Michal Prášek o závodech na Slovakia Ringu

O víkendu pořádali na Slovakia Ringu úvodní podnik sezony nově vzniklého šampionátu MotoCh, kde Michal Prášek startoval v třídě Superstock 1000 v barvách týmu Pavla Roháče - Roháč&Fejta motoracing team. Výsledkem bylo jedno druhé místo.

Páteční tréninky nám hodně ovlivňovalo počasí. První vyjetí na trať jsme absolvovali až při sobotním volném tréninku, při kterém jsem se snažil najet plný počet kol, abych se sžil s tratí a co nejlépe nastavil motorku pro kvalifikaci. Samotná kvalifikace nám dopadla nad očekávání dobře, kdy jsem oproti volnému tréninku zrychlil o čtyři sekundy na kolo a do závodu jsem startoval z druhého místa v klasifikaci Superstock 1000.

Start do sobotního závodu nebyl ideální, protože jsem se propadl na páté místo. Během několika kol se mi podařilo dotáhnout na prvního Jara Černýho a během dalšího kola jsem se dostal na první pozici. Snažil jsem se utrhnout a vytvořit si drobný náskok, což se mi podařilo, ale bohužel v posledním kole jsem měl hodně zničenou přední gumu, tak jsem musel zvolnit a Jaro mě předjel. Nechtěl jsem se smířit s druhým místem, ale dostat se zpátky do vedení bylo hodně složité, protože Jaro si to všemožnými myškami po trati hlídal. Vše gradovalo v poslední zatáčce před cílem, kde jsme oba šli pozdě na brzdy. Moje smůla byla, že jsem byl na venkovní straně a nebyl jsem se s Jarem schopný se do zatáčky vejít. V kačírku jsem pak spadl. Hodně mě to mrzelo a mrzí dodnes, ale takové jsou závody.

V neděli to bylo hodně kruté, když jsem ráno vstal. Byl jsem dotlučený a bolel mě celý člověk. Před závodem jsem absolvoval jeden volný trénink, který byl pro nás hodně důležitý, abych se rozhýbal a hlavně vyzkoušel simulaci závodu, protože jsme na motorce udělali úpravy na podvozku po doporučení pana Halbicha, které se během závodu ukázaly jako výborné zlepšení.

Start do druhého závodu jsem měl hodně povedený a do druhého kola jsem jel na vedoucí pozici mezi stockovými závodníky. Pak mě předjel Jaro Černý, pořadí jsme si ještě jednou prohodili, ale pak na mě začal doléhat sobotní pád a začalo se mi honit hlavou, že bude lepší dojet na druhém místě, než riskovat další pád. Cílem jsem nakonec projel druhý.

Chtěl bych poděkovat organizátorům šampionátu MOTOCH, za skvěle připravené závody a popřát, aby jejich úsilí ocenili další jezdci svou účastí na dalších závodech. Moc děkuji za podporu mému šéfovi týmu Pavlu Roháčovi a všem našim reklamním partnerům, zejména firmě RP motosport exhaust tuning, jenž vyrábí výborné výfukové systémy, které používáme i pro tuto sezonu. Dále bych chtěl poděkovat firmě APFREIGHT, Bazzaz, Smalt, Capit, Kili, D-HOLZ, Kulturní dům Havlíčkův Brod, Bonmoto, Autosklo Lassy, ISM, Město Havlíčkův Brod, PSI, Sebimoto, By Graphic Studio, Renocar, Bazény Skříšovský,Propagon, Provo, FAUR servis auto, všem členům týmu Roháč & Fejta, mému tátovi a všem našim fanouškům.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 0.5 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
bart.john přispěl 0.5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist