyslím Kdy při mechanickém nárazu, elekt. broblém při zkratu, přepětí a tepelné problémy-nadměrné zahřátí uvnitř i zvenší vznikne požár, který může smrtelně zasáhnout a uvolnění toxických plynů( kyselina sýrová, oxid uhelnatý, nikl, lithium, měď, kobalt)

Bez ohledu na to, jak dopadne vyšetřování, jsem přesvědčena, že současné elektr. motocykly na závod "nepatří"!!! Stejně tak Formule E.

maverick25 (52) napsal 15.03.2019 v 15:26

Třeba nás nějakým superpohonem překvapí Kim. Zbohatnou na tom a konečně se bude mít severní korea dobře.Přece tam tak dlouho nekurí ňákou podělanou raketu co doletí do améru.

Foxx5 (633) napsal 15.03.2019 v 15:16+1

Zapálil to KARING, jasná věc... Teď se jen čeká, kdy zapálí paddock SSP300. Za to budeš pykat...))

standavfr (96) napsal 15.03.2019 v 14:31

Georgio88,je to ještě běh na dlouhou trať,snad jednou.

Georgio88 (1219) napsal 15.03.2019 v 14:06

Mě se vodík líbil taky, ale upřímně si myslím, že to je slepej bod z následujících důvodů:

1.) Skladování je problém, protože vodík se hrozně rád kamarádí s kyslíkem za bouřlivé reakce. Tudíž by jsme potřebovali nádrže plněný paládiem apod., aby jsme ho udrželi a ty taky budou vážit mrtě kil.

2.) Cena palivovýho článku. Je to v principu jednoduchá věc, co mění vodík s kyslíkem na vodu při vzniku na elektřiny, ale je to z platiny apod. drahých materiálů.

3.) Nečistoty v plynu. To je bod proč vůbec cenu zařazuju do bodu č.2. Jakákoliv jiná příměs ve vodíku ničí palivovej článek. A můžete zabrousit ke strýčkovi Lindemu a uvidíte, že prodávaj 99,99...9% Vodík, ale dycky je tam nějaký svinstvo, co bude palivovýmu článku dávat pokouřit.

P.S. Pohon na vodu nezmiňujte, páč při "elektrolýze" vody a získávání vodíku z vody se spotřebuje víc energie než se získá v palivovým článku, to je zákon zachování energie přátelé.

Nikdo (123) napsal 15.03.2019 v 13:56

To Standavfr: neblbni, 2-7 % je blízko nule. Dobrá ucelená práce je zde https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_soubor_verejne.php?file_id=86273

V práci se taky píše, že ta účinnost, jak se s ní tady tak pěkně zachází, je závislá na konstrukci motoru. Nejvyšší je (dle té práce) u lodních dvoutaktních naftových motorů - nízkootáčkových, asi 52 %. Nejnižší neopak u malých motocyklů, tam je asi 15 %. Obecně pomáhá účinnosti přeplňování.

standavfr (96) napsal 15.03.2019 v 13:23

Georgio88,ztráty třením jsou u spalovacích motorů 2-7 proc., příslušenství (alternátor,klima) jsou 2 procenta.To je prakticky stejné jako ztráty ve vedení a akumulátorech.Asi jsi někde před dvaceti lety,dnes jsou nízkoviskózní oleje,přeplňování, variabilní časování atd.Trochu pohledej.A samozřejmě,že účinnost je snad vždy počítaná že vstupu a výstupu.
Jinak s tebou souhlasím,tlačí se to bez ohledu na úroveň dnešních znalostí a možností.Já fandím vodíku,v něm bude budoucnost.

Georgio88 (1219) napsal 15.03.2019 v 12:53

-> Nikdo: Souhlas. Koneckonců když chce někdo být opravdu superekologickej, tak by si neměl kupovat nový dopravní prostředek, zbytečně vyměňovat elektroniku a už vůbec nikdy vkročit do letadla.

Všeho s mírou. Ekoterorismus tu míru v současné době hrubě překračuje, ale je otázkou času, kdy dostane do držky a vše se vrátí do racionálních kolejí. Rozhodně bych ale z požáru neměl dětinskou radost jako někteří zdejší...

Osobně tvrdím, že zvuk jsou jen vibrace a ty se dají tvořit i uměle (a možná i líp ). To, že to nemá odér mě netankuje. Pro mě jako hobbíka by elektromotorky měli zásadní výhody v tom, že to neprodukuje žádný emise v místě používání, takže zeleňouři nemaj důvod zavírat tratě a neprodukuje to žádnej hluk, takže závistivý sousedi maj o důvod míň k p**ování.

IvanDvoutakťák (5065) napsal 15.03.2019 v 12:17+2

Vývoj (ale jakým směrem !) nezastavíme, jen by neměl ten současný,
spíše boom než vývoj, tolik připomínat ten před rokem 1989, kdy "pracující"
neměli vjíždět do socialistického ráje na motocyklech, ale v automobilech
a v tom "rozvojovém fofru" pak nebyl k mání ani klozetpapír ...
Takže když ""někdo"" slíbí(!) vypnutí/odstavení všech(!!) jaderných i hnědo-
uhelných elektráren a současně rozjede e-mobilitu, komu by to nepřipomělo
ty někdejší ÚV KS a jejich státní plánovací komise ...
Proti tomuto výhledu do budoucnosti, StandoVFR, je těch slíbených(!) 800
dobíjecích stanic pouhým vtípkem, protože dnes už málem každej vyrábí
e-motorová vozidla, aniž by věděl zda do nich bude dostatek baterií (když už
se lithium hledá i na Cínovci!) a jestli ty baterie bude čím dobíjet.
Hlavní slogan dneška : kupujte, kupujte, kupujte vozidla budoucnosti hned teď,
za "lidové" ceny a těšte se na "světlé zítřky", které Vám (za Vaše peníze !)
zajistíme ...

Nikdo (123) napsal 15.03.2019 v 12:13+1

To Georgio88 a ostatní: ona účinnost zařízení je jedna věc a jak píšeš, je to možné měřit na různých místech (a pak data prezentovat, jak se hodí). Podobně je třeba zajímavé podívat se, kolik potřebuješ energie k vyrobení té spotřebovávané suroviny, případně kolik potřebuješ energie (a materiálu) k výrobě samotného zařízení atp.
Kdo chce psa bít, hůl si vždy najde, takže můžeme klást různé argumenty a druhá strana stejně bude tvrdit své. Např. takový ukazatel poměru ceny auta a počtu kilometrů, které ujede na jedno natankování/nabití je ukazatel výborný, hrozně jsem se u toho nasmál. Vyhrál Fiat Uno (kterému omylem dali asi 70l nádrž a stojí asi 300tis) a prohrála Tesla A jsou lidi, kteří toto používají, jako argument, proč je elektro nevýhodné...

Georgio88 (1219) napsal 15.03.2019 v 12:05

-> standa vfr: Pokud je to tak úžasný s pístovejma motorama na benzín, který maj mrtě tření a rotujících hmot, tak proč ti pitomci v Plzní a Brně vymýšlí turbíny a nepoužívaj radši dieselagregáty s čórovanou naftou z kamionů?

Není voják jako voják!!! Teda není účinnost jako účinnost. Musíš se dívat na to kolik do toho kJ vstupuje ve formě paliva a kolik kJ to vyplivne v mechanické práci pístovýho motoru resp. generátoru.

LuckyLoser (89) napsal 15.03.2019 v 11:52

Bůh existuje

standavfr (96) napsal 15.03.2019 v 11:07+1

Ano,vývoj nezastavíš,ale ta masáž kolem včetně závodů moto e a formule e bez toho,aby se tím někdo realisticky zabýval.Stačí se podívat na komise pro rozvoj elektromobility,kolik tam sedí lidí,vzdělaných v elektrikařině.Ani jeden.Prostě se jen podsouvá,že od pantáty vedou dráty a to je všechno.Mimochodem,do roku 22 je naplánovaných 800 dobíjecích stanic.Prostě komedie.

Nikdo (123) napsal 15.03.2019 v 11:00+1

Dívám se na to realisticky. Jedná se o závodní stroje, ty tu nejsou kvůli ekologii (žádné, ani se spalovacími motory, ani s elektromotory), mají jiné cíle.
Pokud by se vývoj řídil názory většiny zde diskutujících a byli bychom někde -120 let, tak by se podobně vysmívali spalovacím motorům, které řvaly, kouřily a občas bouchaly a snažili by se všechny přesvědčit, že koně, to je to jediné správné...
Naštěstí, jak jsem psal, je pokrok v jiných rukou a byť nemusí být čisté elektro tím, kde to skončí, ale jsem rád, že se v tom nějaký vývoj dělá.
Před těmi 120 lety byl kůň taky výrazně spolehlivější než spalovací motor... A terazky hej...

Romanko (1206) napsal 15.03.2019 v 10:44+2

Pokud se někdo opravdu zajímá o pokrok v pohonu aut a motocyklů, tak ví, že elektropohon není při současných technologiích výroby el. energie budoucnost. Ta je ve vodíku nebo opravdu elektro, ale až poté, co lidstvo zvládne výrobu el. en. "fůzí" (To je ta skutečná sluneční energie). Jinak je to jen gigantický byznis. A prohlášení Enelu a Dorny o nabíjení pouze čistou enerií... To je jen pro blbce. Ale jinak už pokročili ve vyšetřování. Požár prý vznikl v boxu, kde byl uložen prototyp "rychlonabíječky" od Enelu, který energii i ukládá, tudíž má baterii... Dál je to už známý postup. . Jo a ty motorky měly 100kg baterie s nimiž ujely až 6 kol.

TDM851 (4095) napsal 15.03.2019 v 10:21

standavfr To ano. Jenže ve městě je nenabiješ. Jedině troleje nebo jak na autodromu

Předchozí
1 2 3
Následující



TOPlist