Šrámek racing promotion o Evropě

Tisková zpráva týmu Šrámek racing promotion vám přiblíží poslední dva evropské závody třídy 250 ccm.

Šrámek racing promotion o Evropě
Assen (Holandsko) - Hororový víkend v Assenu. Třetím dílem pokračoval seriál Mistrovství Evropy v Assenu na nově upravené trati. Tento závod je výjimečný tím, že se jede jako vložený v rámci seriálu Mistrovství světa MotoGP.
Problémy začaly již cestou v Německu. Autobus, který letos tým ŠRP využívá, bohužel po neodborném zásahu fotografa Vladimíra vypověděl službu a musel být odstaven kousek před Hannoverem. Celý tým zachránil druhý český zástupce v ME, Jiří Mayer, respektive jeho tým. Na parkovišti se přeložily potřebné věci a oba týmy pokračovaly spolu.
Vzhledem k tomu, že se jel závod v rámci seriálu Mistrovství Světa, byl program velice náročný. Ve čtvrtek byl vypsán volný trénink a následně 1. kvalifikace. Bohužel během volného tréninku zlobila elektronika a motor nefungoval na 100%. Problém se sice podařilo v krátké pauze vyřešit, ale v průběhu první kvalifikace nám bohužel opět praskl píst. Pro druhou kvalifikaci mechanik kompletně předělal nastavení motoru a Michal měl alespoň jeden trénink bez problému. Po vylepšení času si vybojoval … startovní pozici. Problémy však ještě neskončily. Při sobotním ranním Warm-upu prasklo uchycení výfuku a ten upadl Michalovi pod kolo, následoval pád, který naštěstí Michala nezranil, ale poničil nejlepší výfuky.
Do závodu tak Michal startoval z 8. pozice. Celkem stálo na startu nejčetnější pole za sezónu 2006, a to celkem 52 jezdců. Start Michalovi vyšel a snažil se probojovat na lepší pozici. Boj s pomalejšími ho ale stál příliš času, ani nastavení motocyklu nebylo ideální. Přední skupinka mu poodjela a Michal bojoval sám s rakouským rivalem Polzerem. Nakonec na Polzera nestačil a dojel na 8 . místě. V celkové klasifikaci mu to však vyneslo posun na skvělé 3. místo. Most (ČR) – Čtvrtý závod ME znamenal historický úspěch pro tým Šrámek racing promotion. Druhé místo znamená posílení průběžné třetí pozice.
Po strašidelném závodě v Assenu přišel víkend na Mosteckém Automotodromu, kde jsme chtěli zajet co nejlepší výsledek a udržet se v popředí celkového pořadí ME. V průběžném pořadí patřila našemu jezdci, Michalovi Fillovi totiž třetí příčka.
Měřené tréninky proběhly v celku bezproblémově. V každém tréninku Michal stlačoval své časy na jedno kolo níž a níž. V druhé kvalifikaci z toho byl čas 1:41,19s. což znamenalo 5.místo na startovním roštu jen s minimálním odstupem na soupeře v první řadě.
Závod se konal za velkého vedra. Start se povedl a v prvním kole se Michal probojoval až na druhé místo. Ve třetím kole dokonce předjel i suverénního jezdce Mistrovství Evropy Španěla Alvara Molinu na superrychlém motocyklu Aprilia a ujal se vedení. To však bohužel dlouho netrvalo a soupeři Jenkner s Molinou Michalovi předjetí vrátili. Po většinu závodu se odehrával boj mezi Molinou, Fillou a Jenknerem . Několik kol před koncem vypověděl službu Jenknerův tovární stroj Fantic a tak vyvrcholení Mosteckého závodu přineslo duel našeho jezdce s velezkušeným Španělem známým i ze závodů Grand Prix.
Michal zvolil jistotu a dojel na historicky nejlepším místě v seriálu Mistrovství Evropy. Celý úspěch umocnil fakt, že se tak stalo na domácí půdě.
Michalovo hodnocení:
Podařil se mi dobrý start a v první zatáčce jsem se dostal na třetí místo. Hned v prvním kole jsem se dostal na druhé a ve třetím na první místo. Ale Molina mě vždy předjel zpět na rovince. Stejné to bylo i s Němcem Jenknerem. V zatáčkách jsem se dotáhl a na rovinkách zase trošku ztratil. Většinu závodu jsem jel na druhé, nebo třetí pozici. Po odpadnutí Jenknera jsem si uvědomil, že druhé místo je skvělý úspěch a udržet Molinu za sebou v posledním kole a v cílové rovince by se asi nepodařilo. Zvolil jsem proto jisté druhé místo. Je to můj nejlepší výsledek a v celkovém hodnocení nám také pomohl. Jsem rád, že dokážu sám zajíždět rychlé a vyrovnané časy. Naše Yamaha je standardní model, bez žádných kitů. Proto ani není možné srovnávat ji s kitovou Aprilií, nebo se strojem továrny Fantic. Chtěl bych moc poděkovat svému týmu za bezvadnou práci, kterou podpořili můj výkon. Motorka jela opravdu dobře a tak musím velký dík směřovat i na svého mechanika.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist